Ga naar inhoud

RF/COAX VERBINDING

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En goed eraan denken dat het ook waterdicht moet zijn. Er zijn rubberen hulsen te koop bij ieder satellieten boer, of afdichtkit.<BR>Ik heb al eens last van vocht gehad zelfs met die rubberen tules. Gaat gelijk de ontvangst van in de knieen<BR>Groet wink.gif" border="0

Geplaatst:

stukje krimpkous over de f-connector vehitten en 100% waterdicht,te koop in de meeste electronica zaken wel even de diameter van de coax+connector opmeten met +/-1.5x de diameter zijn ivm krimpen!!!!!!!!!!!!! wink

Geplaatst:

Ik heb het niet met een rubbertje ...<BR>Neen mijn mening is als de krimpkous of de rubber oud wordt of verduurd van de zon dan barst deze en kan er ook vocht inkomen.<BR>Dan droogt het moeilijk op.<BR>Ik heb enkel een klein beetje vet erop gedaan<BR> (en roesten doet het ook niet).<BR>Hoi ........... laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Hoi, heb zowat het hele huis doorgeboord om de coax-kabel op het dak te krijgen en daar sta je dan met die RF-connector en kabel in de hand.<P>Daar komt ie : strip je een stuk plastic kabelmantel om de koperen vlechtdraad contact te laten maken met de connector of laat je die mantel er mooi aanzitten , doorduwen en aandraaien?(kerndraad gaat er door heb ik begrepen. Help !!! confused.gif" border="0

Geplaatst:

je moet de buitenmantel een sukje bloot maken <BR>De dunne kopere draadjes plooi je over een lengte van 1 cm naar achter <BR>nu draai je de f connector over de mantel,er tussen zitten dan de draadjes<BR>De binnenste kern laat je 0.5 cm uitstekken.<BR>deze ook strippen tot de verdikking die je ziet als je in de connector kijk.<BR>veel geluk....... laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Hallo krimpkous is niet waterdicht ! ik gebruik altijd vulcaniserende tape <BR>te verkrijgen op een rol bij een dealer<BR>in scanner en radio zendaparatuur , dit spul <BR>wordt als het er om heen gedraaid is een compleet 1 geheel wat absoluut waterdicht <BR>is,nadeel is als je het wilt verwijderen zul je het met een goed scherp mes eromheen weg moeten snijden ! groetjes jelle ! smile.gif" border="0

Geplaatst:

met een rubbertje gaat goed ,100 duizenden<BR>mensen doen het met een RUBBERTje en is ook waterdicht. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.