Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is er dan niemand die mij een antwoord kan geven dat ik die zenders nog altijd niet terug ontvang.Zitten nu al weer een week verder .Nog nooit zolang moeten wachten om zenders terug te ontvangen die even weg waren of nieuwe transporter kregen...

Sonny led 32itch TV   M7 MZ-101 HD 80cm schotel4losse lnbs 0.1 VISSION ontv.13-19-23-28.bassic+

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Is je lnb eigenlijk wel in orde?

Ze zijn er gewoon, hoor. Allemaal.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07
Is je lnb eigenlijk wel in orde?
Ze zijn er gewoon, hoor. Allemaal.
De lnbs heb ik nog maar pas een paar maanden en de HD kanalen bbcHD en ITV1HD komen perfek door zonder problemen .Dus als die perfek gaan moeten die SD kanalen toch ook door komen of zie ik dat verkeerd.

Sonny led 32itch TV   M7 MZ-101 HD 80cm schotel4losse lnbs 0.1 VISSION ontv.13-19-23-28.bassic+

Geplaatst:

Heb je de juiste frequentie al ingeprogrammeerd ?

11307.00 V DVB-S QPSK 27500 2/3

Eerder in deze draad wordt uitgelegd hoe dat programmeren werkt met jouw ontvanger.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:
Origineel bericht van: Noordzee
Heb je de juiste frequentie al ingeprogrammeerd ?

11307.00 V DVB-S QPSK 27500 2/3

Eerder in deze draad wordt uitgelegd hoe dat programmeren werkt met jouw ontvanger. Heb nu juist nog eens gekeken naar de instelingen kwa signaal en kwalietijd .Vb FILMFOUR sig.88 en kw.68. MOVIES4MEN sig.71 kw.100 MEN-MOVIES sig.67 kw.62 zou het dan mischien daar dan toch mee te maken hebben die slechte kw.Maar toch perfect door komen zonder blokken of storingen in het beeld en hem nog beter afstellen tot kw.100 is

Geplaatst:
Origineel bericht van: santanasat
Heb je de laatste firmware er al op ?

Raadpleeg anders de handleiding.

pagina 21-22: Zenders handmatig zoeken

pagina 23 : De software handmatig bijwerken
Heb juist de sofware en zenders handmatig zoeken bijgewerk en nog geen signaal

Geplaatst:

Als je geen of een te zwak signaal hebt, zullen die zenders ook niet gevonden worden.

De zenders BBC HD en ITV1 HD die jij wel goed ontvangt zitten op Astra 2D (28.2°E)

terwijl die andere op Eurobird 1 (28.5°E) zitten.

Je zal jou schotel (of lnb) toch iets moeten bijstellen om beiden goed te ontvangen.

mvg,

Geplaatst:
Origineel bericht van: armanie

De lnbs heb ik nog maar pas een paar maanden en de HD kanalen bbcHD en ITV1HD komen perfek door zonder problemen .Dus als die perfek gaan moeten die SD kanalen toch ook door komen of zie ik dat verkeerd.

Op zich zie je dat verkeerd, want een lnb kan namelijk ook kapot zijn in de zin dat bepaalde frequenties het niet meer doen.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Op zich zie je dat verkeerd, want een lnb kan namelijk ook kapot zijn in de zin dat bepaalde frequenties het niet meer doen. [/quot...Sorry voor de laate reactie ik zal in de komende week eens het dak op gaan en eens proberen bij te stellen en zal wel iets laten weten hoe het afgelopen is.Ik hoop dat die test de oplossing is gr....

Geplaatst:

Als je dichterbij woonde, zou ik je met alle plezier helpen.

Echter, je moet nu zelf stap-voor-stap je installatie checken.

Zelfs een slechte f-connector=verbinding (bv. vocht) kan je frequentie range of je polarisatie beschadigen.

Ik zou eerst maar eens een rechtstreekse verbinding tussen de lnb en de ontvanger testen.

Geplaatst:
Als je dichterbij woonde, zou ik je met alle plezier helpen.
Echter, je moet nu zelf stap-voor-stap je installatie checken.

Zelfs een slechte f-connector=verbinding (bv. vocht) kan je frequentie range of je polarisatie beschadigen.

Ik zou eerst maar eens een rechtstreekse verbinding tussen de lnb en de ontvanger testen.
Ok bedank voor een korte uitleg .Dat ga ik dan eens proberen heb toch nog een kabel apart liggen voor rechtstreekse verbinding te maken en een kleine tv op de kamer waar ik dat juist kan uit proberen en een plat dak waar de schotel zich bevind.Gr.......

Geplaatst:

Armanie, die zenders zijn er gewoon, dus laat jij je toch niet op je kop zitten door de techniek. Jij gaat die zenders gewoon terugvinden, linksom of rechtsom. Want dat er bij jou iets technisch fout gaat, is zeker.

Maar ik weet het uit eigen ervaring: je kan aardig de pest in krijgen als je niet weet waar je het probleem zoeken moet.

Veel succes! Niet opgeven! cool

• 2 weken later...
Geplaatst:
Armanie, die zenders zijn er gewoon, dus laat jij je toch niet op je kop zitten door de techniek. Jij gaat die zenders gewoon terugvinden, linksom of rechtsom. Want dat er bij jou iets technisch fout gaat, is zeker.
Maar ik weet het uit eigen ervaring: je kan aardig de pest in krijgen als je niet weet waar je het probleem zoeken moet.

Veel succes! Niet opgeven! cool
Hier ben ik weer heb er werk van gemaak had deze week toch verlof met dat mooie weer .Heb gewoon die lmbs nog schuiner gericht en die beugel van lmb op28.2 een beetje moeten anpassen ongeveer 1 cm hoger gezet .En ja hoor mijn kwaliteit is nu 100 persent en signaal tussen 70 en 80 en alles loopt nu prima het is een beetje zoeken maar het loont de moeite toch bedank in ieder geval

Geplaatst:
Origineel bericht van: armanie

Hier ben ik weer heb er werk van gemaak had deze week toch verlof met dat mooie weer .Heb gewoon die lmbs nog schuiner gericht en die beugel van lmb op28.2 een beetje moeten anpassen ongeveer 1 cm hoger gezet .En ja hoor mijn kwaliteit is nu 100 persent en signaal tussen 70 en 80 en alles loopt nu prima het is een beetje zoeken maar het loont de moeite toch bedank in ieder geval

En zo moet het! wink Niet loslaten tot je het voorelkaar hebt.
Ja, ik weet het, soms moet je wel even diep ademhalen, want leuk is anders. Maar je moet wat als je je favoriete zenders ooit terug wilt hebben. Goed gedaan, Armanie!

PS:Waarom heb je geen satbeepertje? Dan had je het probleem toch sneller gevonden? frown

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen