Ga naar inhoud


Het is toch schandalig in nederland


1pm

Aanbevolen berichten

Vandaag stond nog een heel stuk over bezuinigingen cq kaalslag met zorgboerderijen ( wist niet van dit bestaan ). Denk dat dit nog het topje is van bezuinigingen.

Mijn visie:

Er leunen te veel sociale druk op de werkende mensen. Je kan wel van allerlei sociale projecten opstarten maar als er onvoldoende middelen tegenover dan houdt het op een gegeven moment op. Als je 100 ontvangt kan je niet onbeperkt 101 uitgeven. En dat gaan we in Europa met zijn ALLEN merken.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat heb je aan je medelanders te danken die bij de laatste verkiezingen hebben gekozen voor een rechts-beleid.

Liberalisme van voor de Tweede Wereldoorlog, in de jaren dertig. Kil, kil. Mijn koelkast heeft het vaker warmer.

 

verder houd ik mij maar stil, anders wordt het te politiek.

 

wens je verder wel veel sterkte toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Dat heb je aan je medelanders te danken die bij de laatste verkiezingen hebben gekozen voor een rechts-beleid.
Liberalisme van voor de Tweede Wereldoorlog, in de jaren dertig. Kil, kil. Mijn koelkast heeft het vaker warmer.


Dat zijn laffe opmerkingen die geen steek houden. Voor al het slechte met de vinger naar een ander wijzen. Het huidige beleid maken we met zijn allen. Of je nu links, rechts of midden stemt.
We zitten momenteel in economisch zwaar weer en we moeten samen daar doorheen zien te komen. Iedereen levert in maar we moeten wel met zijn allen voortuit blijven kijken!
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zouden het subsidieren van schulden wat kunnen verminderen, daar gaat meer dan TIEN MILJARD euro belastinggeld per jaar in zitten.

En het is wel het rechtse groepje dat daar verantwoordelijk voor is.

 

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn idee, je zou ook kunnen zeggen dat die linkse rakkers al die jaren aan het pot verteren zijn geweest en dat rechts dat nu weer in balans moet zien te krijgen.

 

Maar hoe je het ook wendt of keert zowel rechts als links zal de tering naar de nering moeten zetten.

Doen ze dat niet dan zullen ze vroeg of laat naar de schuldsanering moeten en daar wordt echt niemand vrolijk van met vaak als gevolg dat de klappen dan nog veel harder aankomen bij de mensen die het het slechts kunnen hebben.

 

Kijk je naar de sociale werkplaatsen en zie je daar dat iets verkocht wordt voor bijv. 10 euro terwijl het maken zelf 25 euro kost dan is het wel zuur maar toch zo gek nog niet dat daar het mes in wordt gezet.

 

Ook het verhaal zorgboerderijen heeft 2 kanten. Zo ken ik mensen die zich diep in de schulden hebben gestoken om een opvang voor 6 mensen op te zetten, deze mensen helpen met de nodige begeleiding mee op de boerderij en de gehele bedrijfsvoering is daarop gebouwd.

Nu dat wegvalt hebben ze een groot probleem, geen inkomsten uit de zorgafdeling en geen hulp meer op de boerderij. Die mensen leven nu in grote onzekerheid en als het doorgaat weten ze niet meer hoe ze dit nu te boven moeten zien te komen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
We zouden het subsidieren van schulden wat kunnen verminderen, daar gaat meer dan TIEN MILJARD euro belastinggeld per jaar in zitten.
En het is wel het rechtse groepje dat daar verantwoordelijk voor is.



Denk eens aan de toekomstige generaties. Wil je die met een enorme schuld opzadelen door nu boven je stand te willen leven?
Rente over schuld ben je kwijt jaar in jaar uit. Beter NU 90 uitgeven en 100 ontvangen dan andersom.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hij daar wat anders mee bedoelt en dat je meer richting de aftrek voor rijke huizenbezitters moet denken.

 

Het is nog niet zo gek lang geleden toen we nog het spaarloon hadden.

Het "werkvolk" die daar gebruik van maakte had een voordeel van zo'n 35% maar die regeling koste je toch zelf 65%

Verdiende je wat meer dan koste je de regeling nog zo ongeveer de helft.

Zat je echter in het 52% belastingstarief dan koste je de regeling zelfs heel niets.

 

Niet helemaal hetzelfde, maar zoiets bestaat dus ook in de woning wereld.

Verdien je weinig dan heb je maar 35% voordeel verdien je veel dan wordt dit extra gestimuleerd met 52% voordeel.

Helemaal afschaffen is gewoon een slechte zaak, je ziet nu al met de onzekerheid dat deze hele markt in elkaar klapt, maar paal en perk stellen aan een maximum is wel zo eerlijk.

 

Daarnaast zijn er wel meer vreemde zaken, zo krijgt iemand die 65 wordt en miljoenen op de bankrekening heeft staan gewoon zijn AOW overgemaakt.

Op zich niet zo vreemd immers verdien je een half miljoen per jaar dan heb je je pensioen ook dubbel en dwars betaald. Maar relativeer je dat dan moet je je toch afvragen of iemand die met een half miljoen per jaar dan zo'n €. 42.000 per maand naar binnen sleept nog wel zit te wachten op zo'n 800 euro AOW.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou in de grondwet een verbod moeten invoeren, ELKE subsidie is verboden. Krijg je uiteindelijk een eerlijke rechtvaardige goedkope wereld van. Dus hypotheekaftrek eraf MAAR ook huursubsidie. Dus ook geen subsidies meer op allerlei sociale projecten die (te) goedkope diensten aanbieden. Kijk maar eens bij een goedkope supermarkt die een schuurmachine van een bekende sociale werkplaats voor nog geen €15,- aanbiedt. Ja de belastingbetaler betaalt er fors aan mee.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wikipedia
De verminderde inkomsten op de Nederlandse overheidsbegroting vanwege de hypotheekrenteaftrek bedroegen €7 miljard in 2004, €10 miljard in 2005 en €11 miljard in 2009.

Ik hoop dat de rente zover gaat stijgen dat het rechtse ploegje de hypotheekrenteaftrek wel moet aanpakken anders komen we er nooit vanaf.
Nederland is het enigste land in de wereld met deze subsidie die zorgt dat we per hoofd van de bevolking de hoogste schulden hebben,
en de huizenprijzen met 40% over de kop gaan ten opzichte van onze buurlanden.

De regeling is nog een oneerlijk ook want als je 2 dezelfde huizen hebt, de ene is huur en de andere koop.
In elk huis woont een gezin met het zelfde inkomen, de een krijgt huurtoeslag en de andere hypotheekaftrek.
Stel dat beide over een jaar of 5 hun inkomen verdubbelen wat gebeurd er dan?
Dat is gemakkelijk te raden, de ene is zijn huurtoeslag kwijt en de andere krijgt een hogere aftrek.

Zelf heb ik netjes geleeft en enkele duizenden euro's kunnen sparen om na mijn pensioen wat leuke dingen te kunnen doen.
Met dat geld kunnen de banken weer hypotheken verstrekken en ik ontvang nu bijna 3% rente wat net voldoende is om de inflatie bij te houden.
De inflatie bijhouden lukt mij alleen niet want over de rente moet ik nog belasting betalen.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Je zou in de grondwet een verbod moeten invoeren, ELKE subsidie is verboden. Krijg je uiteindelijk een eerlijke rechtvaardige goedkope wereld van.


flauwekul.
Je gaat er blijkbaar van uit dat alles om geld en consumeren gaat. Er zijn heel veel zaken die we erg fijn vinden, maar die alleen tot stand gebracht kunnen worden als we er met ons allen voor betalen. Mooie landschappen, mooie steden met mooie oude gebouwen? Dat kan alleen als we er met ons allen voor willen betalen via subsidies.

Is dat iets nieuws? Nee, vroeger gaven koningen, pausen etc. vermogens uit voor kunst en cultuur. Ook dat werd gefinancierd uit belastingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,geen discussies over linkse of rechtse politiek.

We weten allemaal dat dat hier "not done" is.

Blijf gewoon on-topic bij het onderwerp.

 

Ik begrijp heel goed dat 't heel verleidelijk is

om je politieke mening/voorkeur hierbij aan te geven.

Maar deze discussie is volgens mij prima te voeren zonder politiek.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nu heeft mijn dochter ook nog een brief gekregen van uwv ipv 80/100 % afkeur omdat ze maar nu 16 uur gaat werken is ze nog maar 35/45 % hierdoor krijgt ze bijna helemaal geen aanvulling meer .

Nog gaat echt goed, morgen maar weer naar die gemeente ambtenaar voor derde x kjiken wat ze daar weer zeggen .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Zelf heb ik netjes geleeft en enkele duizenden euro's kunnen sparen om na mijn pensioen wat leuke dingen te kunnen doen.
Met dat geld kunnen de banken weer hypotheken verstrekken en ik ontvang nu bijna 3% rente wat net voldoende is om de inflatie bij te houden.
De inflatie bijhouden lukt mij alleen niet want over de rente moet ik nog belasting betalen.


En welke regering was er aan het roer toen deze vorm van belasting is ingevoerd? Was dat niet Kok 2 die vond dat mensen teveel geld op hun spaarrekening hadden staan en hier wel belasting over konden betalen?

Daarnaast kan de volledige afschaf van de hypotheek rente ook zeer negatief uitpakken.
Immers jij hebt nu een eigen huis die op dit moment zo'n €. 280.000,00 waard is, 10 jaar geleden gekocht met een hypotheek van €. 210.000
Vervolgens wordt de hypotheek rente aftrek geschrapt.
Houden we dan jouw stelling van 40% te hoge prijzen aan en de prijzen van de huizen storten met die 40% in elkaar dan ben je dus in één klap 112.000 euro kwijt.
Ofwel jij mag betalen voor een hypotheek van 210.000 terwijl je woning nog maar 168.000 euries waard is en daar heb je ook al 10 jaar elke maand flink voor betaald.
Praat je dan over heel Nederland dan hebben we het niet meer over miljarden, maar over een veelvoud hiervan wat door dit schappen zou verdampen.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat men hier de vingers niet aan wil branden.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1pm
Ja nu heeft mijn dochter ook nog een brief gekregen van uwv ipv 80/100 % afkeur omdat ze maar nu 16 uur gaat werken is ze nog maar 35/45 % hierdoor krijgt ze bijna helemaal geen aanvulling meer .
Nog gaat echt goed, morgen maar weer naar die gemeente ambtenaar voor derde x kjiken wat ze daar weer zeggen .

1pm


Ik snap niet helemaal hoe de hoogte van haar onvermogen door overmacht afhangt van het aantal uren dat zij werkt?

Ik denk niet dat het UWV haar afgekeurde percentage kan aanpassen aan de hand van haar werkuren? Weet je zeker dat je de brief goed hebt gelezen en anders zou ik met hun even contact opnemen, want dit slaat kant noch wal.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...