Gast Rey_DM Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Ik heb een dreambox 800 hd se in de slaapkamer en wil beneden ook via mn dreambox tv kijken. dit wil ik draadloos doen. is daar een optie voor?
Loui (K) Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Ja zo'n Videozender boven en beneden.
Hyllit Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 En ik kan zeggen dat zo een videozender perfect werkt. Ik heb dat hier al zo een 4 jaar in gebruik ondertussen en nog nooit problemen gehad. Kanalen veranderen enzo gaat perfect. Enige probleem dat er is is dat er storing kan komen door de microgolfoven aan te zetten ofzo. Maar met de nieuwere toestellen zal dit wss niet meer voorvallen denk ik.
Sjattuh Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Ik ken ook mensen die dit hebben gebruikt en tevreden erover waren. Het is natuurlijk niet zo dat je boven en onder dan wat anders kan bekijken, maar als dit geen probleem is kan het prima werken. Afstand en vloerdikte e.d. zijn wel van invloed. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Loui (K) Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 En er zijn meer soorten dan wat ik als voorbeeld gaf dus google even rond zou ik zeggen.
mikjemo Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 Ik neem aan dat beide televisies wel aan de (coax) kabel hangen? Om storingsvrij te kijken zou ik dan de dreambox via een modulator het signaal naar een coax signaal om laten zetten en dit terug je kabel in sturen. Op die manier kijk je gewoon via een vrij kabel kanaal naar je dreambox. Bedenk ook dat je m waarschijnlijk op 2 plekken wilt kunnen bedienen. Daarvoor heb je ook draadloze systemen in de handel, die het IR signaal naar RF converteren en omgekeerd. Dit is in ieder geval hoe ik het heb opgelost. Heb alleen 1 coax door het huis lopen van antennedoos naar antennedoos (voor zowel radio als tv)
Beheerder Michel Geplaatst: 24 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 24 augustus 2011 Origineel bericht van: Rey_DM Ik heb een dreambox 800 hd se in de slaapkamer en wil beneden ook via mn dreambox tv kijken. dit wil ik draadloos doen. is daar een optie voor? Wat staat er dan beneden aan apparatuur? Met bovengenoemde oplossingen kijk je altijd in analoge SD kwaliteit. Niet echt handig als je beneden een grote LCD of plasma hebt staan. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Dream1975 Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 Je hebt ook draadloze HDMI extenders. Heb er zelf één in maart gekocht bij de Lidl voor EUR 199 (deze zend tot maximaal 1080P50). Maar dat was een aanbieding en zullen ze nu niet meer hebben, is dus even zoeken op internet als je Full HD draadloos door wil geven.
Alventali Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 Zo ff vlug gezocht naar draadloze HDMI extenders. En als ik dan zo de prijzen zie. Zeg ik voor het zelfde(en vaak zelfs veel minder geld)zou ik beneden een 2e dreambox neer planten. Intern sharen en kijken maar. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen