Gast ducatisti Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Na veel info lezen over satelliet ontvangst de stoute schoenen aangetrokken, een triax 78 schotel lnb's en een dreambox aangeschaft. Woon in een flat, schotel aan het balconhek gehangen en na een beetje richten had ik een sateliet te pakken. Alleen niet wat ik zocht, mijn Arabisch is niet zo best. Nu het probleem, als ik de schotel naar het zuiden draai kan ik nog net hotbird ontvangen. Als ik verder naar zuid -oost draai voor de astra kom ik het balconhek tegen. Weet iemand misschien een truc, misschien een andere schotel? Wat ik ook kan doen is aan de andere kant van mijn flat de schotel binnen plaatsen, buiten is niet toegestaan. Kan dit een schotel binnen plaatsen achter glas. Alvast bedankt voor de hulp.
vGnp Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Origineel bericht van: ducatisti Kan dit, een schotel binnen plaatsen achter glas Wat voor glas? Enkel? Dubbel? HR? Enkel glas zou moeten werken. Nog een hulpje voor het uitrichten: Google eens op "dishpointer" vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast ducatisti Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Het is enkelglas. Dishpointer heb ik gebruikt, denk als ik de arm van de mast een 60cm verleng ik in de buurt kan komen. Maar wil ook graag de andere astra's ontvangen denk dat ik het bionnen ga proberen. Hartelijk bedankt voor de reactie.
Sprietje Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 @ducatisti Ik kan me de situatie niet helemaal goed voorstellen. Je schrijft dat je de schotel aan het balconhek hebt vastgemaakt en dat je om de Astra’s te ontvangen de signalen door het balkonhek moet ontvangen. Heb je de schotel dan achter het balconhek staan, dan kun je hem toch niet aan het balkonhek vastmaken? Wat ik ook niet kan volgen is dat je schrijft dat je hem ook aan de andere zijde van je flat kan hangen maar dan moet die binnen staan en door de raam kijken. Woon je op de hoek van een flat en is dit dan een zijraam want als je de satelliet aan bijvoorbeeld aan de achterzijde kan ontvangen, kun je hen natuurlijk niet ook aan de voorzijde ontvangen. Een schotel achter glas kan bijna alleen maar goed gaan als je de signalen redelijk recht op de ruit ontvangt. Bovendien dan krijg je ook nog eens zo’n schotel van ruim 80cm voor je raam te hangen. Daar zul je niet blij mee zijn. Dit lijkt me geen optie. Zou je nog eens precies aan willen geven in welke windrichting de gevel ligt met het balkon, is dit oostnoordoost, oost of oostzuidoost enz. Mag de schotel niet zichtbaar zijn? Heb je hem daarom misschien op je balconvloer staan waardoor hij tegen het hek kijkt. Verder neem ik aan dat je de Astra 19,2 en 23,5 graden wil ontvangen. Welke nog meer? Ook de Hotbird en de Astra (2) 28,5 graden en is 1 aansluiting voldoende of wil je er twee? Met wat meer duidelijkheid kunnen we je wel verder helpen.
Gast ducatisti Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 De schotel hangt aan de buitenkant van mijn balconhek. Als mijn schotel naar het zuiden gericht staat kan ik nog net de hotbird ontvangen. Als ik mijn schotel verder draai staat hij gericht op mijn buurmans balcon. Dus de zuidkant van de flat staat dan in de weg. Mijn balcon ligt west zuid west. De schotel mag zichtbaar zijn, er hangen hier nog een aantal schotels. Als ik Astra 19,2 en 23,5 en 28,5 graden kan ontvangen ben ik blij, maar denk niet dat dit vanaf mijn balcon gaat lukken.
Sprietje Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Maar hou je er dan wel rekening mee dat de signalen van de satelliet onder een schuine hoek van boven komen. Voor de Astra 2 is dat ongeveer 26,5 graden, voor de Astra 3 is dat ongeveer 28 graden en voor de Astra 1 ongeveer 29 graden. Dan zal de ontvangst toch wel over het balconhek van je buren gaan?
Fatfreddy Geplaatst: 21 augustus 2011 Geplaatst: 21 augustus 2011 Wellicht het balconhek van de buren schuin boven.
Sprietje Geplaatst: 21 augustus 2011 Geplaatst: 21 augustus 2011 Ja, @Fatfreddy, al met al kan ik er maar weinig hoogte van krijgen hoe de situatie nu precies in elkaar zit. Maar, @ducatisti, het is misschien een beetje voorbarig geweest om al zo snel een Triax 78cm schotel met lnb en een Dreambox aan te schaffen terwijl je nog niet wist of je de satellieten kon ontvangen. Je geeft zelf al aan: - Moet ik misschien een andere schotel hebben? en - Als ik Astra 19,2 en 23,5 en 28,5 graden kan ontvangen ben ik blij, maar denk niet dat dit vanaf mijn balcon gaat lukken. Als je voordat je de satellietspullen ging aanschaffen eerst de situatie op dit forum eens goed had uitgelegd, dan was je misschien al meteen tot de conclusie gekomen dat het misschien niet ging lukken vanaf jouw woning met de bepekingen die er bestaan (wettelijk en eventueel van de huisbaas). Als je met www.dishpointer.com helemaal inzoomd op je flat, dan kun je precies zien waar de signalen van de diverse satellieten vandaan komen en kun je ook zien of er belemmeringen zijn, zeker als je ook de optie aanklikt: “show obstacle (line of sight checker)”. Nu maar hopen dat je de spullen toch kunt gebruiken. Is het mogelijk dat je een foto maakt van de situatie. Als je nu het flatblok aangeeft waar je woont, dus plaats en straatnaam en alleen de huisnummers van/tot, dus het laagste nummer en het hoogste nummer in het flatblok (niet van je eigen woning), dan kunnen wij ook nog eens meekijken via dishpointer of er toch nog mogelijkheden zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen