Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik plan binnenkort een flatscreen TV aan te schaffen. Graag zou ik dan een TV hebben waarbij ook naar (HD) TV kan gekeken worden (ter vervanging van of als aanvulling op mijn goede oude Humax 5400 Z).

Kan iemand mij advies geven, of een kort overzicht, welke TV's hieraan voldoen?

Geplaatst:

Helaas maakt Dream multi media geen TV's,dus geen ingebouwde Dreambox,Humax daar integen maakt wel TV's uiteraart met ingebouwde Sat reciever.

De mogelijkheden die vroeger met de 5400Z mogelijk waren zijn niet mogelijk met deze en geen enkele TV met ingebouwde Sat reciever,Dus dat word weer een dure CI modules er bij kopen,tenzij je alleen FTA zenders wild kijken.

Geplaatst:

als je bij TVV zelf op de website kijkt bieden die zelf geen losse CI modules aan, hetgeen overigens niet betekend dat zulks niet zou werken, daar nagenoeg gelijk aan de CanalDIGITAAL kaart en decodering.

de Kaart van TVV is een mediaguard S3 type (seca versie 3)

die opent ook in een CDS CI-module.

dus als je vergelijkt met canalDIGITAAL en de reeds besproken TV's die met zo'n CI-module de kaart kunnen lezen heb je al een aardige bron aan merken en types betreffende de TV

wat al geschreven werd is echter het allerbelangrijkst, namelijk dat je een dvb-s2 tuner aan boord hebt in de TV

en

als je ook programma's wilt opnemen (hetgeen bij veel TV's de PVR functie is, doen je daar bij aanschaf ook op te letten.

FTA HD zenders zijn er niet zoveel (voldoende om plezier te hebben maar niet overvloedig veel)

kijk daarvoor op kingof sat punt net

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
Helaas maakt Dream multi media geen TV's,dus geen ingebouwde Dreambox,Humax daar integen maakt wel TV's uiteraart met ingebouwde Sat reciever.
De mogelijkheden die vroeger met de 5400Z mogelijk waren zijn niet mogelijk met deze en geen enkele TV met ingebouwde Sat reciever,Dus dat word weer een dure CI modules er bij kopen,tenzij je alleen FTA zenders wild kijken.

Vind dit een tamelijk ongenuanceerd antwoord.

De meeste aangeboden flatscreens leveren een triple tuner dvbs2, s,c en t met ci slot idd, maar een mediaguard ci module koop je zelfs nieuw al voor 55 euro en tweedehands voor 25 tot 30 euro.

Voordeel voor velen, een afstandbediening en subliem beeld met hd en geen exstra kosten voor een receiver.

@ TS kijk eens naar Panasonic of Samsung flatscreens met triple tuners.......

Groetjes.......
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Hallo

Ik heb pas een med.TV gekocht. ( P 15068 )

Deze is voorzien van een sat ontvanger welke perfect werkt.

Wel moet er van cd een CI module bijgekocht worden voor eventuele betaalzenders. Ook heb je een abonnementskaartje nodig net als bij een losse sat ontvanger.

Hd zenders geeft hij perfect weer indien er een abonnement is afgesloten voor ontvangst HD kanalen.

Alleen is de geluids weergave minder.

Groet

• 2 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: johannes de dope
.......
Alleen is de geluids weergave minder....

Ligt dat niet gewoon aan de speakers van je TV? Je kunt het geluid meestal ook doorlussen naar je home cinema, dat klint vaak al beter!

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen