rienan Geplaatst: 27 augustus 2011 Geplaatst: 27 augustus 2011 Heb op mijn nas een serie van ruim 19 gig staan die ik wil verwijderen,maar als ik op verwijderen klik zegt ie dat ik niet gemachtigd ben om dit te doen,hoe kan ik deze file's wegkrijgen. Gr R AZbox premium HD en een htpc asrock ion 330 + een plasma 43" +een archos 10.1 tablet.
Hellum Geplaatst: 27 augustus 2011 Geplaatst: 27 augustus 2011 welke windows gebruik je? bij Windows XP kun je als administrator inloggen (zie de windows database) en ben je gemachtigd om alles te doen en te laten, dus ook rechten wijzigen/gebruikers toevoegen of de bestanden gewoon verwijderen. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
rienan Geplaatst: 28 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2011 Ik heb het al geprobeerd met windows 7 ultimate en met linux Ubuntu, maar beide zeggen dat ik niet gemachtigd ben. Ik snap er niks meer van, ik heb ongeveer 30 serie's op de nas staan allemaal mkv's en die kan ik allemaal verwijderen alleen deze niet. Gr R AZbox premium HD en een htpc asrock ion 330 + een plasma 43" +een archos 10.1 tablet.
Sjattuh Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Hoe log je in op de NAS? Lijkt mij eerder dat je met een account inlogt die geen rechten op de NAS heeft? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
rienan Geplaatst: 28 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2011 waarom kan ik dan die andere mkv's wel verwijderen en alleen deze niet. gr R p.s Ik heb de nas een schijfletter toegewezen en dan log ik in via mijn computer. AZbox premium HD en een htpc asrock ion 330 + een plasma 43" +een archos 10.1 tablet.
Tonskidutch Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 rienan, degene die dat bestand erop gezet heeft, is ook degene die alle rechten heeft om aan te passen of zelfs verwijderen dus een rechten issue op map en bestanden in telnet zul je op je nas die bestanden als admin aangemeld heel eenvoudig kunnen wissen via via per pC en aanmelding van een gebruiker zonder administratie / beheer rechten zal er een foutmelding komen, geen toegang dat betekend dat je jouw gebruikers op de NAS nog eens moet bekijken en aanpassen opdat ze wel alle rechten hebben. zonder dat te hebben aangepast, is de pC gebruiker enkel guest en mag wel lezen maar niet wissen. ciao Second Life Mungo Parker
rienan Geplaatst: 28 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2011 Oke bedankt zal eens in de nas duiken. Gr R AZbox premium HD en een htpc asrock ion 330 + een plasma 43" +een archos 10.1 tablet.
Pionewbie Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Kijk eens naar de eigenschappen van de bestanden. Zijn ze niet toevallig "read only"?
leo1949 Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Probeer het gratis progje UNLOCKER die zou de bestanden vrij kunnen geven en dan op te kunnen ruimen. ] Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
rienan Geplaatst: 28 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2011 Heb ik al veranderd maar als ik dan op toepassen klik en ok en daarna staat alles weer gelijk zoals het was. AZbox premium HD en een htpc asrock ion 330 + een plasma 43" +een archos 10.1 tablet.
rienan Geplaatst: 28 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2011 unlocker zal ik nog eens proberen ,bedankt. Gr R AZbox premium HD en een htpc asrock ion 330 + een plasma 43" +een archos 10.1 tablet.
Tonskidutch Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Origineel bericht van: rienan Heb ik al veranderd maar als ik dan op toepassen klik en ok en daarna staat alles weer gelijk zoals het was. als dat dus niet mag... wijzigen van de eigenschappen heb je geen rechten als beheerder. ciao Second Life Mungo Parker
rienan Geplaatst: 28 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2011 Hoe krijg ik rechten als beheerder? Ben nu alles wat ik wil houden aan het overpompen op mijn andere nas ,en daarna ga ik de schijf formateren. Unlocker ook al geprobeerd werkt ook niet. Gr Rienan AZbox premium HD en een htpc asrock ion 330 + een plasma 43" +een archos 10.1 tablet.
Tonskidutch Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 wat heeft dat overhevelen en formateren nu voor zin? je moet in de webinterface van je NAS de gebruikers aanmaken en rechten geven OF bestaande gebruikers met beheersrecht gebruiken in de mount parameters. ciao Second Life Mungo Parker
rienan Geplaatst: 28 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2011 ja sorry hoor maar daar heb ik geen kaas van gegeten. Ik kan windows installeren e.d maar dan houdt het op. Als er eens iets mis gaat grijp ik naar andere middelen zoals formateren of opnieuw installeren , ik gebruik dat ding toch alleen maar voor downloaden en filmpjes kijken e.d . Gr R AZbox premium HD en een htpc asrock ion 330 + een plasma 43" +een archos 10.1 tablet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen