Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ze zijn hier nu bezig om te kijken of het haalbaar is om glasvezel te leggen.

Moeten nu eerst 30 procent ja zeggen en dan komt het er.

Heb geen idee hoe lang dan nog duurt voordat het dan ook werkt.

Wie is er bekend met glasvezel en met wisselen van ip adressen.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:

Een vast ip adres is afhankelijk van je (aankomend) provider. Als je wisselt van bijvoorbeeld Telfort naar KPN (om maar een voorbeeld te noemen) krijg je gegarandeerd een ander ip adres.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

ja oke dat snap ik maar bijv heb nu glasvezel met ip 1234 en dan na een paar uur 5678.

met adsl heb ik altijd zelfde ip en met ziggo veranderd die ook niet zo vaak.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Geplaatst:

Bespreek het met je provider. Sommigen hebben de mogelijkheid om toch een vast ip te krijgen (vaak tegen meerprijs). Als je bereikbaar moet zijn van buitenaf kan dyndns iets zijn voor je...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

• Moderator
Geplaatst:

ik heb al een tijdje een glasvezel verbinding, en mijn provider (xmsnet) biedt de mogelijkheid tot een vast ip adres. Welliswaar krijg ik die van de dhcp server, maar zolang je het mac adres van het apparaat wat aan het modem hangt niet wijzigt, wijzigt ook het ip adres niet.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Gebeurt vrij vaak zo ook met zakelijke kabel abonnementen.

Als je de router achter de modem aanpast zonder gebruik te maken van mac cloning ben je de sjaak, dan heb je ineens weer een ip uit de dynamic pool.

Kundige servicedesk trouwens bij XMS. Was laatst in Amersfoort en werd vlot en kundig te woord gestaan!

Geplaatst:

Dan heeft dat niet veel zin dus.

Dyndns is wel een optie maar dan moet je die per dag weer updaten anders kan je er nog niks mee.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Geplaatst:

Hallo Erik,

Ook ik heb een Fritzbox (7390) en een (gratis) account bij DynDns.

De accountgegevens vervolgens in de Fritz geklopt; aanmelding bij DynDns schijnt volgens de Gui een feit.

Maar....hoe zie ik nu of de Fritz het account met bijbehorend IP nummer periodiek "ververst"?

Dank je voor een reactie,

roy

Geplaatst:

Dank je wel voor de tip!

Natuurlijk gelijk uitgeprobeerd en het werkt i.d.d.

Ik kan er dus echt van uit gaan dat de Fritz mijn account regelmatig update?

De updater van DynDns heb ik namelijk niet (meer) geïnstalleerd; in het verleden kreeg ik diverse waarschuwingen dat er te veel beroep op hun server gedaan werd.

Waarschijnlijk had dat te maken met de geactiveerde update-functie in de FB, begrijp ik nu.

En ja, ik ben blond.....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen