Ga naar inhoud

[ET9000] Originele Firmware Clark Tech ET 9000. Firmware Kaartlezer Canal Digital

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik ben mij aan het verdiepen in de Clarke Tech ET 9000 ontvanger.

Ben aan het rondkijken op meerdere sits.

Maar waar vind ik de Originele firmware voor deze ontvanger?

Zit er in die firmware ook de firmware voor de kaartlezer voor Canal Digital, of moet je buiten de firmware ook firmware voor de kaartlezer installeren?

Geplaatst:

Ik heb de ontvanger ong 2 weken, de originele firmware is enigma 2, dit schijnt redelijk te werken. Echter werkt de kaartlezer dan niet met CDS, wat overigens wel handig is voor het opnemen en de-coderen.

Ik heb er door de dealer open PLI op laten zetten, en hij werkt super, opnemen gaat goed en de kaartlezer werkt ook goed.

Er zitten ongekend veel mogelijkheden en plugins bij open PLI.

Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel.

Succes met je keuze.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Is de open PLI in plaats van de enigma 2. ?

Of is de Open PLI de kaartlees firmware >

Hoe moet ik het een en ander zien ??

Geplaatst:

OpenPLi is ook gewoon enigma2. PLi is een van de vele image makers die het standaard enigma2 image aanpassen/uitbreiden. Het standaard enigma2 image is niet echt bruikbaar en daarom draaien de meeste een image van een team zoals bijvoorbeeld OpenPLi. Zo'n image kun je er trouwens makkelijk zelf opzetten met een USB stick. Om je CDS kaartje werkend te krijgen download je CCcam uit het plugin/applicatie menu.

Btw. je kaartje moet met de chip naar beneden in het kaartslot.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Dus als ik het goed begrijp OpenPLi is dan de firmware voor de ontvanger, is dus niet direct firmware van de dealer, maar een aangepaste firmware? Waar te downloaden?

Je schrijft verder: Om je CDS kaartje werkend te krijgen download je CCcam uit het plugin/applicatie menu. dit laatste graag verder uitleg.

Heb de ontvanger nog niet, maar wil mij eerst goed verdiepen in de materie

Geplaatst:

De standaard image/firmware is Enigma2 en is niet echt werkbaar. Verschillende teams maken uitbreidingen/aanpassingen aan de standaard Enigma2 image/firmware zodat het veel gebruikersvriendelijker/werkbaarder is voor de gebruiker. Je kunt nu bijvoorbeeld met een aantal klikken op de afstandsbediening CCcam downloaden en installeren. OpenPli kun je downloaden van www.pli-images.org.

Hoop dat het nu duidelijker voor je is.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Het wordt mij alleen maar onduidelijker.

er staan veel downloads op genoemde site.

Waarom zorgt de importeur dan niet voor goede firmware die goed werkt met Canal digital kaart

Dit is voor mij zo nieuw, ben tot op heden Rebox gewend.

Geplaatst:

Volgens mij is het niet de taak van de importeur, maar van de fabrikant om voor firmware te zorgen. Als je de firmware van de fabrikant wilt dan kan dat, die vind je hier www.et-view.com. Maar nogmaals de standaard firmware is niet echt werkbaar voor een gebruiker dus zijn er team's (lees hobbyisten) die de standaard firmware aanpassen/uitbreiden om de firmware bruikbaar te maken voor gebruikers. 1 van die team's is bijvoorbeeld PLi die OpenPLi maakt voor o.a. de ET9000 maar ook voor een heleboel andere ontvangers zoals de Dreamboxen en VU+. Vandaar dat je een heleboel downloads op hun website ziet. Voor de ET9000 moet je hier wezen voor de OpenPLi firmware. Daar zie je ook meerdere downloads aangezien er elke dag een nieuwe firmware uitkomt. Dat betekent niet dat jij elke dag een nieuwe firmware moet installeren maar gewoon dat ze elke dag aanpassingen maken en die firmware ter download aanbieden. Als de firmware op jouw ontvanger doet wat die moet doen dan zou ik niet updaten. Pas als er nieuwe dingen beschikbaar zijn gekomen die jij ook wilt gebruiken is er reden om te updaten. Dat kan trouwens in de meeste gevallen door de firmware online te updaten via je afstandsbediening.

Hoop dat het nu dan wel duidelijk is.

Geplaatst:

Welkom in de wereld van de hobby ontvangers. Je hebt een zeer krachtige en veelzijdige ontvanger gekocht, maar ook een die alles behalve plug and play werkt.

Als je op de site van PLi de laatste ET9000 software download (staat bij daily beta images) en je plaatst de files uitgepakt op een USB stick (in een mapje et9000) kun je die makkelijk inladen in je ontvanger door hem uit en in te schakelen.

Daarna kun je enkele extra's downloaden, onder andere een softcam, best neem je CCcam2.2.1 en dan werkt je interne kaartlezer feilloos met de Canaldigitaal kaart.

Waarom levert de fabrikant de ontvanger niet zo uit? Omdat het nu eenmaal met licenties te maken heeft, de emulator CCcam is feitelijk een stukje illegale software en je begrijpt dat een fabrikant zijn produkten nooit hiermee kan uitleveren.

M_Z

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Heel wat duidelijker geworden, en de CCcam2.2.1 firmware voor de kaartlezer, kan ik via de ontvanger downloaden, als ik het goed begrepen heb.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

allen bedankt is me nu allemaal duidelijk, en ga binnenkort over tot de aanschaf

Geplaatst:

Dat zal een verademing worden, zelf heb ik de ET9000 nu een paar maanden en tot op heden geen enkele keer "gecodeerde zender" gehad zoals bij de rebox te pas en te onpas voorkwam.

Geplaatst:

Naar mijn mening (en ik spreek uit eigen ervaring) komt de verademing pas als je de ET9000 een grote schop geeft en de Rebox weer terugzet:

- Alle OpenPLi images hebben beta-status. Je bent dus per definitie onbezoldigd beta-tester;

- OpenPli is niet stabiel: erg komt ieder dag wel een nieuwe uit. Verder had ik vaker green screens dan op de Rebox "Gecodeerde zender".

- De belangrijkste bezigheid van de ontvanger is draaiende tandwieltjes tekenen.

- Er is geen officieel image.

- Starttijd vanuit deep sleep is krankzinng en onbruikbaar lang (antwoord van de winkelier: niet gebruiken...)

- De ontvanger MOET aan een netwrk hangen, of je eindigt met een versleten USB-stick.

- Ontvanger zapt aanzienlijk langzamer dan een Rebox.

- Uit de doos met standaard OpenPLi werken een heleboel functies en knoppen op de afstandbediening niet (Multiquickbutton plugin installeren).

- De overbelaste toetsen MENU en EXIT op de afstandbediening zijn veel te klein.

- Respons op de afstandsbediening stroperig, mist toetsen, ook met nieuwe batterijen.

- Bedieningsconcept OpenPLi is inconsequent, onlogisch en vergt krankzinnig veel toetsindrukken om iets voor elkaar te krijgen.

- Voordat je ET9000 een beetje bruikbaar is ben je gemakkelijk twee weken tot een maand verder.

- Ontvanger wordt zelfs zonder harde schijf nog heter dan een Rebox.

- Hij is niet compatible met mijn LNB's, uitgangspanning tuners op verticale polarisatie is te hoog (14.2 Volt)

- En dit deed voor mij de deur dicht: beeldkwaliteit op vooral SD is bedroevend slecht, ook met extra plugins.

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

• Beheerder
Geplaatst:

Juist.

Heb je die ET9000 al gekocht of ben je aan het oriënteren?

Indien gekocht,kan je nu beter even wachten tot je hemt hebt. Na de eerste keer booten wordt al die informatie die je hier hebt gekregen al snel duidelijk.

Een aantal zaken die audioniek hier noemt zijn waar, maar een heel aantal ook niet.

Zijn commentaar zou ik niet al te serieus nemen, want dat is nogal gekleurd.

Origineel bericht van: audioniek

- Alle OpenPLi images hebben beta-status. Je bent dus per definitie onbezoldigd beta-tester;

Onzin, de Beta werkt over het algemeen juist heel erg stabiel.

- OpenPli is niet stabiel: erg komt ieder dag wel een nieuwe uit. Verder had ik vaker green screens dan op de Rebox "Gecodeerde zender".

Onkunde wellicht? Ik zie ze zelden.

- De belangrijkste bezigheid van de ontvanger is draaiende tandwieltjes tekenen.

Tja, als je Picons op je HDD zet of iets van gelijke strekking....Onkunde?

- Er is geen officieel image.

Die is er wel, maar Pli voldoet prima.

- Starttijd vanuit deep sleep is krankzinng en onbruikbaar lang (antwoord van de winkelier: niet gebruiken...)

Valt best mee. Ik gebruik de elektro save plugin om (in mijn geval de DM8000) 's nachts automatisch in deep-standby te zetten en een half uurtje voor 'kijktijd' weer in de normale standby stand te zetten.

- De ontvanger MOET aan een netwrk hangen, of je eindigt met een versleten USB-stick.

Niets moet, alles mag. Een USB stick verslijt jij echt niet hoor;)

Een Enigma2 receiver koop je juist vanwege zijn netwerk functionaliteit.

- Ontvanger zapt aanzienlijk langzamer dan een Rebox.

Oh, hoe snel zapt die rebox dan op de HD zenders van CanalDigitaal?

- Uit de doos met standaard OpenPLi werken een heleboel functies en knoppen op de afstandbediening niet (Multiquickbutton plugin installeren).

Klopt, onhandig en de afstandsbediening is ook een vod

- De overbelaste toetsen MENU en EXIT op de afstandbediening zijn veel te klein.

Klopt ook

- Respons op de afstandsbediening stroperig, mist toetsen, ook met nieuwe batterijen.

Heb ik niets van gemerkt, maar zal wel weer verband houden met jouw wijze van inrichten. (picons op de HDD, flash vol gepropt?)

- Bedieningsconcept OpenPLi is inconsequent, onlogisch en vergt krankzinnig veel toetsindrukken om iets voor elkaar te krijgen.

Niet mee eens.

- Voordat je ET9000 een beetje bruikbaar is ben je gemakkelijk twee weken tot een maand verder.

Maand? Echt niet, hooguit 30 minuten!

- Ontvanger wordt zelfs zonder harde schijf nog heter dan een Rebox.

Dat klopt, dat is dan ook meteen waarom ik je een VU+ DUO zou aanraden. Die wordt niet heet en heeft een betere afstandsbediening.

- Hij is niet compatible met mijn LNB's, uitgangspanning tuners op verticale polarisatie is te hoog (14.2 Volt)

Ik heb nog geen LNB gevonden dat niet werkt met de ET9000. Misschien zijn jouw LNB's wel te intolerant.

- En dit deed voor mij de deur dicht: beeldkwaliteit op vooral SD is bedroevend slecht, ook met extra plugins.

Bedroevend slecht valt 100% mee. Het is op sommige receivers iets beter, maar zonder al die plugins en 'beeldverbeteraars' en met een fatsoenlijke TV ziet het er bij mij goed uit en ik ben behoorlijk kritisch.

Ik zou zelf ook geen ET9000 kopen, maar jij overdrijft echt zwaar.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen