Ga naar inhoud

[DM800HD] Dreambox instellen op een rotor

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik had voorheen een marned ontvanger waar ik hotbird en nilesat op kon kijken. Ook draaide de motor automatisch op het moment dat ik switch van zenders op andere sattelites.

Nu heb ik een dm 800 hd gekocht en probeer ik in te stellen met mijn motor. Wat ik nu heb gedaan is het volgende:

menu->instellingen->zenders zoeken->tuner configuratie

Hier heb ik gekozen voor rotor en heb mijn atitude en latitude ingevuld a.d.h.v. de website http://www.dishpointer.com/ . Echter heb ik niks veranderd aan de standaard waardes die daar in stonden zoals noord, oost, zuid en west. Ik weet ff niet meer wat daar stond.

Vervolgens de boel opgeslagen met OK. Daarna ben ik naar rotor instellingen gegaan en heb daar als tuner hotbird (voorgeinstalleerde frequentie) gekozen. Na wat draaien met die kleur knopjes had ik signaal tot wel 90%. Vervolgens kon je deze positie opslaan door op groen te drukken en een nummertje in te voeren. Daarna drukte ik op exit, exit, exit.

Ik ging naar een zender op hotbird, en vervolgens draait de schotel helemaal terug naar de andere kant.

Iemand een verklaring hiervoor. Wat had ik anders moeten doen? Of weet iemand een goede handleiding van hoe je een dreambox dm 800 hd insteld op een schotel die al goed uitgericht is met een motor.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jax
Hoi,

Ik had voorheen een marned ontvanger waar ik hotbird en nilesat op kon kijken. Ook draaide de motor automatisch op het moment dat ik switch van zenders op andere sattelites.

Nu heb ik een dm 800 hd gekocht en probeer ik in te stellen met mijn motor. Wat ik nu heb gedaan is het volgende:

menu->instellingen->zenders zoeken->tuner configuratie

Hier heb ik gekozen voor rotor en heb mijn atitude en latitude ingevuld a.d.h.v. de website http://www.dishpointer.com/ .

Vervolgens de boel opgeslagen met OK.

Mag ik veronderstellen dat uw motor correct is afgesteld? Zoja, dan is hetgeen in de qoute staat, zoals ik mijn dm800se invul.
Meer hoef je echt niet te doen.
Groetjes
Geplaatst:

als je de rotor nog moet "bijsturen" in dit menu om een optimaal signaal te verkrijgen, dan staan je lengtegraad instellingen nog niet goed (of is je schotel wat verschoven).

pas de lengtegraad instellingen zodanig aan dat je schotel zich terug in de optimale positie zet. (bvb : je moet de schotel manueel 1° naar het oosten verschuiven voor optimale ontvangst : verlaag dan de oosterlengte in je tuner configuratiescherm met 1 graad).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Heb een paar weken terug ook een rotor geplaatst en heb daarvoor gewoon de rotor ingesteld op 4°(Sirius) dan in de config (Pli ) heb ik de coordinaten ingevuld volgens woonplaats en dit werkte direct. Heb in de instellingen voor usals gekozen.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen