Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Voor de VU+ is de webinterface wel beschikbaar maar dit is een iets oudere versie van voor de licentie werd veranderd.

De plugin heet: enigma2-plugin-extensions-webinterface-old

Deze is te downloaden via Menu->Applicaties->Groene knop Downloaden Plugins->Extensions etc.

Of kijk hier eens: http://www.pli-images.org/forum/viewthre...938#post_209938

Geplaatst:

Eindelijk weer even tijd gehad om me met de Vu+ bezig te houden.

Zoals eerder vernoemd was de webinterface eruit en daardoor kon ik met mijn pc niets van streams bekijken. Eerst even de "old" webinterface erop gehad, maar dit gaf bij mij een nadeel dat ik het volume niet meer kon regelen met de AB van de vu+. Heb ik die oude webinterface eraf gehaald en van open-pli.org een betere gedownload (kan nu dus ook de bouquets via pc bewerken).

Als ik momenteel de streams wil bekijken, dien ik wel steeds via mijn webbrowser te werken. Geen idee of daar nu voordeel uit te halen is, maar via Dreamstream lukt het niet.

Op een desktop pc met windows 7 32 bit, krijg ik na het inladen van bouquets etc. de windows melding: dreamstream werkt niet meer,... blabla.

Op een laptop met windows 7 64 bit start het programma wel, je hoort het geluid van de gestreamde zender, maar je blijft enkel het bureaublad zien, dreamstream staat in de taakbalk en daarmee stopt het.

tnx voor het meedenken smile

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Geplaatst:

pedro newbie schrijft dat de webinterface wel beschikbaar is en dus dreamstream of VLC mogelijk moet zijn

als bij jou om de een of andere reden dreamstream niet werkt probeer je toch VLC?

begrijp er overigens niks van wat dat met het image te maken heeft (originele vraag linux)

je kunt altijd de juiste url linken en dus per pC streamen=bekijken.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
pedro newbie schrijft dat de webinterface wel beschikbaar is en dus dreamstream of VLC mogelijk moet zijn
als bij jou om de een of andere reden dreamstream niet werkt probeer je toch VLC?
begrijp er overigens niks van wat dat met het image te maken heeft (originele vraag linux)
je kunt altijd de juiste url linken en dus per pC streamen=bekijken.

ciao

Waarom niets werkte voor ik de webinterface geïnstalleerd heb moet je me niet vragen, daar ben ik er nog veel te veel leek in. Nu kan ik wel streamen, geen probleem, maar vind het nogal omslachtig om dit altijd via mijn webbrowser te doen.

In screenshots heb ik kunnen opmaken dat dreamstream iets gebruiksvriendelijker is dan via VLC of de webbrowser te werken, daarom dat ik hem graag werkend had gehad.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Geplaatst:

nu ja w7 is mij onbekend maar lees wel veel erover en hoor ook berichten erover

een en ander is veiligheid en afknijpen van externe bronnen door windows zelf waarom het niet wil

dat is een apart draadje waardig.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:
Origineel bericht van: RaveMaus

Op een laptop met windows 7 64 bit start het programma wel, je hoort het geluid van de gestreamde zender, maar je blijft enkel het bureaublad zien, dreamstream staat in de taakbalk en daarmee stopt het.

tnx voor het meedenken smile

Dat heb ik dus ook en dat ligt in mijn geval niet aan de webinterface, want die is ongewijzigd bij mij.
Het rare is dat een oude versie Dreamstream v04.b1 wél werkt, en beta13 niet.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Geplaatst:

Hoi JosFop4Sat,

die beta versie moet je dus ook niet gebruiken

je hebt gelijk de oudere versie doet het gewoon

geef dat programma ook toestemming in de firewall als uitzondering!

want die wil via bepaalde poorten communicatie opbouwen met extern (hetgeen de firewall eigenlijk altijd tegen houdt)

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

En dat was gelijk ook mijn probleem.

Die "oudere" versie eens opgespoord en op de 64 bit win 7 computer gezet.

Hoewel ik tijdens de installatie als taal engels had geselecteerd is deze Dreamstream wel in het Duits erop gekomen, maar goed, het werkt feilloos.

Beta versie is dus ook hier waardeloos!

Tnx voor de tips!

Geplaatst:

Hallo,

ik ben gisteren mijn VU+Duo gaan afhalen.

De verkoper had er Openpli opgezet en een zenderlijst van TV Vlaanderen.

Na het aansluiten van de kabels en het instellen van de LNB's had ik direct beeld (op mijn oude TV) en klank.

Vandaag heb ik een utp kabel van de ontvanger naar de router gelegd en de LAN (met DHCP) werkt zonder problemen.

Ik heb de hint van wiz gevolgd en op de PC Dreamstream_E2 geinstalleerd (wat wel enkele problemen gaf maar die zijn opgelost): ik kan perfect TV kijken en zappen op mijn PC ! (Toch bij de SD zenders; bij HD zenders wordt het beeld enkel om de paar seconden geupdated, de klank is normaal, maar dat is een probleem voor later).

De utp kabel verwijderd en de USB wifi stick achteraan ingestoken. Ik zie geen activiteit bij het LED van de stick en heb geen enkel mogelijkheid om onder netwerk WLAN te configureren.

Utp kabel terug aangesloten en via telnet zie ik in /etc/Wireless enkel een map RT2870STA staan en dus geen RT73, de chipset waarop mijn stick gebaseerd is. mad

Ik vermoed dus dat mijn image de RT73 dus (nog) niet ondersteund wordt.

Mijn image is:

Openpli 2.1

Kernel Version 2.6.18

Enigma Aug 31 2011

Last upgrade Sep 7 2011 19:09:04 (Blijkbaar wordt de ontvanger via internet automatisch geupgraded ? Zal zeker wel ergens een instelling zijn ?)

Kan iemand mijn vermoeden dat RT73 niet wordt ondersteund bevestigen en is er een mogelijkheid dat deze alsnog gaat ondersteund worden (= tot wie moet ik me daarvoor wenden?)? Of moet ik een ander image installeren?

(Openpli bevalt me eigenlijk wel, maar ja ik heb ook nog geen enkele ervaring met andere smile )

Groetjes,

Roman

• Moderator
Geplaatst:

je zou eens bij plugins kunnen kijken of er niet toevallig ook wireless drivers in de repository zitten van pli. Dus menu, setup, plugins, dan groene button download, en dan moet daar ergens drivers staan.

Ik draai nog met de 2.0 pli, ik ben niet zo van elke dag updaten en hopen dat alles nog werkt (uptime van de vuduo hier is 38 dagen nu :)), alles draait bij mij zoals ik het wil dus ik vind het wel prima zo.

succes,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:
Origineel bericht van: wiz
je zou eens bij plugins kunnen kijken of er niet toevallig ook wireless drivers in de repository zitten van pli. Dus menu, setup, plugins, dan groene button download, en dan moet daar ergens drivers staan.

succes,

Wiz

via de groene knop vind ik volgende drivers:
- dvb-usb-af9015 voor de Afatech 9015 chipset
- dvb-usb-dib0700 voor de dib0700 chipset
- dvb-usb-siano voor de siano chipset
- usbserial

dus ik neem aan dat deze voor mij niet bruikbaar zijn. frown

Ik ben sinds 2007 met Ubuntu bezig. In die tijd moest je kunstjes uithalen om met USB stick Hercules HWGUSB2-54-V2 wireless te kunnen werken. Later (ik denk na de upgrade naar 9.04) waren de drivers voor deze stick mee opgenomen in de linux kernel, de stick werd zonder meer herkend en na het ingeven van je WPA sleutel was je wireless vertrokken.

Ik werk nu met Ubuntu 10.10 met kernel 2.6.35
Ubuntu 7.04 had al kernel 2.6.20

Openpli 2.1 van vandaag heeft 2.6.18.

Heeft iemand een idee waarom Openpli met zulk een oude kernel werkt (Of ben ik hier appelen met peren aan het vergelijken ?)

Groetjes,
Roman
  • Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: ROMAN

Heeft iemand een idee waarom Openpli met zulk een oude kernel werkt (Of ben ik hier appelen met peren aan het vergelijken ?)

Ja appels met peren.

De reden dat deze "oude" kernel wordt gebruikt ligt aan het feit dat broadcom (de makers van de chips gebruikt in de vu) een development kit levert om drivers te maken. Die hebben dat gedaan voor genoemde kernel versie, en het is niet heel eenvoudig om dat even te updaten.

Als alles wat je wilt gebruiken gesupport kan worden door de huidige kernel versie, waarom zou je dan naar een nieuwere willen?

lees deze draad op het pli forum eens door, dat gaat vooral over wireless devices die gebaseerd zijn op een rt73.

succes.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hallo,

ik heb het probleem aangekaart op het OpenPli forum. <Click>

Conclusie is dat de huidige OpenPli versie de stick niet ondersteund en dat het niet eenvoudig zal zijn om dat alsnog te verwezenlijken. frown

Groeten,

Roman

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen