Ga naar inhoud


[RE-9000HD] canaldigitaal zegt dat het aan de Rebox ligt, dat (her)acivatie niet lukt;kan dat ?


opabaas

Aanbevolen berichten

Op 12/8 vielen de "betaalzenders" uit. Heractivatie lukt.Na het weekend bleek, dat zondag(14/8)weer de betaalzenders uitgevallen waren. Heractivatie op 15/8 lukte niet.Die dag drie keer servicedesk gebeld. Instrukties gevolgd(resetten, de kaart poetsen(sic!)de zenders opnieuw inladen, etc.). Geen beeld, wel met de kaart van de buurman. N.a.v."opzegging" een nieuwe kaart gekregen.Bij activatie op site komt bericht dat dit niet kan en opnieuw kontakt met de service-desk nodig is. Op 27/8 wordt gezegd, dat zij de kaart wel hebben geactiveerd, maar dat het "kennelijk"aan de Rebox ligt."Die staan erom bekend, dat ze het activatiesignaal niet oppikken. Een CI-module zou uitkomst bieden; kost voor klanten slechts € 49.-". Mijn schoonzoon zegt dat dat advies nergens op slaat. Ik kocht -op zijn advies- deze Rebox. Wie weet hoe nu verder? Is dit een bekende klacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan absoluut heb zelf zoiets gehad met een andere ontvanger.

Ligt aan de cam in het toestel, kan schijnbaar niet met activatie van canaldigitaal overweg, gebeurt wel vaker.

 

Heb je de laatste firmware er al instaan?

 

http://www.rebox.tv/dynamic/download.asp?d=NL_T29FFTPDZ4_RE9000HDPVR_V10920.ird

 

http://www.rebox.tv/p/rebox-re-9000hd-pvr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: opabaas
"Die staan erom bekend, dat ze het activatiesignaal niet oppikken.

Wat een geklets. Een klassiek probleem bij de RE-8000/9000 is dat de CanalDigitaalkaart in de bovenste kaartlezer is gedaan, en dan lukt de kaartupdate inderdaad niet. In de onderste kaartlezer zou het echter probleemloos moeten werken.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor Uw reactie. Ik heb weer beeld, maar weet ik nu de oorzaak?

De update van Rebox (1.09.20) had ik al eerder(22/8) ge-upload.Mijn orakel, eerder genoemde schoonzoon, stelde voor mijn kaart bij de buurman( een Philips) te plaatsen en dan (weer)activatie te vragen.Hij ontving geen beeld in bijna twee uur.Toen ik daarna de kaart in de onderste gleuf van mijn Rebox deed wel SBS6 en (belangrijker) het Journaal van 6 uur op Ned.1.

Buurman had zijn tuner op HD-SBS6 staan; ik heb dat niet in mijn pakket.

Is de kaart toch geactiveerd bij buurman?

Zal de Rebox het maandelijkse signaal van Canaldigitaal nu wel oppikken?

Wordt vervolgd, met vr.gr. Opa Baas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beschreven is de kaart inderdaad bijgewerkt in de ontvanger van de buurman. Als hij nu in de onderste kaartlezer van de RE-9000 zit, mag je verwachten dat de updates gewoon binnenkomen.

 

Dan kan eventueel in Menu -> Hulpmiddelen -> CAS -> Smartcard slot2 [OK] worden gekeken of er updates binnenkomen. Er staan daar twee data. Verschijnen er kaartupdates, dan veranderen deze na verloop van tijd.

 

SBS-6 wordt aanbevolen door CanalDigitaal als een heractivatie is aangevraagd. Hiervoor kan ook de gewone SBS-6 (SD) gebruikt worden.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Kreeg gister precies dezelfde opmerking van de CD helpdesk. Updaten bij de dealer werkte gewoon.....

 

Heb de RE-9000 maar geupgrade naar de laatste versie. Kijk volgende maand wel weer verder.

 

Ik had er wel al eerder probleempjes mee gehad. Wel de SD kanalen maar niet de HD. Handmatig refresh en het werkte weer. Nu hielp niets. Zelfs de helpdesk niet.

 

Schiet niet op

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je ook aangeven in welke kaartlezer je de Canaal Digitaal kaart had/hebt zitten.

 

Wanneer je de bovenste interne kaartlezer gebruikt zal het beeld na verloop van tijd weer verdwijnen, waarna heractivatie in de Rebox weer niet gaat lukken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde probleem met het activeren van Eredivisie Live. CD zei dat alles bij hen goed stond, maar ik kreeg de melding "gecodeerde zender". Heractivaties aangevraagd, bellen, niets hielp. Toen maar de kaart bij mijn vader in de (gecertificeerde) receiver gedaan, weer heractivatie en binnen 10 minuten beeld. Thuis nu ook. Ik heb de smartcard altijd in de onderste cardreader zitten van mijn rebox 9000. Blijf het vreemd vinden dat de Rebox hier problemen mee heeft....

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is niet vreemd, alhoewel het natuurlijk ook niet goed te praten is.

 

Rebox is zoals we allemaal wel weten geen echt merk, maar gewoon een OEM stickertje op een box die voor vele OEM stickertjes plakkers gemaakt wordt..

 

De echte fabrikant zit in Azië, ver buiten de Astra 1/3 footprint dus die kunnen daar dit probleem alleen reproduceren als ze daar voor de juiste apparatuur hebben (en dat zal wel) en hun zakenpartner in Nederland ze daarvoor de juiste transponderstream dump verstrekt waar deze activatiepulsen in zijn verzonden én ze de beschikking hebben over een (niet) geactiveerde canaldigitaal smartcard waarvoor deze activatiepuls verzonden (en opgenomen) is.

 

Het maken van zo'n stream is lastig, vergt verregaande kennis op dat gebied en natuurlijk moet men aan beide kant ook in staat zijn het probleem te analyseren en dat als het even kan in één keer proberen want de test steeds weer herhalen is heel erg lastig.

 

Ik denk dat precies daar het probleem zit. Men heeft die kennis aan een of beide kanten waarschijnlijk niet in huis en dan wordt het erg lastig om het probleem op te lossen.

 

Daarom kan je ook beter een dreambox, VU+ of iets dergelijks kopen. In die communities zitten honderden mensen met de capaciteiten om deze problemen te analyseren en natuurlijk ook op te lossen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...