Ga naar inhoud

[Vu+ Solo] Geen CD, alleen FTA beeld met Blackhole

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

heb je die kaart wel correct in je cardreader geduwd?

Bij een duo stond in de handleiding ook iets verkeerds, daar moet je hem met de chip naar onderen in de reader steken.

als je je solo hebt aangesloten op je netwerk kan je ook via http://ip van je solo:16001 de status van je cccam opvragen. Kijk eens bij entitlements of je kaartje wel wordt herkend.

Zie je daar no of unknown card inserted, probeer dan je kaartje eens om te draaien en kijk eens of dat helpt.

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tisnix
Hoe ontvang je Astra 19 en Astra 23? Met een DuoLNB of motor?
Weet je zeker dat je beide satelieten juist hebt ingesteld?
Controleer eens de FTA zenders die je ontvangt of het klopt op kingofsat.net
Ontvang je wel de Nederlandse niet-HD zenders op Astra 19?

Met een DuoLNB. Ik heb beide Astra satellieten ingesteld en automatisch laten scannen. Het vindt de meeste CD zenders, behalve Eurosport HD en History HD. Ik ontvang ook geen Nederlandse niet-HD zenders op Astra 19. Alleen BVN en de regionalen. De FTA Duitse zenders ontvang ik ook goed (HD en niet-HD).
Geplaatst:
Origineel bericht van: wiz
als je je solo hebt aangesloten op je netwerk kan je ook via http://ip van je solo:16001 de status van je cccam opvragen. Kijk eens bij entitlements of je kaartje wel wordt herkend.

Zie je daar no of unknown card inserted, probeer dan je kaartje eens om te draaien en kijk eens of dat helpt.

Hé:
card reader /dev/sci0
no or unknown card inserted

Chip is naar beneden zoals het hoort. Daar had ik voor de rest ook niet aan gezeten. (Die fout wel in het hele begin gemaakt voordat hij niet meer werkte).

Ik heb trouwens twee kaarten en beide kaarten worden niet herkend. Nogmaals ze werken op de Philips en ze hebben het gedaan op de VU+.
Geplaatst:

Even een update. Ik heb ook nog een heractivatie geprobeerd, zonder succes. Ik ga met de ontvanger (en kaart) terug naar de winkel onder garantie. Het enige waar de winkelier mee kwam na twee beleefde emails, was: stop de kaart op z'n kop in de machine.

Ik heb het komende weekend geen tijd, dus dat wordt over anderhalve week pas.

• Moderator
Geplaatst:

Het klnkt alsof die cardreaders niet helemaal tof zijn. Als je tijd hebt, kijk dan eens even of die cardreaders wel netjes in de houder zitten. Ze zitten meen ik geklikt in het chassis, en tijdens transport wil het nog wel eens gebeuren dat er eentje uit de houder schiet.

Dan zitten de contactpuntjes net niet waar ze moeten zitten. Het zou je een ritje naar je dealer kunnen schelen.

succes,

Wiz

Geplaatst:

OPGELOST! laugh

Wiz zat er niet ver vanaf. Er zat een stekkertje van de kaartlezer los.

Ik heb wel voordien even met de winkelier gesproken of het open maken van de ontvanger niet de garantie zou doen vervallen maar dat was niet het geval. Uiteindelijk is deze linux-doos gemaakt om er aan te knutselen en een hdd aan toe te voegen.

Iedereen bedankt voor jullie hulp en advies! smile

• Moderator
Geplaatst:

Goed om te lezen dat het opgelost is en dat het nu wel goed werkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen