boaz Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Ik heb bij de TV een kleine Acer Veriton Desktop. Geluid kan via HDMI, optisch met tos-link of via 3 kabels met mini jack. Het vreemde is dat geluid uit via HDMI niet blijkt te werken, niet met Vista, niet met Win7. Optisch werkt prima, echter de subwoofer lijkt niet aangestuurd te worden, komt ook niet voor bij de instelling. Geluid via 3 kabels mini-jack naar tulp werkt ook prima en nu doet ook de sub-woofer vrolijk mee. Iemand de HDMI wel werkend? Of een verklaring waarom de subwoofer ontbreekt bij optisch? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
winwiz Geplaatst: 26 augustus 2011 Geplaatst: 26 augustus 2011 Het ligt aan de video kaart (raar maar waar)en eigenlijk aan het merk. Op moderne videokaarten zit ook een geluidchip, deze moet je echter wel aanzetten als je HDMI gebruikt. Normaal gesproken kun je dit regelen via het geluidsicoontje rechtsonderin. Je zult dan zoiets moeten zien: of Kies de juiste aansluiting Klik op Als standaard instellen . Klik op Toepassen . Klik op OK om het venster te sluiten. Hiermee zijn de stappen voor het activeren van HDMI-geluid voltooid. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
boaz Geplaatst: 27 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2011 Ik had deze optie al eens getest, helaas gaf ik een zeer schrille testtoon uit slecht links + rechts. Nog maar eens getest en wat muziek gestart, dat klonk gelukkig wel goed. Helaas is de HDMI zeer beperkt in opties, ook enkel DVD kwaliteit wordt ondersteund, op zich natuurlijk goed genoeg. Erger is dat slecht links en rechts wordt ondersteund, zit je dan met je 7.1, nou ja, oude analoge kabeltjes zitten er nu in, ik zie ze niet en wel 5.1 geluid. Helaas echter, als het geluid minder kanalen is blijft mijn versterker op analoog bypass staan, stuurt de PC dus stereo, geeft de versterker slechts stereo en zijn de opties voor "verbetering" niet beschibkaar. Tijd om er eens een echt geluidskaartje in te steken. Bedankt iig voor de goede tip. (Vreemd genoeg is na het muziekje nu ook de testtoon goed.) VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen