Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij even op weg helpen? Mijn (oude) DB7020 met Gemini 4 wil niet meer op het netwerk komen. Of ik nu handmatig IP toe ken of auto via DHCP, maakt niets uit. Zodoende kan ik ook geen Flash uitvoeren. Heb sinds kort een nieuw kabelmodem met een ander IP-adres. Heb de gateway aangepast en het hele spul uit-en aangezet. Blijf 0,0

VU+ Duo, PLI 4.0, Triax78-13/19,2 / Triax 60-23,5 / Triax 60-28,2

Geplaatst:

Ben een stuk verder en het flahen is gelukt. Heb voorlopig even Gemini er op gezet. Heb nog wel een probleem met het netwerk en FTP. DHCP staat aan. Kom met geen enkel programma via het netwerk in de box. Kan dit met de instellingen van het modem te maken hebben? Gebruik een Cisco EPC3925 bij Ziggo en de Web interfacepoort in de DB staat op 80.

Geplaatst:

Ja andere kabel en geen resultaat.

Zie het IP-adres wel staan. Pingen gaat ook, maar Dreambox edit en DCP willen niet connecten. Is de poort 80 juist of kan ik dat aanpassen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: casperb71
maar Dreambox edit en DCP willen niet connecten

Niet toevallig een firewall die dat verhindert?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Firewire staat in het modem uit.

Ik denk dat het probleem mogelijk bij Ziggo moet zoeken.

Sinds ik deze provider heb, zijn er problemen met de DB (helemaal zeker weet ik het niet hoor)

DCC ziet heel af en toe de DB en kan handmatig er wat met FTP inzetten. Soms wel connection en soms niet.

Zou er gewoon niet iets stuk kunnen zijn?

Geplaatst:

Als aanvulling: Als ik de DB opstart met de onderste knop ingedrukt om een IP adres te krijgen voor flash via web, dan zie ik ***STOP*** dhcp... en gebeurt er verder niets.

Geplaatst:

De DM7020 is berucht om zijn netwerkadapter. Deze werkt hardwarematig erg buggy met bepaalde switches. Je geeft aan dat het modem aangepast is, wellicht heb je ook je switch of router vervangen waar je dreambox vroeger wel ok op werkte.

Wil je de hardware netwerk issues permanent verhelpen zul je condensatoren moeten vervangen om het mainboard.

Hier is vroeger nog een topic over geweest. Wellicht kun je die vinden met zoekfunctie.

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol
Hier is vroeger nog een topic over geweest

Onder andere deze: --> KLIK <--

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Nou dat is mooi zeg. Kom ik daar pas na een aantal jaren achter.

Blij met jullie oplossing maar is er iemand die dit voor mij kan uitvoeren? (tuurlijk tegen vergoeding)Woon in het midden van het land.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen