Gast mrijsje Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Hallo, ik heb een quad duo lnb astra 1 en 3 en ik heb hot bird 13.gr. verder heb ik een 4/1 diseqC switch 1.0 en een 2/1 diseqC switch 1.0 ik heb de mogelijkheid om 2 uitgangen van de quad lnb te gebruiken voor b.v. astra 1 en 3 apart naar de switch te doen? maar ik kom er niet uit hoe ik de instellingen van de tuner config. moet zetten wat een lange lijst met zo veel mogelijkheden,dan is het wel handig om te wten waar elke instelling voor dient?? wie kan mij helpen???alvast bedankt voor jullie hulp. groeten Marco
vGnp Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Wat voor type switch is die 2/1? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast mrijsje Geplaatst: 26 augustus 2011 Geplaatst: 26 augustus 2011 Ik zal vanmiddag even een foto maken en via bestandsbeheer erop zetten. Alvast bedankt voor je reactie. met vriendelijke groet Marco
Gast mrijsje Geplaatst: 27 augustus 2011 Geplaatst: 27 augustus 2011 hier een paar fotos van de lnb's en de switch's
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 27 augustus 2011 Geplaatst: 27 augustus 2011 De switches die je hebt staan het niet toe om DiSecq herhaling te doen. Immers je zou eerst de switch moeten 'besturen' en vervolgens de ingebouwde switch in je monoblock. Met de spullen die je hebt gaat dat dus niet lukken. Het kan wel met een Spaun SUR220/420. Maar dan nog moet je ontvanger dat ondersteunen.
Gast mrijsje Geplaatst: 27 augustus 2011 Geplaatst: 27 augustus 2011 ok bedankt, als ik een spaun 220 koop kan ik dan op aansluiting A de duo astra 1 en astra 3 aansluiten en op aansluiting 2 hotbird 13gr.ik heb een dreambox 800hd weet je ook hoe de instellingen van de tuner settings moeten zijn?? er zijn zoveel mogelijkheden en ik weet niet wat elke instelling doet en waar het voornodig is?? alvast bedankt voor je hulp. groetem Marco
vGnp Geplaatst: 27 augustus 2011 Geplaatst: 27 augustus 2011 Dit even helemaal doorlezen: --> KLIK <-- En dit dan ook maar: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satencom Geplaatst: 27 augustus 2011 Geplaatst: 27 augustus 2011 hier nog even een voor beeld Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
satencom Geplaatst: 27 augustus 2011 Geplaatst: 27 augustus 2011 En dat vul je zo in Configuratiemodus geavanceerd Sateliet 19.2E Spanningsmodus Polarisatie Tone modus band LNB lnb 1 DISEqC-modus 1.1 Toneburst geen Comitted DISEqC commando AA Snelle DISEqC nee Herhaal sequence nee Commando volgorde committed,uncommitted,toneburst Uncommitted DISEqC commando input 2 DISEqc herhaling geen LOF Universeel LNB Verhoogd voltage nee Priority auto Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast mrijsje Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Bedankt voor jullie hulp,ik ga morgen gelijk een spaun halen.
duske Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Hoi Satancom, even nog een vraag hierover. Ik woon in Spanje en heb ook een dubbelenkop astra 1 en 3 maar zou ook graag de hotbird erbij willen hebben. Ik heb een dreambox 500hd Kan ik nu een klein schoteltje erbij zetten en dan met een disqec gaan werken of? duske GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN .. Als je het weet is het gemakkelijk. Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen. Dreambox600 800Hd strong 8000
Fatfreddy Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Ik ben dan wel niet Satencom maar kan je wel antwoord geven. Plaats een uncommited switch, sluit de huidige schotel op poort 1 of 2 aan en aan de andere poort kun je dan een andere schotel hangen evt. met diseqCmotor of diseqCswitch.
duske Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 fatfreddy, bedankt voor je antwoord. Mag je een Pm sturen want er zijn een paar dingen die ik niet snap duske GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN .. Als je het weet is het gemakkelijk. Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen. Dreambox600 800Hd strong 8000
satencom Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 duske Als je er een Spaun SUR 211 Uncommitted switch tussen zet ,zal dat geen enkel probleem zijn Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Fatfreddy Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Origineel bericht van: duske fatfreddy, bedankt voor je antwoord. Mag je een Pm sturen want er zijn een paar dingen die ik niet snap duske Lees dit maar eens door.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen