Ga naar inhoud

HD ontvanger met HDD en slechts 1 signaalkabel: welk type?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zoek een HD ontvanger ter vervanging van mijn SD ontvanger en aparte Philips HDD-recorder

Ik zie echter door de bomen het bos niet meer, waarschijnlijk door mijn “eisen pakket”:

Mijn eisen zijn:

Kijken naar canaldigitaal zenders (niet enkel FTA)

HDMI aansluiting

Ik heb slechts de beschikking over 1 satelliet signaal kabel, het trekken van een 2e kabel is onmogelijk

HD geschikt (liefst 1080p ipv 1080i)?

Ik wil kunnen opnemen op een (interne/externe) HDD, maar er is geen noodzaak om tegelijkertijd te kunnen opnemen van kanaal A en naar kanaal B te kijken. Een single tuner lijkt me dus voldoende. Kan ik echter ook een apparaat gebruiken met een dual tuner als ik maar 1 signaal kabel heb? En deze gebruiken om bv op maandag te kijken en om op dinsdag iets op te nemen?

Ik wil middels een menu/gids opnames van tevoren kunnen plannen (bv iedere vrijdagavond programma X opnemen). Direct “live”opnemen/pauseren heb ik niet nodig.

Als de ontvanger niet in gebruik is wil ik geen hinderlijke geluiden hebben, dus de HDD moet niet door blijven draaien oid.

Eerst dacht ik aan een Philips DSR 8121, totdat ik zag dat deze slechte reviews heeft. Nu lijkt een homecast me ook interessant: maar welke voldoet aan mijn eisen: magic pro, HS2100CICDUSB, HS5101 CICDUSB, HS8100 CICDPVR, HS8500 CICDPVR. ?? Dreambox500?? Kunnen deze apparaten opnemen op een geplanned tijdstip??

Wat is bovendien ene beetje een betaalbare oplossing (totaalprijs, dus incl bv CI module)?? Heeft iemand een voorstel dat aan al mijn eisen voldoet?

Geplaatst:

De Dreambox 500HD PVR ready voldoet ruimschoots aan alle eisen,er gaat een wereld voor je open wat allemaal mogelijk is met deze box en, een Ci module heb je niet nodig.

De HDD kun je zelf uitzoeken 2,5" sata van bijv.500GB,of 1TB. 7200RPM ,deze zijn dus niet voorgemonteerd.

Wat ook zeer prettig is dat hij alle progama's ongecodeerd opneemt,je kunt ze ten alle tijden,ook na jaren weer bekijken,ink TXT pagina's,en evt een opgenomen bestand via je netwerk naar je PC downloaden en op een DVD/Blu-ray branden.

Alle recievers van Dreammulitmedia hebben een netwerk aansluiting (LAN)

Echter je zult wel een mono blok LNB nodig hebben,voor de 23,5* oost ,voor de HD kanalen van CD,kan allemaal via 1 kabel.

Let er wel op dat je voldoende sigaal hebt voor de HD kanalen.

Geplaatst:

Dank. Ik heb reeds een dubbele kop gemonteerd, dus kan 23.5° ontvangen.

Dreambox 500 heeft een externe eSATA HDD nodig begrijp ik. Slaat deze af als de ontvanger uit staat? (ivm geluid)

Geplaatst:

Philips DSR8121

320GB HDD

!@#$%^&*()

Geen namen van online winkels noemen .

Geplaatst:

Beste laurav

Het is inderdaad mogelijk om een dual-tuner te gebruiken ook al ligt er maar één coaxkabel maar je zult dan wel een duo-lnb moeten hebben met twee uitgangen.

Dit kan met de Johansson 9640 KIT Stacker/Destacker Sat Multiband-Konverter.

Deze kost ongeveer 117 euro.

Boven sluit je de twee coaxkabels van de duo-lnb twin aan op de Stacker. Het signaal gaat dan via één coaxkabel naar je Destacker waar het weer gesplitst wordt in twee coaxkabels die je op de beide tuners aan kunt aansluiten.

post-55926-1318262289,0325_thumb.jpg

Geplaatst:
Origineel bericht van: laurav
correctie

ik kan geen 500 HD PVR terugvinden op de dream website
http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm-500-hd
en de HD versie heeft geen USB/eSATA aansluiting zo te zien?
Welke versie bedoel je met 500 HD PVR?

\
De 500Hd heeft een DVI uitgang,is ook digitaal,echter een andere stekker ,verder is het hetzelfde als HDMI,verlop stekker word bij geleverd,PVR staat voor personal Video Recording,dus app.word zonder HDD geleverd,De 7020 HD komt hopelijk op de markt dan heb je wat meer keuze tussen de 8000HD en 800HD,overigens zij dit de beste recievers die erzijn ook qa software,waarbij bijna alles mogelijk is,en volledig aan de gebruiker kan worden aangepast ook de EPG is zeer goed.
De aansluiting voor de HDD zit er in,dus de HDD word ingebouwt,dus niet extern via USB.
Geplaatst:

Je kunt ook gaan voor een Vu+ Duo, met 1 gigabyte interne schijf, ongeveer @420.--. Dit is een z.g. twinontvanger, dus opnemen en ander programma kijken. Deze heeft, overigens net als Dreambox, géén CI-module nodig.

In plaats van een CI-module installeer je dan CCcam.

Eenmaal Vu+ in huis, en je wilt niets anders meer. Al was het maar voor de gunstige prijsstelling en vele mogelijkheden.

Geplaatst:

dan neem je toch de 600HD,deHDD gaat gewoon uit als de box in stby gaat.

overeigens de VU+ is een na geaapt produkt dat wederrechtelijk gebruikt maakt van andermans Software (ENIGMA),verder kun je deze info terug vinden op de site van Dream-multimedia.

Geplaatst:

Nou ja dan neem je toch een ander type,of een tv met ingebouwde Dreambox,Zie site Dream mulltimedia.de,daar valt ook te lezen dat VU+ en nandere boxen met enigma deze gekopieerd hebben,zonder toestemming.

Dus daar om zijn ze een stuk goedkoper,patenten kosten geld dus.

Geplaatst:

de Vu+duo heeft toch 2LNB kabels nodig of kan dit worden opgelost met 1kabel of kan de nieuwe Vu+uno ook 1prog kijken en de andere opnemen indien op dezelfde transponder

gr Andre

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen