Ga naar inhoud

Astra 2 of Astra 3 op Rebox Re-4200

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb mijn Rebox ingesteld, maar kan niet alle Astra satellieten vinden. Ik heb zelfs een satellietzoeker gebruikt, maar hier in Schotland krijg ik momenteel maar 3 satellieten. Tot voor kort gebruikte ik een oude philips ontvanger met een duo lnb, en daar zaten dus Astra 1 en 3 op.

Met mijn niuewe Rebox krijg ik Eurobird op 16, Astra 1 op 19.2 en Astra 3 op 23.5, maar alle kanalen op die zogenaamde Astra 3 zijn dus de kanalen van Astra 2. Als ik Astra 2 probeer te krijgen vind ik geen signaal.

Hoe kan de Rebox nou alle kanalen BBC etc etc tonen op Astra 3 als die alleen maar op Astra 2 te vinden zijn? Snap ik dus niet. En waarom kan ik de echte Astra 3 niet ontvangen?

Is er iemand die mij dat kan uitleggen? Please?

Geplaatst:

Ik weet niet van schotel je hebt, maar dit is de lnb volgorde op de schotel, en denk

er om dat je de lnb's aan sluit op switch in deze volgorde , ook zo in de ontvanger zet,

de volgorde mag ook anders zijn van de aansluitingen op de switch, maar als je het

ook maar zo in de ontvanger zet

post-33015-1318262290,8797_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Wisi schotel met 90cm doorsnede. Inverto LNB's en een diseqc.

Zoals ik al schreef: ik kan hotbird vinden en Astra signalen maar als ik de Rebox vraag om Astra 2 (28) te vinden gebeurt dat niet, wel dus alle kanalen van Astra 2 op Astra 3 (23).

Wij hadden de lnb's ingesteld als:

Astra 1 = 19

Astra 3 = 23

Astra 2 = 28

Hotbird = 16

precies zoals op jou foto.

Maar wij hebben de tweede LNB er later af gehaald omdat die dus, zelfs met de satellietzoeker, absoluut geen signaal gaf. Is dat het probleem dan? Dat de Rebox denkt dat het Astra 3 is, maar het in werkelijkheid Astra 2 is?

Ik raak helemaal in de war.

Ik ben trouwens niet van plan om een HD pakket te nemen, maakt het dan wat uit als ik die Astra niet krijg?

Geplaatst:

Je moet eerst proberen de lnb's uit te richten zonder switch, richt hem uit op 19,2

en dan de 23,5 en dan de andere lnb's

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Hoi,

Ah, dus wat gebeurt er als je het uitrichten meteen met de switch deed?

We hebben later de satellieten uitgericht zonder de diseqc en vonden Astra 1, Hotbird, en "Astra 3" maar wel met de kanalen die eigenlijk op Astra 2 zitten. En als we Astra 2 (28) proberen te tunen vindt de Rebox helemaal niets, geen enkel kanaal of signaal.

Maar zoals gezegt, we hebben wel de kanalen van Astra 2 op Astra 3 zitten en als we proberen om weer opnieuw te tunen, met of zonder switch, krijgen we steeds hetzelfde resultaat. Geen ontvangst op Astra 2 (28) maar wel op Astra 2 (23) maar met de kanalen van Astra 2.

Ik snap er dus niets van, maar maakt het wat uit als de Rebox de foute transponder aangeeft?

Geplaatst:

Heb je ook een foto van de schotel misschien maakt dat meer duidelijk

Geplaatst:

eerst op bestandsbeheer drukken en dan op bladeren

post-33015-1318262291,0691_thumb.jpg

Geplaatst:

Bedankt, dat krijg je als je alleen maar met engelese computers werkt.

En goed typen is ook belangrijk, want Hotbird zit natuurlijk op 13 Oost, en niet 16.

Zoals je kunt zien hebben we de 4de LNB verwijdert, omdat die niets deed.

post-55142-1318262291,0909_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik denk dat je over moet stappen naar een andere schotel de multifeed houder is gemaakt

voor een triax schotel , ik denk niet dat dit zo gaat lukken ,heeft de schotel wel vrij uit

zicht ik zie alle maal bomen

kijk hier ook even klik

Geplaatst:

Die bomen staan niet echt in de weg denk ik, want tot vorige week kreeg ik fijn Astra 1 en 3 op mijn oude Philips.

Ik krijg ook nu eigenlijk alle zenders die ik wil hebben. Het enige wat ik niet begrijp is hoe ik zenders die op Astra 2 zitten via Astra 3 ontvang. Dat kan toch eigenlijk helemaal niet. Kan het zijn dat de Rebox een fout maakt met de aangave van de transponder?

Waarom zou een Triax schotel verschil uitmaken? Is dat omdat daar een andere kromming in zit?

Bedankt voor al jullie hulp zover.

Geplaatst:

Opheldering over Astra 2 kanalen ontvangen "op Astra 3".

Dit komt omdat de LNB voor Astra 2 niet goed is afgesteld, deze "kijkt" naar Astra 3.

Elke satelliet gebruikt frequenties tussen 10710 en 12750 mHz.

Dus freq´s van Astra 1 kom je ook weer tegen op Astra 2, 3, Hotbird en andere satellieten.

Ongeveer net als een FM-zender. Stel je rijdt met de auto van Utrecht naar Zuid Frankrijk. De radio staat afgesteld op 3FM, 96.80. Op een moment wordt het signaal zwakker tot het wegvalt. Je rijdt gewoon door en verandert de freq. niet. Op een gegeven moment komt er weer signaal, maar is dan van een andere zender dan 3FM.

Toen het sat.-signaal nog analoog was, en je had afgesteld op bijv. RTL4, en je draaide je schotel 3 graden naar links, dan kreeg je in een keer een Marokkaanse zender te zien, nog een beetje verder op Hotbird, weer een andere zender.

Nu is zo´n kans weel kleiner, omdat met digitaal er meerdere zenders op één Freq. zitten en "gescheiden" worden door meerdere pids. Komen deze pids op een zelfde freq. op een andere sat. niet overeen, dan heb je wel signaal, maar geen beeld.

Zo, weer wat bijgeleerd.

Geplaatst:

Maar ik dacht dat er vrijwel geen zenders zaten op Astra 3 (23)? Ik krijg ongeveer 1000 kanalen, inclusief alle engelse free to air kanalen, op Astra 3, terwijl die dus allemaal op Astra 2 zitten.

De ontvangst is meer dan prima met scherpe beelden, goed geluid etc. dus ik begrijp het nog steeds niet. Zeg jij dat Astra 3 dus ook alle kanalen voor Astra 2 uitzendt? Maar waarom heb je dan ooit meer dan 1 lnb nodig.

Ik heb het idee dat ik steeds een redeneringsfout maak, maar weet niet wanneer. En wat ik weet iver satelliet ontvangst etc is echt minimaal. Ik heb dus even nagezocht wat een PID is en hoewel ik het principe begrijp is het tegelijk ook wel een beetje onduidelijk hoe dat in detail werkt.

Maar ik heb nog steeds het idee dat de PIDs niets scheiden omdat alle kanalen die zogenaamd op Astra 3 zitten allemaal zonder uitzondering op Astra 2 thuishoren. Wat is het principe dat ik mis?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dan heb je de DiSecq instelling voor A3 per abuis op de LNB van A2 staan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen