Ga naar inhoud


Hoe compressor herstellen?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

M'n zoon heeft z'n compressor Aerfast-245/20 kapotgekregen...

Op een van de cylinderkoppen is een vijs die de kop aanspant gaan doordraaien. (Kop en lijf zijn in Zamac)

Bestaat er een mogelijkheid om via Loctitedraad, die schroef nog te doen aanspannen en de kop dicht te trekken?

Ik zou natuurlijk een grotere maat van draadtap en schroef kunnen gebruiken, maar houd het toch graag iet of wat origineel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tapeind eruit halen , grotere schoefdraad erin tappen , linkse tapeindbus erinschroeven met orginele schoefdraad, dan past het tapeind weer normaal, dat is dus n helicoil

 

Groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt er wel hulpstukken bij nodig bij het monteren van helicoil.

Maar ben zelf nooit zo tevreden geweest over helicoil het is het ook net niet.

Er is ook een 2 komponenten lijm te koop waar je gewoon draad in kunt tappen weet alleen niet meer hoe het heet volgens sommigen werkt dit beter maar heb hier geen ervaring mee.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook wel eens gedaan met 2 componenten lijm van Bizon. Daar heb je meerdere soorten in, alleen de combi metaal is geschikt. Dat kan alleen met tapeinden (draadeinden), als je de tap er later uitdraait dan is de draad ook kapot, dus erin zetten en niet meer aankomen. Wel goed laten drogen, het liefst op een kachel of zo. Ik heb dat spul ook wel gebruikt bij het tunen van een 2-takt cylinder waarbij ik met de frees door de wand ging. Lijm erop en het bleef zitten. Mooi spul dat 2 componenten lijm :D

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...