Ga naar inhoud


Het is toch schandalig in nederland


1pm

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: Amager95
Dat heb je aan je medelanders te danken die bij de laatste verkiezingen hebben gekozen voor een rechts-beleid.
Liberalisme van voor de Tweede Wereldoorlog, in de jaren dertig. Kil, kil. Mijn koelkast heeft het vaker warmer.


Dat zijn laffe opmerkingen die geen steek houden. Voor al het slechte met de vinger naar een ander wijzen. Het huidige beleid maken we met zijn allen. Of je nu links, rechts of midden stemt.
We zitten momenteel in economisch zwaar weer en we moeten samen daar doorheen zien te komen. Iedereen levert in maar we moeten wel met zijn allen voortuit blijven kijken!


met vriendelijke dank voor het mij benoemen dat ik laffe opmerkingen plaats

misschien eerst eens wat verder in de materie duiken. De strond van de bankencrises, nu weer een economische crises. De een na de andere rolt over mij heen.
Het raakt mij regelrecht. Als je nog carriere wilt maken dan wil ik het graag nu doen. Niet over tien jaar of zo. Het is nu al een pijnhoop vanaf 2002 met de vele crises.
Door allerlei mensen in de wereld, Europa, Nederland wordt ik beknot en nog zoveel andere mensen in een gewoon en normaal leven.
Elke keer dat het verhaal "we" het met zijn allen moeten oplossen, heb ik nu wel al tientallen jaren gehoord. Misschien wel vanaf de oliecrises uit 1973.
Van mijn ouders en grootouders weet ik dat de crises uit de jaren dertig van de 20ste eeuwe super erg waren. Er was niets en niets, alleen armoede. Dat dus nooit meer.
Maar wat gebeurt er nu, na zoveel jaren naar de Tweede Wereldoorlog? De crises stapelen zich op na elkaar nadat de Koude Oorlog is afgelopen in de begin jaren negentig.

Dat verhaal van rechts en links intresseert mij niet. Deze begrippen hanteert ik alleen in het verkeer en nergens anders.
Mensen van allerlei achtergronden en stromingen lopen te klieren en de zaak te vernaggelen met vette bonussen, salarissen, vriendjespolitiek. Die lopen de zaak te verzieken.
En dan krijgen mensen die het niet zo makkelijk meekomen het nakijken na. Dat stoort mij. Zij horen er ook bij en moeten ook op een serieuze menswaardige wijze te worden opgevangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: gerrit B


En welke regering was er aan het roer toen deze vorm van belasting is ingevoerd? Was dat niet Kok 2 die vond dat mensen teveel geld op hun spaarrekening hadden staan en hier wel belasting over konden betalen?

Daarnaast kan de volledige afschaf van de hypotheek rente ook zeer negatief uitpakken.
Immers jij hebt nu een eigen huis die op dit moment zo'n €. 280.000,00 waard is, 10 jaar geleden gekocht met een hypotheek van €. 210.000
Vervolgens wordt de hypotheek rente aftrek geschrapt.
Houden we dan jouw stelling van 40% te hoge prijzen aan en de prijzen van de huizen storten met die 40% in elkaar dan ben je dus in één klap 112.000 euro kwijt.
Ofwel jij mag betalen voor een hypotheek van 210.000 terwijl je woning nog maar 168.000 euries waard is en daar heb je ook al 10 jaar elke maand flink voor betaald.
Praat je dan over heel Nederland dan hebben we het niet meer over miljarden, maar over een veelvoud hiervan wat door dit schappen zou verdampen.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat men hier de vingers niet aan wil branden.

suc6

Gerrit


Hier heb jij een waarschuwing te pakken,net als Leo1949, omdat je off topic blijft,en over politiek blijft discussiëren.
Nogmaals het verzoek om ontopic te blijven,
anders gaat dit draadje dicht,en dat zou ik erg zonde vinden.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad diep treurig dat de dochter van te topic starter,die we tot de minst draag krachtigen mogen reken,op deze manier zowel geestelijk als financieel de klappen van de crisis op moet vangen.

Ja inderdaad zullen we allen onze schouders er onder moeten zetten.Maar helaas kunnen we het met z'n allen niet meer ophoesten omdat we eerst in een crisis tijd onze banken op de been moesten houden.

Daarna moesten we zorgen dat Griekenland niet failliet ging(daar hebben dit jaar alle ambtenaren weer op rekening van de staat aan het strand gelegen deze vakantie)Verder gaan we op ons knieen liggen bij de NAVO of we alsjeblieft mee mogen doen tegen Libie met onze f16 toestellen.

 

Dit kost ons land miljarden en dan doet het veel pijn om te lezen dat de dochter van de topic starter op deze manier gepakt word,en dat we daar dan met z'n allen tegenover de miljarden die worden weg gebracht enkele miljoenen kunnen bezuinigen.2 beetjes scheef vind ik.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een goede actie in Libie, de mensen die daar wonen kunnen nu weer een normaal bestaan opbouwen in hun eigen land. En dat vind ik beter dan dat ze massaal hun land moeten ontvluchten. En dan heb ik nog niet eens over de kosten die dat met zich meebrengt.

 

Verder vind ik het niet fair dat je bedragen als miljarden bezigt terwijl je de cijfers niet kent. Griekenland wordt niet gesteunt met een schenking maar met een lening. En dat is zeker geen renteloze lening. We mogen blij zijn dat wij niet in dezelfde positie zitten, wij hebben nog keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet geschreven dat ik tegen de uitgaven en de hulp ben.Ik heb alleen geprobeerd uit te leggen dat er meer word uitgeven dan wij met z'n allen op kunnen hoesten.En als de meerderheid van de bevolking de stappen die nu zijn genomen belangrijker vind dat de situatie in ons eigen land zal ik de laatste zijn die op de baricade gaat staan.Alleen zullen we dan wel met z'n allen tegen steeds meer van die schrijnende gevallen als in dit topic beschreven aan lopen.Het is maar wat je wilt.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo moeilijk is het toch allemaal niet.

Goedkoop gaat straks duurkoop blijken.

 

Er wordt gewoon tegen een groep mensen gezegd;"Zo, jullie horen er niet meer bij, ga maar lekker thuis achter de geraniums zitten."

 

Maar mensen die kansloos thuis rondhangen hebben een grotere kans om psychische problemen te krijgen, verslavingen te ontwikkelen of het criminele pad op te gaan.

Maar wie gaat dàt betalen?

 

Vanaf 1 januari moet iedereen bij de psycholoog een eigen bijdrage gaan betalen die voor een uitkeringsgerechtigde niet op te brengen is, en dan?

(Als jij tijdens je ski-vakantie of voetbalwedstrijd alles breekt wordt alles vergoed.)

Verslavingsklinieken hebben al wachtlijsten van hier tot Tokio.

En de ingekrompen politiemacht krijgt het te druk met cavia's vangen.

 

Problemen worden alleen verschoven, maar gelukkig krijgen de miljonairs nog steeds kinderbijslag en AOW en mag het H-woord nog steeds niet uitgesproken worden.

Hoezo sterkste schouders zwaarste lasten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is defenitief besloten dat mij dochter inderdaad maar 16 uur kan werken .

Heb vanmorgen met de gemeente gepraat en nu hebben ze inderdaad besloten dat ze 16 uur gaat werken , de argumenten wat er waren zijn niet voldoende om haar die 32 uur te laten houden .

Jammer maar is niet anders .

Ja Ja nederland he

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even bijpraten , al 2 jaar is er voor de echte verslaafde gratis harddrugs, om te voorkomen dat ze gaan stelen , dit krijgen ze 3 keer per dag 7 dagen in de week, eigen spuit en rookruimte van ons geld.

Werk zelf bij een zorginstelling waar we juist tegen deze manier zijn , dus vraag me af waar Nederland mee bezig is!

En dit gebeurd op dit moment in het noorden.

Die eigen bijdrage waar over gesproken word , word in veel gevallen door de sociale dienst betaald bij te weinig draagkracht en de rest is vaak via de zorgverzekeraar te verhalen.

Tegenpool is de verslavings kliniek, maar waarom eraf als het toch gratis is? Het circeltje gaat rond De armen armer en de rijken rijker.

Red de andere landen en let vooral niet op hoe het hier toegaat

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw bijvoorbeeld doet vrijwilligerswerk... Doordat ze niet alle dagen even fit is kan ze niet aan het gewone arbeidsproces deelnemen. Ondanks dat het geen euro oplevert heeft ze erg veel plezier in het werk.

 

Verslavingsargument snap ik even niet, als je daar gevoelig voor bent blijft dat altijd je valkuil, werk of geen werk!

 

Kinderbijslag? Heeft iedereen recht op, dus waarom die diknekken niet. Betalen ook belasting, kan toch niet alleen maar lasten zijn en niet de lusten?

En volgensmij doneren vermogende medelanders ook regelmatig fikse bedragen aan goede doelen maar daar horen we nooit iemand over.

 

Stel je wint volgende week de staatsloterij: Zou jij het eerlijk vinden als vadertje staat je ieder jaar weer flink extra plukt omdat je nu eenmaal veel geld hebt? Ik weet wel wat je dan gaat doen: je zorgt dat het geld onbereikbaar wordt of emigreert naar belastingparadijs. We zijn die vermogende gasten hier nodig om investeringen in onze economie te kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
We zijn die vermogende gasten hier nodig om investeringen in onze economie te kunnen doen.


Juist eindelijk iemand die het snapt.
Dus die vermogende Nederlanders niet nog meer veren uit de kont trekken zodat ze vrijwel zeker naar het buitenland vertrekken maar er voor zorgen dat het net niet interessant genoeg is om naar het buitenland te vertrekken.
Dus niet extra plukken maar iets meer in de watten leggen zodat ze wel mopperen maar hier toch blijven, er meer komen en hier hun geld uit blijven geven zodat er voor de dochter van de topic starter ook geld genoeg is om haar wat zinnigs te laten doen maar dat er ook meer andere banen zullen ontstaan/blijven.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dochter van TS starter heeft de pech dat nu haar wet aan de beurt is.

 

-In het verleden was iedereen vezekerd voor de AAW. Dus ook huisvrouwen die nooit een dag gewerkt hadden. Op het moment dat zij arbeidsongeschikt werden konden zij een beroep doen op een uitkering. Zonder bijstandstoetsing naar vermogen en inkomen partner. Ook de TBS'er kon daar een beroep op doen en deed dat. Die wet is wegens groot succes afgeschaft.

-Een gedetineerde als Ferdie E beriep zich met succes op psychische ziekte in de periode vóór de moord en kreeg met terugwerkende kracht ziekengeld en aansluitend WAO. Dat kan nog steeds maar na korte tijd vervalt bij detentie de uitkering. Overigens ook als een AOW'er gedetineerd raakt.

-De zelfstandige kon bij arbeidsongeschiktheid een beroep doen op de WAZ. Een gratis uitkering op bijstandsniveau naast de veelal particuliere verzekering. Ook deze wet is wegens succes afgeschaft.

 

Nu zijn de sociale werkplaatsen aan de beurt. Hoe overigens de Wajongklasse verlaagd kan worden bij minder werken begrijp ik niet.

 

Nog even iets over de miljonairs met AOW. Die hebben de maximale premie betaald tot aan het maximum dagloon. (momenteel 190,32/dag). Daarboven worden geen sociale verzekeringspremies ingehouden. Alleen belasting. Daarmee hebben zij recht op een AOW dat iedereen bij voltijds werken en 50 verzekeringsjaren ook krijgt.

 

Je zou je als land moeten afvragen of de omstandigheden waarbij in het verleden de AOW ingesteld is nog gelden. De meesten hebben pensioen opgebouwd en veel hebben een afgelost huis. Dat was in de tijd van vadertje Drees wel anders. Persoonlijk ben ik voor een bijstandstoets voordat AOW wordt gegeven. Hetzelfde geldt voor kinderbijslag die arm en rijk zonder andere toets dan het aantal kinderen ontvangen. En wat dachten we van de studiefinaciering voor kinderen van mensen die dat probleemloos zelf kunnen betalen.

 

Pas daarna zouden we moeten kijken naar de kostenpost voor mensen die nooit een volwaardig aanbod op de vrije arbeidsmarkt hebben kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schapi
Even bijpraten , al 2 jaar is er voor de echte verslaafde gratis harddrugs, om te voorkomen dat ze gaan stelen
Hallo zeg, wil jij de alcoholisten en blowers meteen aan de methadon zetten?

Origineel bericht van: theparasol
Mijn vrouw bijvoorbeeld doet vrijwilligerswerk...
Ja heel leuk, als je een partner hebt met inkomsten.
Als alleenstaande zie je na een tijdje iedereen op vakantie gaan en mooie spulletjes kopen en jij mag op een houtje bijten en elke cent omdraaien.
Origineel bericht van: theparasol
Kinderbijslag? Heeft iedereen recht op, dus waarom die diknekken niet.
Waarom zou niet iedereen recht op werk hebben? Dat lijkt mij een grotere noodzaak als het spekken van diknekken
Zou het zelfs niet zo kunnen zijn dat een sociale werkplaats een opstap kan zijn naar een gewone baan?

Origineel bericht van: gerrit B
Origineel bericht van: theparasol
We zijn die vermogende gasten hier nodig om investeringen in onze economie te kunnen doen

Juist eindelijk iemand die het snapt.
Dus die vermogende Nederlanders niet nog meer veren uit de kont trekken zodat ze vrijwel zeker naar het buitenland vertrekken
Nee, je snapt er niks van, dat hebben ze je alleen wijs gemaakt om alles zo te kunnen houden en te kunnen blijven profiteren.
Die rijken vertrekken helemaal niet, er is nergens een beter belastingparadijs dan hier.
Door de voordeur betalen ze belasting en via de achterdeur krijgen ze het gewoon weer terug.

Die mensen kunnen best wat missen i.p.v. kansarmen hun perspectief te ontnemen.
Toen jij en ik moesten polderen (geen loonsverhoging want het ging zo slecht met Nederland) hebben die mensen zichzelf tientallen procenten erbij gegeven.
Origineel bericht van: gladys
De dochter van TS starter heeft de pech dat nu haar wet aan de beurt is.
Eigenlijk was de hypotheekrente aftrek voor huizen boven het miljoen aan de beurt.
Maar ja, alle ministers hebben, op Rutte na (rijtjes huis), een kapitale villa met de maximale hypotheek erop en de bijbehorende aftrek.
Die hebben dus geen enkel belang daar iets aan te doen.
Zelfs niet nadat het IMF en andere instanties hebben gewaarschuwd dat de hypotheekrenteaftrek wel eens fataal kan worden voor de Nederlandse staatshuishouding.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als alleenstaande zie je na een tijdje iedereen op vakantie gaan en mooie spulletjes kopen en jij mag op een houtje bijten en elke cent omdraaien.


Wat heeft dat met een partner met inkomsten te maken?
Zelfs als je bijstand hebt kan je vrijwilligerswerk doen.
Is een stuk gezonder dan met lotgenoten te jammeren over altijd dezelfde thema's.
Niet zelden levert het waardevolle sociale contacten op en is het de opstap naar een betaalde baan.

Citaat:
Waarom zou niet iedereen recht op werk hebben? Dat lijkt mij een grotere noodzaak als het spekken van diknekken
Zou het zelfs niet zo kunnen zijn dat een sociale werkplaats een opstap kan zijn naar een gewone baan?


Iedereen heeft recht op werk: alleen het probleem daarmee is dat niet iedereen het vermogen heeft om continue te kunnen werken.
De werkplaats is voor de meerderheid zeker geen opstap naar een gewone baan, zoals TS al aanhaalde het geeft structuur en er is erg goede begeleiding. Men mag uitvallen. Iets wat in het echte bedrijfsleven niet het geval is. Probleem is dat die werkplaats klappen geld kost ipv dat het oplevert.

En dan volgt er nog ongefundeert geraaskal over Nederland Belastingparadijs inclusief voor en achterdeur.

Als iemand een groot huis kan en wil wonen moet ie zelf weten, ik vind het zonde van de centen maar blijkbaar vinden ze het een goede investering zo'n hoop stenen.

Nederland krijgt in de World Economic Outlook wel lof voor de flexibilisering van de arbeidsmarkt en de afslanking van het sociale-zekerheidsstelsel, die hebben bijgedragen aan een vermindering van de werkloosheid. Genoemd wordt ook de recente verlaging van de loonkosten voor laaggeschoolden door een zeer forse verlaging van de werkgeverspremies. Het IMF wijst wel op de lage participatiegraad op de arbeidsmarkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Nee, je snapt er niks van, dat hebben ze je alleen wijs gemaakt om alles zo te kunnen houden en te kunnen blijven profiteren.
Die rijken vertrekken helemaal niet, er is nergens een beter belastingparadijs dan hier.
Door de voordeur betalen ze belasting en via de achterdeur krijgen ze het gewoon weer terug.


Voer in Google nu eens de termen "belastingroute" "successierechten", "stakingswinst", "Zwitserland", "Cyprus", "Trust" en nog wat van dat soort termen in en geef dan nog eens commentaar.

Niet dat topic starter daar wat aan zal hebben of wakker van zal liggen, want hoe slecht het hier ook is met een dochter die een IQ heeft van rond de 40 hij zal het in het buitenland niet veel beter treffen of het moet zijn dat hij zo wat belastinggeld over kan houden wat hij voor zijn dochter kan gebruiken.

Maar wat ik niet snap is dat in februari van dit jaar het voorstel is gelanceerd om de hoogte van het IQ voor recht op begeleiding en dagbesteding (volgens de AWBZ) te verlagen van 85 naar 70.
Als iemand dan een IQ heeft van rond de 40 dan zou daar dan toch niets aan mogen veranderen?

Wellicht ook schokkend om te weten (ik was wel flink verbaasd) is dat tot voor kort iemand met een IQ van 85 of lager al als zwakbegaafd werd bestempeld.
Verder is de schatting dat er in Nederland zo'n 1 miljoen (dus zeg maar 1 op de 17) zwakbegaafde mensen wonen met een IQ lager dan 85. shocked
Niet dat iedereen direct hulp nodig heeft maar dat zijn er toch wel heel veel.

Een ander veel gehoorde kreet is dat er bezuinigd moet worden op het Persoons Gebonden Budget (PGB)
Duik je ook daar wat verder in dan is het wel bijna logisch dat die regeling aan zijn eigen succes ten onder gaat, want dan wordt er wel gesteld dat het PGB zo'n 20% goedkoper is dan opname in een zorginstelling maar je moet ook eens naar de cijfers kijken.
Eind jaren 90 maakten hier zo'n 13.000 personen gebruik van en dat aantal is in 10 jaar tijd explosief gestegen naar 160.000 Ga je er dan vanuit dat het gemiddelde PGB op dit moment zo'n 14.000 euro per jaar is dan kun je ook begrijpen dat het hier om enorme bedragen gaat en dat het dan natuurlijk een makkelijke prooi is voor bezuinigende politici.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...