Ga naar inhoud

HD ontvangst bij draaibaar schotel onvoldoende.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben voornemens een HDTV aan te schaffen. Een vakman attendeerde mij op ontvangst problemen bij mijn huidige draaibare schotel. De stappen die de motor neemt zijn de groot. De oplossing zou schotel met b.v. 4 LNB's zijn: Multi focus Full HD Astra 1,2,3 en Hotbird.

Wie heeft ervaring op dit gebied?

Bij voorbaat dank,

Henk Cavour

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henk_Cavour
Een vakman attendeerde mij op ontvangst problemen bij mijn huidige draaibare schotel. De stappen die de motor neemt zijn de groot

Hoe ontvangen al die andere mensen met een draaibare schotelopstelling die zenders dan?
Heb jij een afwijkende motor t.o.v. andere opstellingen?

Edit: Is die "vakman" ook diegene die jou die spulletjes wel zou willen verkopen?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Bedankt voor je bericht. Heb een normale motor en kan nu alle gewenste zenders op de belangrijkste satellieten: Astra 1 op 19,2, Hotbird op 13,0, Astra 1 E op 23,5, Astra 2A op 28,2E, Sirus 4 op 5,0 etc. ontvangen. Kwaliteit is goed. BBC wil nog wel eens wegvallen. - Heb geen ervaring met HDTV.

Wellicht ga ik het met de huidige apparatuur en een nieuw TV proberen. Samsung schijnt het meest geschikte merk voor satellietontvangst te zijn.'

Met vriendelijk groeten,

Henk Cavour;

P.S. De vakman is inderdaad de man die mij graag een nieuwe schotel wil verkopen.

Geplaatst:
Wellicht ga ik het met de huidige apparatuur en een nieuw TV proberen. Samsung schijnt het meest geschikte merk voor satellietontvangst te zijn

Zou ik ook gewoon doen. Nieuwe spulletjes kopen kan altijd nog.
En misschien de schotelbaan optimaliseren met dit verhaal: --> KLIK <--

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Beetje raar verhaal. Ik heb een draaibaar systeem, en HD. En die zenders komen prima door. allemaal boven de 75%. Ook de BBC zenders rond de 80%. Dus zou inderdaad eerder kijken of je motor wat beter afgesteld kan worden...

Geplaatst:

Ik heb ook geen problemen met HD. Meestal >90%...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor

Geplaatst:

Dat is geen vakman, maar "een ik wil wel wat verkopen aan een onwetende klant". Niet intrappen.

Helaas is mijn motor stuk, na 14 jaar het goed gedaan te hebben.

Maar daar voor altijd goede ontvangst gehad van alle satellieten die er te ontvangen zijn.

Woon nu bijna 8 jaar in Turkije, en met die schotel ook altijd goede HD-ontvangst gehad.

Als je ´n HD ontvanger gaat kopen waar je ook mee wilt opnemen, dan moet het een twin PVR ontvanger zijn.

Dan kan je op tuner 1 de draaibare schotel aansluiten en op tuner 2 een schotel met bijv. 3 LNB´s.

Die 3 LNB´s kunnen dan onafhankelijk van tuner 1,

Astra 1, 2 en 3 ontvangen.

Neem je dan NED1 HD op, op tuner 2!, kan je in ieder geval alle andere zenders nog met de draaibare schotel van tuner 1 ontvangen.

Op tuner 2 kan je dan alleen nog zenders ontvangen die op de zelfde frequentie als NED1 zitten

Geplaatst:

Bedankt allen!

Heb een Rebox 9000 HD PVR Twin receiver. Overweeg nu een Samsung HDTV UE 32C 6200 te kopen. Volgens een Duitse TV tijdschrijft is het een goed toestel en voor mij groot genoeg.

Henk Cavour

Geplaatst:

je kan ook op een draaibaar systeem een twin of quad lnb zetten bij een twintuner met pvr. Zo heb ik het zelf. Niet altijd handig, want als je op de ene astra zit, kan je op de andere niet opnemen, maar het is wel de snelste optie om van HD te genieten als je draaibaar tv kijkt.

Geplaatst:
Bedankt voor je bericht. Heb een normale motor en kan nu alle gewenste zenders op de belangrijkste satellieten: ...

De 'normale' motor is toch geen (UHF) antennerotor? Zo ja dan heeft de 'verkoper' gelijk, indien nee dan staat óf je schotel niet goed afgesteld óf er zijn belemmerende factoren, lees obstakels, welke er ook in combinatie met een andere schotel zullen zijn.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Geplaatst:
Bedankt voor je bericht. Heb een normale motor en kan nu alle gewenste zenders op de belangrijkste satellieten: Astra 1 op 19,2, Hotbird op 13,0, Astra 1 E op 23,5, Astra 2A op 28,2E, Sirus 4 op 5,0 etc. ontvangen. Kwaliteit is goed. BBC wil nog wel eens wegvallen. - Heb geen ervaring met HDTV.
Wellicht ga ik het met de huidige apparatuur en een nieuw TV proberen. Samsung schijnt het meest geschikte merk voor satellietontvangst te zijn.'
Met vriendelijk groeten,
Henk Cavour;
P.S. De vakman is inderdaad de man die mij graag een nieuwe schotel wil verkopen.

Misschien een inkoppertje, maar is een big bisat of t90 schotel niet een aardige oplossing ? smile

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen