Audioniek Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Michel, hierbij op een aantal punten mijn reactie: Algemeen: ik heb de ontvanger helaas al gekocht. Loader is de laatste loader die is uitgebracht en noodzakelijk is voor OpenPLi 2.10. Image was OpenPLi 2.10 van rond 8 augustus. Behalve CCCam is NIETS extra's geïnstalleerd. TV is een ISF-gecalibreerde Pioneer plasma met alle "verbeteraars" uitgeschakeld of op neutraal. Verbinding is HDMI rechtstreeks op TV. - Verder had ik vaker green screens: gewoon op Nederland 1 SD zonder bediening minstens één per uur (en iedere keer een herstart). De rebox crasht nooit en geeft hooguit eens per week een keertje "Gecodeeerde zender" - Picons op je HDD: er is verder niets geïnstalleerd, dus ook geen Picons. - Deep sleep elektro save plugin: alweer een plugin om iets voor elkaar te bakken dat direct goed moet zijn. Bovendien staat de ontvanger dan overdag toch weer voor niks energie te vreten. De Rebox komt gewoon binnen 35 seconden uit deep sleep, de ET9000 doet er 3 tot 4 minuten over. - Hoe snel zapt die rebox dan op de HD zenders van CanalDigitaal? 1 tot anderhalve seconde; ET9000 meer dan vier. Rebox: 1 toets op de AB; ET9000 drie (voor één zender terug/vooruit) zonder plugin. - Ik heb nog geen LNB gevonden dat niet werkt met de ET9000. Misschien zijn jouw LNB's wel te intolerant. De mijne (is een heel draadje over) doen het in ieder geval niet, en 14.2 Volt verticaal is gewoon buiten de specificaties. Het datablad van mijn LNB zegt dat verticaal is 10.5 - 14.0V (nominaal 13) horizontaal is 16.5 tot 19.0V (nominaal 18). Met de ET9000 zit je dus in het niemandsland op verticaal. - Beeldkwaliteit: als mijn eerste indruk is "veel slechter dan Rebox, SD lijkt wel VHS en HD lijkt wel SD" vind ik dat gewoon slecht. Met de standaard instelling "scherpte schaler" is er geen neutraal punt te vinden; je mag kiezen tussen onscherp of artefacten. Met de video enhancer plugin die ook geprobeerd is wordt het iets beter, maar de Rebox verslaat dit apparaat driewerf op dit punt. Voor softfocusliefhebbers is dit de ideale ontvanger. Na alle juichverhalen op fora en de aanbevelingen van winkeliers vind ik het de miskoop van het jaar, iemand anders kan natuurlijk een andere mening hebben. Groeten, Audioniek. 2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000 Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd) SAB Unix Triple HD (eigen E2image) Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor
Cobus R Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Ik heb daar duidelijk een andere mening over maar die green screens horen er echt niet te komen en heb ik hier nog nooit gehad dus ben bang dat er bij jou iets niet in orde is. en wat betreft het beeld die is gewoon dik in orde op de ET-9000 De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
fdm Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Mijn ET9000 doet er 65 seconden over om vanuit Deepsleep beeld te geven met OpenPli 2.1... Ik heb ook een DB800. Deze doet er 110seconden over met OpenPli. Toch niets om echt ontevreden over te zijn. Ik heb ook een Edision Mini. Die doet er 15 seconden over, maar je kunt er niet veel mee... Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
Beheerder Michel Geplaatst: 22 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 22 augustus 2011 Jouw antwoorden lezende, heb jij de ET9000 gewoon slecht geconfigureerd. - Zaptijden van 4 seconden op HD zenders met de ET9000 zijn fabeltjes. - Groene schermen zie ik vrijwel nooit. - LNB kan ik niet beoordelen. Alle mij bekende LNB's werken gewoon. - Beeldkwaliteit. Inderdaad iets slechter dan de DM8000, maar rebox receivers ken ik niet. Weet wel dat die ook erg veel ellende hebben (gekend) en dat daar erg veel mensen ontevreden over zijn en ontevreden over waren. Vergelijk ik met een aantal andere merken, merk ik niet of nauwelijks verschil in beeldkwaliteit. Als ik hier de ET9000 pak, dat ding leeg maak en er Pli op zet, heb ik met een canaldigitaal kaartje binnen 10 minuten beeld op het hele pakket verspreid over Astra 1 en astra 3 en draait dat ding 100% stabiel. Hij wordt wel heel erg heet, dus zet je m in een kastje met iets warms er onder of er boven, gaat het gegarandeerd niet goed en kan je inderdaad vreemde crashes ondervinden. Vandaar dat ik ook iedereen een VU+ DUO of UNO aanraad. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
henrybu Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Ik heb ook nog nooit "green screenss" gehad. Ik vind dat alles soepel verloopt, tegen over mijn rebox 4000, waar ik zeker om de dag de spanning van kon afhalen omdat hij vast liep. OpenPli is naar mijn mening stabiel, er zijn wel ontiegelijk veel mogelijkheden in het menu waarvan ik 1/4 heb ontdekt. De afstandsbediening is idd vrij stug, maar volgens mij is dit ook gewenning.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel Juist. Heb je die ET9000 al gekocht of ben je aan het oriënteren? Indien gekocht,kan je nu beter even wachten tot je hemt hebt. Na de eerste keer booten wordt al die informatie die je hier hebt gekregen al snel duidelijk. Een aantal zaken die audioniek hier noemt zijn waar, maar een heel aantal ook niet. Zijn commentaar zou ik niet al te serieus nemen, want dat is nogal gekleurd. Origineel bericht van: audioniek - Alle OpenPLi images hebben beta-status. Je bent dus per definitie onbezoldigd beta-tester;Onzin, de Beta werkt over het algemeen juist heel erg stabiel. - OpenPli is niet stabiel: erg komt ieder dag wel een nieuwe uit. Verder had ik vaker green screens dan op de Rebox "Gecodeerde zender".Onkunde wellicht? Ik zie ze zelden. - De belangrijkste bezigheid van de ontvanger is draaiende tandwieltjes tekenen.Tja, als je Picons op je HDD zet of iets van gelijke strekking....Onkunde? - Er is geen officieel image.Die is er wel, maar Pli voldoet prima. - Starttijd vanuit deep sleep is krankzinng en onbruikbaar lang (antwoord van de winkelier: niet gebruiken...)Valt best mee. Ik gebruik de elektro save plugin om (in mijn geval de DM8000) 's nachts automatisch in deep-standby te zetten en een half uurtje voor 'kijktijd' weer in de normale standby stand te zetten. - De ontvanger MOET aan een netwrk hangen, of je eindigt met een versleten USB-stick.Niets moet, alles mag. Een USB stick verslijt jij echt niet hoor;) Een Enigma2 receiver koop je juist vanwege zijn netwerk functionaliteit. - Ontvanger zapt aanzienlijk langzamer dan een Rebox.Oh, hoe snel zapt die rebox dan op de HD zenders van CanalDigitaal? - Uit de doos met standaard OpenPLi werken een heleboel functies en knoppen op de afstandbediening niet (Multiquickbutton plugin installeren).Klopt, onhandig en de afstandsbediening is ook een vod - De overbelaste toetsen MENU en EXIT op de afstandbediening zijn veel te klein.Klopt ook - Respons op de afstandsbediening stroperig, mist toetsen, ook met nieuwe batterijen.Heb ik niets van gemerkt, maar zal wel weer verband houden met jouw wijze van inrichten. (picons op de HDD, flash vol gepropt?) - Bedieningsconcept OpenPLi is inconsequent, onlogisch en vergt krankzinnig veel toetsindrukken om iets voor elkaar te krijgen.Niet mee eens. - Voordat je ET9000 een beetje bruikbaar is ben je gemakkelijk twee weken tot een maand verder.Maand? Echt niet, hooguit 30 minuten! - Ontvanger wordt zelfs zonder harde schijf nog heter dan een Rebox. Dat klopt, dat is dan ook meteen waarom ik je een VU+ DUO zou aanraden. Die wordt niet heet en heeft een betere afstandsbediening. - Hij is niet compatible met mijn LNB's, uitgangspanning tuners op verticale polarisatie is te hoog (14.2 Volt)Ik heb nog geen LNB gevonden dat niet werkt met de ET9000. Misschien zijn jouw LNB's wel te intolerant. - En dit deed voor mij de deur dicht: beeldkwaliteit op vooral SD is bedroevend slecht, ook met extra plugins.Bedroevend slecht valt 100% mee. Het is op sommige receivers iets beter, maar zonder al die plugins en 'beeldverbeteraars' en met een fatsoenlijke TV ziet het er bij mij goed uit en ik ben behoorlijk kritisch. Ik zou zelf ook geen ET9000 kopen, maar jij overdrijft echt zwaar. Mvg, Michel Michel bedankt voor de antwoorden, heb deze nog niet gekocht, maar zoals ik omschreef, wil ik mij eerst goed oriënteren Kom er op terug, als deze is aangeschaft
M_Z Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 En ik ben ook heel tevreden met de ET9000, al was het maar omdat ik gewoon mijn ouwe vertrouwde Dreambox afstandsbediening kan blijven gebruiken. Zappen is niet langzamer of sneller dan de DM800se, stabiliteit is hier gewoon perfect met Openpli v2.0 van enkele weken geleden. Ik ben nog niet zo zeker van de nieuwe 2.1 en het biedt me nog geen beperkingen op dit moment om op die ouwe versie te blijven. En al die problemen met deepstandby heb ik ook nooit, want bij mij blijft altijd alles gewoon aan staan. Ik zit er niet mee dat ik misschien aan het eind van het jaar 50 euro meer aan stroom moet betalen, ik heb wel altijd direct beeld en voor mij moet zo'n apparaat mij bedienen, niet andersom ! M_Z
nbrok Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Als ik de et9000 vergelijk met dreamboxen vind ik deze beter dan de dreamboxen. Het beeld op mijn dm500 en dm7020 was ten opzichte van de et9000 erg slecht. (ik dacht zelf dat ik mijn CRT TV moest vervangen totdat ik de et9000 heb aangesloten.) Ik had ook liever de VU+ DUO , maar die kun je nergens in Nederland meer kopen. Wat de warmteontwikkeling betreft: de et9000 wordt bij mij minder warm dan de dm7020! De rest is natuurlijk de persoonlijke smaak. Ik gebruik ook nog niet openpli2.1 omdat daar voor mij nog geen verbeteringen in zitten. Groeten, Nick Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm
Sambir Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Ik heb de xtrend et9000 nu ongeveer 5 dagen en ik heb één groot probleem. De tuner wil niet zappen naar alle zenders met Symbol Rate 30000, mocht hier geen oplossing voor zijn breng ik hem terug en ga ik toch voor de DM8000.
M_Z Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Origineel bericht van: nbrok Ik had ook liever de VU+ DUO , maar die kun je nergens in Nederland meer kopen. Dat is niet waar, beter zoeken, volop verkrijgbaar. M_Z
M_Z Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Origineel bericht van: Sambir De tuner wil niet zappen naar alle zenders met Symbol Rate 30000 Ligt niet aan de ET9000, blijkbaar een probleem van je schotelinstallatie: Origineel bericht van: Sambir Fixed: Port A van switch bleek stuk te zijn... M_Z
Beheerder Michel Geplaatst: 25 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 25 augustus 2011 Origineel bericht van: nbrok Het beeld op mijn dm500 en dm7020 was ten opzichte van de et9000 erg slecht. Goeiemorgen zeg. Je gaat toch geen SD receiver met een HD receiver vergelijken Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
kooleracer Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 waarom dat kan toch makkelijk als je allebei naar dezelfde SD-kanaal zapt? En dan vergelijkt. C
Beheerder Michel Geplaatst: 25 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 25 augustus 2011 Dan vind ik de DM7020 er toch echt beter uit zien. Minder artefacten. De DM500 absoluut niet. Daarvan is het beeld inderdaad duidelijk minder. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen