Ga naar inhoud


Geen goed beeld Vu+ Duo


denniseindh

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik heb sinds 3 weken een vuo+ plus duo in mijn bezit.

Het beeld valt me tegen, soms gaat het goed maar dan ineens komen er hakkeltjes, of blokken, een soort echo, moeilijk te omschrijven door het beeld heen.Alsof de box het even niet bijhoudt.Vooral bij beweging in het beeld, alsof niet alles tijdig ververst wordt.Zowel op hd als sd kanalen.

Ik draai momneteel VTI 3.0 erop, maar eerst had ik open pli met dezelfde klacht.Signaal (SNR) is overal tussen 88-96 %

Autorselotution plugin is actief maar deze aan of uit maakt ook al niet uit.Uiteraard is deze plugin juist geconfigureerd.

Als ik mijn DSR-8121 op dezelfde plaats neerzet gaat alles goed.Uiteraard kijk ik via hdmi (kabel ook al eens vervangen)

Heeft iemand een idee, of zou het onverhoopt kunnen zijn dat deze receiver niet goed is?

Mijn mogelijkheden zijn even op namelijk.

Alvast dank.

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het hoort in ieder geval niet; de VU+ geeft beeld zonder enige verstoringen erin. Het klinkt alsof er pakketjes in je VU+ sneuvelen, zoals bij slechte ontvangst.

 

Hoewel je Philips een aanwijzing is dat je schotel prima in orde is, lijkt het me toch het beste om je Vu+ even op een schotel van iemand anders uit te proberen. Als 'ie het daar ook niet goed doet, dan is je exemplaar waarschijnlijk niet in orde.

 

Iets anders om te proberen is om het apparaat even via Scart te verbinden; wie weet hebben de televisie en Vu+ wat compatibiliteitsprobleempjes (nog nooit van gehoord overigens).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook belangrijk om te weten, gaat het om alle zenders, of alleen gecodeerde?.

In dien het laatste, gebruik je een CI-module of CCcam?.

Je gebruikt VTi 3,0, net als ik, en bij mij werkt dit goed met de laatste versie van CCcam.

Als je CCcam gebruikt, check dan eens de versie.

In het VTi-panel kan je evt. een update doen naar die laatste versie.

Even uit het hoofd, zou 2.2.1 moeten zijn.

 

Wat ook nog te doen valt is de ontvanger opnieuw flashen,

misschien zit/zat er een fout in de download die je op je USB-stick hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reacties.

 

Het is zowel gecodeerd als ongecodeerd.

Cccam 2.2.1 in gebruik en het zijn geen freezes of dergelijke.

Er beweegt gewoon meer dan zou moeten bij wisselende beelden smile

Mijn verdenking gaat steeds meer naar mijn nieuwe led tv (LG 42lw4500)

Wel vreemd dat het bij de DSR-8121 geen problemen oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar LG gelijk is aan philips

 

mischien volgend draadje behulpzaam

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._op#Post2006544

 

 

Origineel bericht van: dalton
ik heb een update gedaan via de PHILIPS site, van eind juni

daar was namelijk het probleem bekend

Ik heb via de usb stick in het scherm de flash kunnen uitvoeren,

en BINGO ik heb nu ook HDMI

 

mooi werk is dat via de usb op je scherm net zoals met de VU+DUO

Bedankt voor het mee denken

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: denniseindh
bedankt voor de reacties.

Het is zowel gecodeerd als ongecodeerd.
Cccam 2.2.1 in gebruik en het zijn geen freezes of dergelijke.
Er beweegt gewoon meer dan zou moeten bij wisselende beelden smile
Mijn verdenking gaat steeds meer naar mijn nieuwe led tv (LG 42lw4500)
Wel vreemd dat het bij de DSR-8121 geen problemen oplevert.


of het nou de tv is of de box
het is hier al eerder gezegt sluit de box aan bij een kennis van jou die ook een schotel heeft
dan pas kan je ook met zekerheid zeggen dat het de tv is

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sammy100,

 

Nou dat is wel toevallig, we hebben dezelfde apparatuur en software.

Dus:

Vu+ Duo met VTi 3.0 en de LG 42lw4500

 

Heb je misschien iets in het beeldmenu van de Vu+ veranderd?.

Bij mij werkt alles namelijk vlekkeloos met de bij de Vu+ meegeleverde HDMI-kabel.

Wordt nu wel erg nieuwsgierig wat het probleem uiteindelijk is en hoe je het hebt opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Togan
@sammy100,

Nou dat is wel toevallig, we hebben dezelfde apparatuur en software.
Dus:
Vu+ Duo met VTi 3.0 en de LG 42lw4500

Heb je misschien iets in het beeldmenu van de Vu+ veranderd?.
Bij mij werkt alles namelijk vlekkeloos met de bij de Vu+ meegeleverde HDMI-kabel.
Wordt nu wel erg nieuwsgierig wat het probleem uiteindelijk is en hoe je het hebt opgelost.


Of jij geeft hem een totale backup img van jou box in een usb stick formaat
kan hij die uitproberen
Wie weet zijn dan de problemen voor hem ook over !!
Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk zijn al die backups afhankelijk van de locatie de schotel instelling de TV de satelliet posities etc etc en nooit bij een andere bruikbaar

 

overigens een backup toepassen, is absolute kolder als je niet weet en of ontdekt hebt hoe je satelliet receiver correct in te stellen is.

 

als je die instellingen niet zelf test / onderzoekt en analyseert leer je het nooit.

wipe your bottom.

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
natuurlijk zijn al die backups afhankelijk van de locatie de schotel instelling de TV de satelliet posities etc etc en nooit bij een andere bruikbaar

overigens een backup toepassen, is absolute kolder als je niet weet en of ontdekt hebt hoe je satelliet receiver correct in te stellen is.

als je die instellingen niet zelf test / onderzoekt en analyseert leer je het nooit.
wipe your bottom.


Backup is NIET afhankelijk van een schotel opstelling of kanalen lijst die kun je gewoon overschrijven met je eigen instellingen
waar het mij om gaat is de basis instelling die kun jij, ik en iedereen gewoon gebruiken anders zouden we nooit een img kunnen downloaden van PLI of VTI

en dan kan hij toch zelf zien welke instellingen dan anders zijn dan bij hem ( mist het beeld beter is )
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Togan (en iedereen) smile

 

Ik heb de box getest op een nieuwe schotel met lnb die hier als spare ligt.Ik heb nog 2 tv's meer in huis waar het goed op gaat.

Ik kom tot de conclusie dat het aan de tv ligt.

Ik heb nu de True motion helemaal uit, lijnverbeteringen en eigenlijk alle digitale "verbeteraars" van de LW4500 uit gezet.

Het is me gisteravond tijdens een paar uur kijken niet meer opgevallen.Misschien een kleinigheidje, maarja dat zit er bij mij misschien nu ook wel ingebakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@denniseindh,

 

Gefeliciteerd, fijn dat alles nu naar behoren werkt.

 

Dit is wel een waarschuwing voor iedereen die dit leest.

Bij een nieuwe TV altijd eerst het contrast, helderheid en kleur aanpassen, dit staat vanaf fabriek meestal te hoog ingesteld.

Als dit gedaan is, zet dan alle "beeld-verbeteraars" af, dit brengt dikwijls maar ellende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...