Ga naar inhoud

CrossEPG zorgt voor reboot

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als image gebruik ik ICVS met de GP3 plugin. Ik heb crossepg als plugin geinstalleerd. Het ophalen van epg data lukt prima alleen bij het laden van EPG (na download of 'forced') reboot de dreambox op een gegeven moment. Ik heb geprobeerd om de data op harddisk te schrijven maar ook naar compact flash.

Voor zover ik kan zien, is het de plugin die bij de image hoort. Of werkt crossepg voor iedere enigma2 image?

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Geplaatst:

Een toevoeging: ik zie dat als ik de configuratie van CROSSEPG bekijk dat hij aangeeft dat er geen harddisk of cf kaart aanwezig is. Als je dan EPG herlaadt, kan ik me voorstellen dat er te weinig geheugen is waardoor wordt gereboot.

Ik snap alleen niet waarom hij aangeeft dat er geen harddisk in zit. Ik kan gewoon een film afspelen van harddisk. Als je hetbt gereboot en de crossepg config opvraagt, staat keurig de harddisk vermeld. Als je dan vervolgens download now doet, wordt de EPG gedownload maar bij het laden krijg je weer de reboot. Het lijkt erop dat bij het laden per definitie geen harddisk wordt gevonden. Ik heb een 2 TB harddisk, zou dat te groot zijn voor Crossepg? M.a.w. herkent hij hem dan niet?

Geplaatst:

hoeveel sources heb je ingesteld?

(ik ben allang weer naar epgimport overgestapt omdat juist dat her inlezen bij crossepg met teveel sources bij manueel laden altijd crashed.)

ciao

Opium

Dead Can Dance

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie.

Ik ben overgestapt naar OpenPLI 2.1.

Ik had problemen met de tweede tuner (ik heb 4 tuners in mijn dreambox) met vorige PLI images en hoop dat met deze versie dat probleem er niet meer is.

Zou ik toch weer terugschakelen naar GP3 dan kijk ik verder.

Ik had inderdaad wel veel resources ingesteld. Ned, GER, ITA, SWE, UK, NOR, FRA.

Zou het simpelweg daar aan liggen dus?

Geplaatst:

Dit heb ik al een tijdje geleden gepost, helaas is hier niemand op ingegaan. Het is nl. zo dat wanneer je een epg download hebt gedaan de boel weer teruggezet wordt op de flash memory. Pas na een reboot kan je weer kiezen voor usb of harddisk, als je dat dus vergeet en je gaat weer eens epg downloaden, dan blaast hij het dus in je flash en crasht de boel vanwege te weinig geheugen. Volgens mij is het een bug in Crossepg..

B17.

Vorige post:

Ik gebruik Crossepg in Gemini 3 op mijn Dreambox 800HD.

Ik stel in de configure (storage device) in dat de epg op de usb stick moet worden opgeslagen en dat doet ie ook prima. Er staat daarna ook een map op de usb stick met Crossepg.

Vooralsnog gaat alles prima, maar als ik na de download in de configure kijk dan heeft ie die weer teruggezet op Internal flash en kan het met geen mogelijkheid weer veranderen naar usb stick. Ik moet eerst de dreambox weer opnieuw opstarten om de mogelijkheid te krijgen voor de optie usb stick.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen...?

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Geplaatst:

ik gebruik een flashexpander en gebruik mijn usbstick als extra flashmemory ik heb heel wat pakketten aangevinkt in crossepg maar nooit een crash daardoor gehad.

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen