dime Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 hoi , ik weet niet goed wat ik moet doen , en vraag aan jullie wat jullie zouden doen , ik heb nu een triax schotel van doorsnee 93 cm met een duo lnb kop kan astra 1 en 3 nemen ik wil deze uitbreiden naar 4 lnb koppen dit zou me 80 € kosten of een TechniSat Multytenne 45 Single met 4 kopen kopen dit zou me 100 € kosten , maar ik denk omdat dit maar 45 cm is dat ik dan slechter beeld zou hebben ,wat zouden jullie doen , graag reactie, groetjes en bedankt ,
maja Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Je zult geen slechter beeld hebben. Je hebt beeld of geen beeld. Maar met een grotere schotel heb je meer regenreserve. Dus bij slechter weer heb je dan misschien nog beeld. Sommige zenders kun je met een kleine schotel niet ontvangen en met de grotere schotel wel. De grotere schotel is beter.
Sprietje Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Nou, slechter beeld natuurlijk niet. Bij digitaal signaal heb je beeld of je hebt het niet maar je hebt met een Multytenne natuurlijk wel eerder kans dat bij een hele harde regenbui het signaal weg valt dan bij een Triax 88cm. Omdat je die schotel toch al hebt, zou ik zeker voor een Multi-rail gaan met 4 losse lnb’s. Maar als je die grote schotel hartstikke lelijk vindt, dan is het waard dit te overwegen want een Multytenne die goed is afgesteld, gaat nauwlijks op zwart bij regenbuien.
satencom Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Ik zou de triax 88 cm houden, want als je de Multytenne 45 Single antenne gaat kopen dan heb je maar 1 aan sluiting ,als je een twin ontvanger hebt of wilt kopen dan heb je een probleem ,dan heb je twee aan sluitingen nodig, als je de triax schotel hout, kun je zelf bepalen wat van lnb je wilt gebruiken . EMP Centauri 4/1 switch. 13 € Inverto Black Eco Single LNB 7 € en de twin 15 € Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen