likus Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Om inzicht te krijgen of die boom in de weg staat, kun je natuurlijk je huis opzoeken op dishpointer.com , dan zie je redelijk accuraat welke satellietposities je kunt ontvangen. Geef daar eens aan dat je de 25,5 oost wilt; kijken hoe het eruit ziet. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
Sprietje Geplaatst: 26 augustus 2011 Geplaatst: 26 augustus 2011 Beste harryzelf Als ik denk dat er bomen of takken in de weg staan of hangen controleer ik dat niet met een kompas want dat is meestal niet nauwkeurig genoeg om te bepalen of de signalen net wel of net niet langs die boom af gaan. Ik doe het altijd als volgt. Ik neem de site: http://www.dishpointer.com/ Ik toets de satelliet in en het adres en plaats. Vervolgens zoom ik zo ver mogelijk in zodat je het huis ziet staan waar de schotel geplaatst moet worden. Soms is dat niet helemaal duidelijk te zien maar een gevel van een huis loopt meestal evenwijdig met de straat en dan heb je meer duidelijkheid. Ik leg dan een A4-tje op m’n scherm en neem de hoek over tussen de gevel waar de schotel aan gemonteerd wordt en de lijn die naar de satelliet loopt. Deze hoek neem ik over op een flink stuk karton. Dit karton leg ik precies onder de schotel tegen de gevel en zo kan ik via de getekende lijn precies zien vanuit welke richting de signalen komen. Dan nog de elevatie: Voor de elevatie kijk ik ook op http://www.dishpointer.com/ Ik heb een hulpmiddel gemaakt dat bestaat uit een lat van 2 meter lang en een dwarslat van 1 meter lang. Die dwarslat zit op éénvierde deel vanaf de achterzijde op de lat van 2 meter bevestigd. Ik kan de hoek tussen die twee latten instellen afhankelijk van de elevatiehoek van de satelliet. Deze eenvoudige constructie hang ik over de schotel en zorg met een waterpas dat de verticale lat zuiver verticaal hangt. Vervolgens hou ik hem in de richting van de lijn die op het stuk karton staat. Als ik dan langs de schuine lat kijk, kan ik precies zien welke tak er in de weg hangt. En dan is het een kwestie van, of de tak afzagen, of de boom iets korter maken of de schotel verplaatsen.
Gast JPP78 Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 ik heb het zelfde probleem en volg dit topic dan ook met veel belangstelling. Alleen had ik eerst alles en geen problemen, maar na defect van de voeding van mijn TopField 7700HSCI lukt het me niet meer om de zenders te vinden op de 23,5. alle zenders op 19,2 is geen probleem, die vindt ie moeiteloos. Maar nu vindt ie dus niets meer op 23,5. Maar ik heb heel wat tips verzameld op dit forum en ga daar na weekendje weg even mee aan de slag. Dus eerst kijken of ik alleen 23,5 goed kan krijgen. Wat ik me nog wel afvraag is of de instellingen van de schotel altijd goed voorgeprogrammeerd is in de ontvanger.
Sprietje Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Nog even een aanvulling voor mensen die op een flat wonen, hun schotel aan het balkon bevestigd hebben, en ook bomen in hun gezichtsveld hebben staan. Hier kun je voor vrij zicht van de elevatie het volgende doen: Bekijk via dishpointer de elevatiehoek. Open de bijlage van een gradenboog. Leg een vel papier op je scherm en neem de hoek over. Neem de hoek op het stuk papier over op een stuk karton. Knip het karton langs de schuine lijn af. Leg dit karton op een tafeltje wat je op het balkon hebt staan. Als je nu langs de schuine zijde kijkt, kun je precies zien of er bomen of gebouwen in het gezichtsveld staan.
druid Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Origineel bericht van: JPP78 ik heb het zelfde probleem en volg dit topic dan ook met veel belangstelling. Alleen had ik eerst alles en geen problemen, maar na defect van de voeding van mijn TopField 7700HSCI lukt het me niet meer om de zenders te vinden op de 23,5. alle zenders op 19,2 is geen probleem, die vindt ie moeiteloos. Maar nu vindt ie dus niets meer op 23,5. Maar ik heb heel wat tips verzameld op dit forum en ga daar na weekendje weg even mee aan de slag. Dus eerst kijken of ik alleen 23,5 goed kan krijgen. Wat ik me nog wel afvraag is of de instellingen van de schotel altijd goed voorgeprogrammeerd is in de ontvanger. het kan je instellingen zijn. Maar bij mij was het een kapotte LNB. die werkte niet meer goed op bepaalde frequenties. Gewisseld en hoppa, altijd beeld xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
Gast JPP78 Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 nb verwisseld nog steeds geen astra 3 ontvangst, 0,0 morgen nog even met de schotel aan het schuiven, wie weet krijg ik em er toch nog voor...
plankie Geplaatst: 11 september 2011 Geplaatst: 11 september 2011 * plankie vraagt zich af of het gelukt is?
Gast JPP78 Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 jaaaaa het werkt! tip was trek de lnb helemaal naar achter, maak de afstand van lnb met schotel dus groter. ik had em helemaal aangedrukt( had ik ergens gelezen), maar nadat ie was aangetrokken deed alles het weer. simpel, raar maar waar.
Sprietje Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 @JPP78 Hoewel ik de feedhorn in eerste instantie altijd halverwege in de klem zet, heb ik het nog nooit meegemaakt, dat bij het in de voorste of achterste stand zetten van de lnb, er helemaal geen signaal meer is. Met het naar voren of achteren schuiven valt normaal hooguit 1 procent signaalkwaliteit te winnen. Het lijkt me dat je de duo-lnb van de Astra 1 in de klem had staan en dat de lnb van de Astra 3 er naast hing en dat het volgens mij toch een combinatie moet zijn van niet de juiste schuinte ingesteld (11 graden) en niet op de juiste afstand van de schotel. Zelf zet ik altijd de lnb van de Astra 3 in de klem (omdat dit signaal zwakker is en de transponders met 8PSK, 3dB meer signaalsterkte nodig hebben) zoals ook in de beschrijving van CanalDigitaal staat, zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...set-duo-lnb.pdf
Gast harryzelf Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Beste mensen, Inmiddels heb ik signaal. Met een schotel op tegelstatief is het uiteindelijk gelukt. Vreemd zou je denken, want een schotel aan je huis vast lijkt simpeler, maar bleek toch van niet. Bedankt allemaal voor het meedenken en wat mij betreft mag dit topic worden gesloten. Harry
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen