Moderator Matchless Geplaatst: 28 september 2002 Auteur Moderator Geplaatst: 28 september 2002 helaas..het probleem is toch groter als ik dacht.. de tv heeft inderdaad naast een luidspreker gestaan,maar er is nog iets mis mee. het beeld is rose en er zitten terugslaglijnen in.ook geen kleur is te zien. mijn vermoeden is dat er iets fout zit in de voeding omdat dit naar mijns inzien fouten zitten in verschillende gedeeltes van de tv.en het is een onbekend merk dus ik denk dat de tv afgeschreven is.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Geplaatst: 28 september 2002 Geplaatst: 28 september 2002 Oeps das wel een probleem ja. Beeldbuis zal nog wel goed zijn. In iedergeval zijn de video power instellingen niet in orde. Dat kan zijn door handmatige ontregeling of door een defect in de videoeindtrap. Dat wordt dan werk voor een monteur. Niet zelf klooien want er staat dodelijk veel prik op.
Moderator Matchless Geplaatst: 29 september 2002 Auteur Moderator Geplaatst: 29 september 2002 na..dat werken aan tv's ben ik wel een beetje vertrouwd in,maar dat is weer jaren geleden.als ik je begrijp ligt het volgens jou aan de kleuren eindtrappen? maar waarom heb ik dan die terugslaglijnen.dit is toch een hoogspannings fout?(lijntrafo?) Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Geplaatst: 29 september 2002 Geplaatst: 29 september 2002 De lijntrafo is prima in orde. Je hebt de indruk gewekt dat het probleem plotseling ontstaan was. Hier van uitgaande is het onwaarschijnlijk dat de beeldbuis ineens achteruit gegaan is. Het kan wel, maar doorgaans is dit een kwestie van jaren. Je ziet terugslaglijnen, dit betekend dat de videoinformatie achterblijft of helemaal niet aanwezig is. De beeldbuis wordt dus onvoldoende uitgestuurd. Dit kan zijn door verkeerde instellingen of een defect in de video eindtrappen. Dat kun je met meten aan de weet komen. Maar ik wil hier niet verder op ingaan, want meten aan een open TV blijft altijd nog een zeer riskante zaak.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen