denniseindh Geplaatst: 21 augustus 2011 Geplaatst: 21 augustus 2011 Beste allemaal, Ik heb sinds 3 weken een vuo+ plus duo in mijn bezit. Het beeld valt me tegen, soms gaat het goed maar dan ineens komen er hakkeltjes, of blokken, een soort echo, moeilijk te omschrijven door het beeld heen.Alsof de box het even niet bijhoudt.Vooral bij beweging in het beeld, alsof niet alles tijdig ververst wordt.Zowel op hd als sd kanalen. Ik draai momneteel VTI 3.0 erop, maar eerst had ik open pli met dezelfde klacht.Signaal (SNR) is overal tussen 88-96 % Autorselotution plugin is actief maar deze aan of uit maakt ook al niet uit.Uiteraard is deze plugin juist geconfigureerd. Als ik mijn DSR-8121 op dezelfde plaats neerzet gaat alles goed.Uiteraard kijk ik via hdmi (kabel ook al eens vervangen) Heeft iemand een idee, of zou het onverhoopt kunnen zijn dat deze receiver niet goed is? Mijn mogelijkheden zijn even op namelijk. Alvast dank. Dennis
Zuppelan Geplaatst: 21 augustus 2011 Geplaatst: 21 augustus 2011 Het hoort in ieder geval niet; de VU+ geeft beeld zonder enige verstoringen erin. Het klinkt alsof er pakketjes in je VU+ sneuvelen, zoals bij slechte ontvangst. Hoewel je Philips een aanwijzing is dat je schotel prima in orde is, lijkt het me toch het beste om je Vu+ even op een schotel van iemand anders uit te proberen. Als 'ie het daar ook niet goed doet, dan is je exemplaar waarschijnlijk niet in orde. Iets anders om te proberen is om het apparaat even via Scart te verbinden; wie weet hebben de televisie en Vu+ wat compatibiliteitsprobleempjes (nog nooit van gehoord overigens).
Gast Togan Geplaatst: 21 augustus 2011 Geplaatst: 21 augustus 2011 Ook belangrijk om te weten, gaat het om alle zenders, of alleen gecodeerde?. In dien het laatste, gebruik je een CI-module of CCcam?. Je gebruikt VTi 3,0, net als ik, en bij mij werkt dit goed met de laatste versie van CCcam. Als je CCcam gebruikt, check dan eens de versie. In het VTi-panel kan je evt. een update doen naar die laatste versie. Even uit het hoofd, zou 2.2.1 moeten zijn. Wat ook nog te doen valt is de ontvanger opnieuw flashen, misschien zit/zat er een fout in de download die je op je USB-stick hebt.
denniseindh Geplaatst: 21 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2011 bedankt voor de reacties. Het is zowel gecodeerd als ongecodeerd. Cccam 2.2.1 in gebruik en het zijn geen freezes of dergelijke. Er beweegt gewoon meer dan zou moeten bij wisselende beelden Mijn verdenking gaat steeds meer naar mijn nieuwe led tv (LG 42lw4500) Wel vreemd dat het bij de DSR-8121 geen problemen oplevert.
guykers Geplaatst: 21 augustus 2011 Geplaatst: 21 augustus 2011 Daar LG gelijk is aan philips mischien volgend draadje behulpzaam http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._op#Post2006544 Origineel bericht van: dalton ik heb een update gedaan via de PHILIPS site, van eind juni daar was namelijk het probleem bekend Ik heb via de usb stick in het scherm de flash kunnen uitvoeren, en BINGO ik heb nu ook HDMI mooi werk is dat via de usb op je scherm net zoals met de VU+DUO Bedankt voor het mee denken nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
sammy100 Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Origineel bericht van: denniseindh bedankt voor de reacties. Het is zowel gecodeerd als ongecodeerd. Cccam 2.2.1 in gebruik en het zijn geen freezes of dergelijke. Er beweegt gewoon meer dan zou moeten bij wisselende beelden Mijn verdenking gaat steeds meer naar mijn nieuwe led tv (LG 42lw4500) Wel vreemd dat het bij de DSR-8121 geen problemen oplevert. of het nou de tv is of de box het is hier al eerder gezegt sluit de box aan bij een kennis van jou die ook een schotel heeft dan pas kan je ook met zekerheid zeggen dat het de tv is vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A
Gast Togan Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 @sammy100, Nou dat is wel toevallig, we hebben dezelfde apparatuur en software. Dus: Vu+ Duo met VTi 3.0 en de LG 42lw4500 Heb je misschien iets in het beeldmenu van de Vu+ veranderd?. Bij mij werkt alles namelijk vlekkeloos met de bij de Vu+ meegeleverde HDMI-kabel. Wordt nu wel erg nieuwsgierig wat het probleem uiteindelijk is en hoe je het hebt opgelost.
John-Michel Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Origineel bericht van: Togan @sammy100, Nou dat is wel toevallig, we hebben dezelfde apparatuur en software. Dus: Vu+ Duo met VTi 3.0 en de LG 42lw4500 Heb je misschien iets in het beeldmenu van de Vu+ veranderd?. Bij mij werkt alles namelijk vlekkeloos met de bij de Vu+ meegeleverde HDMI-kabel. Wordt nu wel erg nieuwsgierig wat het probleem uiteindelijk is en hoe je het hebt opgelost. Of jij geeft hem een totale backup img van jou box in een usb stick formaat kan hij die uitproberen Wie weet zijn dan de problemen voor hem ook over !!
Tonskidutch Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 natuurlijk zijn al die backups afhankelijk van de locatie de schotel instelling de TV de satelliet posities etc etc en nooit bij een andere bruikbaar overigens een backup toepassen, is absolute kolder als je niet weet en of ontdekt hebt hoe je satelliet receiver correct in te stellen is. als je die instellingen niet zelf test / onderzoekt en analyseert leer je het nooit. wipe your bottom. Second Life Mungo Parker
John-Michel Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch natuurlijk zijn al die backups afhankelijk van de locatie de schotel instelling de TV de satelliet posities etc etc en nooit bij een andere bruikbaar overigens een backup toepassen, is absolute kolder als je niet weet en of ontdekt hebt hoe je satelliet receiver correct in te stellen is. als je die instellingen niet zelf test / onderzoekt en analyseert leer je het nooit. wipe your bottom. Backup is NIET afhankelijk van een schotel opstelling of kanalen lijst die kun je gewoon overschrijven met je eigen instellingen waar het mij om gaat is de basis instelling die kun jij, ik en iedereen gewoon gebruiken anders zouden we nooit een img kunnen downloaden van PLI of VTI en dan kan hij toch zelf zien welke instellingen dan anders zijn dan bij hem ( mist het beeld beter is )
Tonskidutch Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 een herhaling erover ga ik niet schrijven een image is geen backup . ciao Second Life Mungo Parker
denniseindh Geplaatst: 22 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2011 @Togan (en iedereen) Ik heb de box getest op een nieuwe schotel met lnb die hier als spare ligt.Ik heb nog 2 tv's meer in huis waar het goed op gaat. Ik kom tot de conclusie dat het aan de tv ligt. Ik heb nu de True motion helemaal uit, lijnverbeteringen en eigenlijk alle digitale "verbeteraars" van de LW4500 uit gezet. Het is me gisteravond tijdens een paar uur kijken niet meer opgevallen.Misschien een kleinigheidje, maarja dat zit er bij mij misschien nu ook wel ingebakken.
Tonskidutch Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 zie je het duurt een tijd voor je al die instellingen hebt ontdekt en getest. fijn dat je der nu mee overweg kunt en tevreden bent SD moet je pillarbox / letterbox bekijken dat is de scherpste en mooiste weergave (helaas met zwarte balken, maar een postzegel is geen A4 papier. Second Life Mungo Parker
Gast Togan Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 @denniseindh, Gefeliciteerd, fijn dat alles nu naar behoren werkt. Dit is wel een waarschuwing voor iedereen die dit leest. Bij een nieuwe TV altijd eerst het contrast, helderheid en kleur aanpassen, dit staat vanaf fabriek meestal te hoog ingesteld. Als dit gedaan is, zet dan alle "beeld-verbeteraars" af, dit brengt dikwijls maar ellende.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Citaat: dit brengt dikwijls maar ellende. Niet dikwijls maar altijd ellende! "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen