fenerus Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Beste forumleden, Ik heb volop bezig met de installatie van de TV Vlaanderen schotelantenne. Maar ik heb ook nog een 2 de schotel staan die naar Türksat gericht is. Ik heb gezien dat op de decoder van Philips 8121 TV Vlaanderen zijn eigen software geïnstalleerd heeft. Op sommige sites lees ik dat dit toestel een firmware heeft om ook Türksat te ontvangen via Disecq. Ik probeer steeds de updates te installeren maar ik kan nergens Türksat in de lijst vinden. Ik vermoed dat TV Vlaanderen Türksat verwijderd heeft uit de lijst. Kan er iemand helpen hoe ik Türksat op dit toestel kan krijgen. Het is mijn eigen toestel (geen huur) dus ik mag er software of andere instellingen aan veranderen.
Gast Mimisiku Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Er is in eerdere berichten van CDS en TVV aangegeven dat er voor de 8121 en 7141 updates zouden komen voor meerdere satellieten. We zijn inmiddels bijna een jaar verder en van deze beloftes komt hoogstwaarschijnlijk niets meer terecht voor deze ontvangers. Inmiddels worden al nieuwere modellen aangeboden die deze optie overigens óók niet bezitten... Het beste wat je kunt doen is een CI ontvanger kopen (of één met Seca3/Nagra emulatie). Als je voor de CI optie gaat bestel je via een voucher bij CDS (je bent immers klant) een losse CI module zonder smartcard en installeert deze in je CI ontvanger. Weet niet waarom het niet wil lukken in de CDS ontvangers.. Het lijkt erp dat de firmware vanwege de gespreide kanalen op 2 satellieten een echte vrije keuze niet toestaat. Het ding gaat er gewoon vanuit dat Astra 1 en Astra 3 op Diseqc A en B moeten staan.. Daar komt bij dat Türksat er demonisch lol in schijnt te hebben om de meest idiote symbolrates te gebruiken terwijl CDS/TVV alleen 22.000 en 27.500 gebruikt....
fenerus Geplaatst: 23 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2011 Is er echt geen ander manier om dit toestel de modifieën eventueel. Bv software te laden. Er moet toch een manier zijn om daarop Türksat te zetten of niet?
Gast Mimisiku Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Helaas (nog) niet.. Alleen de officiele firmware van CDS/TVV kan ingeladen worden.. Dachten we vroeger ook van de 5631/607x versies, maar je weet het maar nooit... Hangt er helemaal van af of de hardware volledig bekend wordt.. De oudere Philipsjes hebben nu de Raytec firmware.....
fenerus Geplaatst: 23 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2011 Bestaan die toestellen dan helemaal niet zonder die software van TVV CDS? Ik bedoel de gewone philips software...
redneck eyeball Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Origineel bericht van: fenerus Is er echt geen ander manier om dit toestel de modifieën eventueel. Zeer eenvoudig : Selecteer de Astra2 of Hotbird disecq en sluit daar jouw Turksat op aan. Kies een frequentie van een bepaalde transponder op Turksat, je krijgt dan een goede signaalmeting. Verander nu scannen van 'snel' naar 'traag'. Scan de satelliet. Alle Turksat zenders worden toegevoegd na nr 2000 Zet scannen terug op 'snel'. Je kan nu opnieuw de fastscan gebruiken en de Turkzat zenders zullen blijven staan vanaf nr 2000 De methode is misschien niet voor de hand liggend, maar het kan dus wel.
Mister HaCk Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 Ja maar niet voor de afwijkende symbolrates! Alleen de standaard 22000, 27000, 27500, 27800, 30000, 29800 Lagere symbolrates zal hij niet pakken. Het is een manier zoals eyeball aangegeven maar geen goede!! De nieuwe m7 decoder kan dit wel. Voor de 7121, 8121 en 7141 blijft het 4 satellieten, ook in de toekomst. Het voornemen om hier ook meerdere satellieten erin te kunnen zetten is definitief geschrapt. Men gaat zich richten op de nieuwe ontvangers waarvan de m7 de eerste is. deze krijgen wel meerdere sat ondersteuning en de m7 decoder heft dit dus al.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen