Sprietje Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Beste harryzelf Geef nu eens aan wat je voor spullen hebt, schoteldiameter, type duo-lnb, ontvanger en hoe je de ontvanger hebt ingesteld. Heb je je schotel opnieuwe uitgericht en zoja met welke lnb in de klem. Je geeft gewoon te weinig informatie waardoor we je niet goed kunnen helpen.
1pm Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 En misschien wat foto's erbij 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Gast harryzelf Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Hallo Satkijker, Ik heb een nieuwe Triax 64 schotel gekocht, een duo LNB van Canal Digital, satelietontvanger Philips DSR 8121. Inderdaad opnieuw uitgericht op 19.2 met sat.finder, was geen probleem. Er zijn geen belemmeringen in de omgeving. De 23.5 reageert niet. De ontvanger is ook van Canal Digital, ik heb hem ingesteld zoals beschreven, incl.de diseqc instelling op 23( maar deze regageert niet wat ik ook doe. Mocht je nog meer informatie nodig hebben hoor ik het wel. Groetjes van radeloze Harry.
vGnp Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Misschien helpt dit plaatje (origineel van Gerdy, even aangepast) vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Merkedesch Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Als meneer de schotel zo heeft uitgericht dat die wel signaal heeft op de Astra1??? dan moet het daarna alleen een kwestie zijn van de DuoLnb instellen op de satontvanger van meneer. Ik zeg altijd het simpelste uitrichten is gewoon met een single Lnb het maximale uit de Astra1 halen..daarna DuoLnb plaatsen(met de Astra1 in de houder) Even de lnb een klein tikkie geven zodat die schuin omhoog staat(zeg maar ongeveer 10 over 2) Diseqc even instellen op de ontvanger.....fast zenderscan doen. Zelfs mijn vader kan het op vakantie via deze manier..ja en dat zegt heel wat. Gr.Merkedesch
Gast harryzelf Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Weer de gehele dag bezig geweest, maar géén resultaat. Ik ga maar eens op zoek naar een installateur, hoewel Canal Digitaal zegt dat het heel erg simpel is. Pfffffff..... Bedankt voor jullie hulp tot zover.
vGnp Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Origineel bericht van: harryzelf Ik ga maar eens op zoek naar een installateur Nou, niet te snel de moed opgeven. Voor hetzelfde geld is er een LNB van die DuoLNB defect. Koop (of leen) eens een single LNB en probeer 23,5E en 19,2E eens apart te ontvangen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast harryzelf Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Ook dit heb ik al gedaan. Ik heb bij een dealer een andere LNB (zelfde type) gekocht voor 40 euro, maar ook deze gaf hetzelfde (dus géén) resultaat. De dealer gaf hem mee en als hij ook niet werkte, kreeg ik mijn geld terug. Ik heb hem dus weer teruggebracht, helaas had dit bedrijf momenteel vanwege de vakantie geen monteur voorhanden, anders had ik hem uiteraard meteen laten komen. Nu wacht ik maar tot hij terug is van vakantie (14 dagen) en hoop dan maar dat het probleem wordt opgelost.
vGnp Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon, want dit is wel een heel "intrigerend" probleem. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
nying-je Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 probeer eens een andere ontvanger, kan aan de software van je ontvanger liggen, dat heb ik ook eens met een philips gehad.
Gast harryzelf Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 en een andere ontvanger aangesloten, niets dus!
Sprietje Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Beste harryzelf Hier klopt natuurlijk iets niet. Als het ook niet aan je tuner ligt, dan moet het met je schotel te maken hebben. Je hebt geen single-lnb die je eerst kunt gebruiken om je schotel uit te richten. Vouw dan eens een stuk aluminiumfolie om de kop die niet in de klem zit zodat alleen de lnb die in de klem zit ontvangst heeft. Stel dat dit de lnb van de Astra 1 is, kun je dan de zenders op de Astra 1 ontvangen?
cookie monster Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 (btw Praag) C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast harryzelf Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 Beste mensen, Na al jullie hulp en tips kwam ik er toch niet uit en heb ten einde raad een monteur laten komen. Deze adviseerde me ipv de schotel aan de muur, een (tegel)statief te bestellen, waarschijnlijk is dan mijn probleem opgelost. Ik heb nooit (op 19) hinder gehad van een boom die hier enkele meters van het huis staat. Nu we ook de 23 willen ontvangen, zou het kunnen zijn dat deze boom het te ontvangen signaal belemmert. Omdat ik al jarenlang geen problemen heb gehad met het ontvangen van signaal 19 heb ik ook niet aan de eventuele belemmering van deze boom gedacht. Zodra ik dit statief binnen heb, ga ik opnieuw aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte. In ieder geval bedankt voor alle wijze raad.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen