Ga naar inhoud

Astra 2 of Astra 3 op Rebox Re-4200

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Engelse free-to-air sinalen zijn enkel op Astra 2 te ontvangen.

Denk toch dat je het moet zoeken in de instellingen van de ontvanger moet zoeken. Je ontvanger kan verkeerd ingesteld staan zodat hij bvb. zegt dat hij op Astra 3 zit, maar dat je schakelt naar de lnb waarop hij Astra 2 ontvangt.

Ik zou eens alle instellingen nalopen en alle kanalen wissen en herbeginnen met een propere lei.

veel succes !

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Geplaatst:

Beste Schotland

Hoe jij je Triax multifeed-rail op de arm hebt bevestigt lijkt nergens op. De kunststof houder hoort oorspronkelijk in de buis te zitten, jij hebt hem er bovenop gemonteerd. Hierdoor komen de lnb’s hoger te staan dan bedoeld en staan dan ook niet in het brandpunt van de schotel. Hierdoor krijg je waarschijnlijk flink minder signaal.

Nog iets merkwaardigs zie ik aan de richting waarin de lnb’s kijken. Ik heb het idee dat ze schuin naar buiten kijken en dat terwijl ze precies naar het midden van de schotel gericht moeten zijn. Staat de mulirail niet net verkeert om gemonteerd?

Dit kan ook verklaren waarom het nog wel goed ging met de Astra 1 en 3 maar niet meer met de Hotbird en de Astra 2.

Als alles goed staat, de lnb’s uitrichten zonder multiswitch en op maximale signaalkwaliteit zetten. Als ze alle vier zijn uitgericht, dan pas de diseqc-switch er tussen zetten.

Zorg er voor dat de lnb volgorde boven bij de diseqc-switch precies overeen komt als bij de instellingen in je tuner zoals @satencom ook al aan gaf. Je moet nu in je tuner een goede signaalkwaliteit van alle vier de satellieten kunnen aflezen.

In jouw tuner zijn de nodige transponder aan de verkeerde satellieten toegewezen. Wis daarom alle zenders uit je geheugen en laat alle vier de satellieten opnieuwe inscannen.

Geplaatst:

Als je zeker weet dat de 3 lnb's goed staan uitgericht zal je het zo in moeten stelen

Aan sluiting op de switch

Astra 1 DiSEqc Ingang: 1

Astra 3 DiSEqc Ingang: 2

Astra 2 DiSEqc Ingang: 3

Hotbird DiSEqc Ingang: 4

Zo zet je het ook in de ontvanger

LNB1 = A1 19.2

DiSEqc: 1

LNB2 = A3 23.5E

DiSEqc: 2

LNB3 = A2 28.2E

DiSEqc: 3

LNB4 = HB 13.0E

DiSEqc: 4

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

@schotland,

Simpeler dan dit kan ik het niet uitleggen. Dus lees het voor mijn part 10x.

Het is gewoon zo wat anderen ook denken, of de LNB staat niet goed afgesteld in de schotel of de aansluitingen en/of DiSEqC-instellingen in het menu kloppen niet.

Stel de LNB staat inderdaad "richting" Astra 2 in de schotel en je gaat in het menu zenders zoeken, op welke satelliet dan ook in de lijst, steeds weer dezelfde zenders vinden.

Dit wel met voorbehoud, dat per satelliet de database van de ontvanger ook alle frequenties heeft.

Geplaatst:

Iedereen hartstikke bedankt voor alle advies.

Ik zal het weer opnieuw proberen, maar we hadden de originele instellingen precies zoals het moest. Toen dat niet goed werkte (we kregen niet alle kanalen op Astra 1) hebben we een satellietzoeker aangeschaft, de diseqc verwijdert en opnieuw ingestelt. Dus per individuele lnb en zonder de diseqc.

Met dat proces was Astra 1 was geen probleem, bij Astra 3 vonden we toen alle kanalen van Astra 2 en voor Astra 2 krijgen wij telkens opnieuw de vermelding dat er geen signaal is. Hotbird is ook geen enkel probleem, dus daarom hebben we toen een LNB verwijdert.

Volgend weekeinde probeer ik het weer en als het beter gaat zal ik een berichtje plaatsen.

Geplaatst:

Wij hebben alles weer opnieuw geinstalleert en nu zitten Astra 1 en 3 goed en ook hotbird, allemaal netjes op de disqc zoals het hoort met voor de 2 Astra's 98% signaal en 79 kwaliteit terwijl het voor hotbird een beetje minder is, maar nog steeds goed.

Het lijkt er dus op dat ik tijdens de eerste instelling ergens een foutje maakte met de diseqc. Dus nogmaals iedereen bedankt voor alle hulp en raad.

Helaas is Astra 3 (23.5) nu weg, helemaal geen signaal. Tot vorige week kregen wij die via een duo lnb van canal digitaal, dus in principe kunnen we het signaal hier wel ontvangen.

Enig idee hoe we dit kunnen oplossen? Ik wil weliswaar op dit moment geen HD abonnement, maar als de "normale" kanalen verdwijnen misschien wel. Bovendien krijg ik nu 3 weken gratis alle zenders, behalve film, en het zou leuk zijn om die dus ook inderdaad allemaal eens even te zien, vooral de sport.

Geplaatst:

Probeer deze frequentie eens: 12168 V 27500 3/4,

dit is een normale freq, zonder 8PSK, MPEG 4, etc.

Het meeste op deze sat., Astra 3 (23.5), is wel HD of MPEG 4 dus HD-ontvanger nodig.

Geplaatst:

bedankt Togan.

De Rebox is een HD ontvanger, dus zou ik de HD kanalen moeten kunnen ontvangen.

Ik heb net gelezen op een Brits forum dat je hier Astra 3 alleen maar als 3B krijgt, terwijl de Rebox Astra 3 als 3A aangeeft. Kan het daar ook aan liggen?

Ik kan op dit moment de frequentie niet instellen omdat die lnb niet aangesloten is en ik niet alleen op de hoge ladder durf om dat te doen. Dus daarmee even wachten todat hubbie thuis komt

Geplaatst:

Astra 3A of B maakt niet uit, dat zijn maar namen.

Het ligt er aan waar je woont, in de BeNeLux géén probleem.

Buiten de BeNeLux is het wat anders, kijk hier:

http://www.flysat.com/astra23-beam.php

Hier in Turkije ontvang ik de 3 A niet en de 3B European beam, maar wel de 3 B Pan European Widebeam.

Die reikt tot in Irak.

Er zijn zelfs ontvangers waar je de naam van een satelliet van naam kan veranderen.

Het gaat er om dat bij de positie, bijv. 19.2, 23.5 oost, etc. de freq. in de database van de ontvanger zit.

Is dit niet zo, dus bij automatisch zoeken vind ie bepaalde zenders niet, dan kan je de freq. er handmatig aan toevoegen. Maar NIET bij een Flips-doos van Can. Dig., ofwel een "goedgekeurde" ontvanger.

Geplaatst:

Als je deze 4 satellieten wilt ontvangen zal je toch een andere schotel moeten kopen

deze houder hoort niet bij deze schotel , zo als Satkijker ook al zegt de lnb's

staan dan ook niet goed in het brandpunt van de schotel

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Wij geven het op.

Gisteren werdt duidelijk dat wij alle 4 satellieten kunnen ontvangen, maar helaas niet op dezelfde tijd. Hotbird is fijn en Astra 1, maar wij kunnen Astra 3 en 2 niet tegelijkertijd op de arm zetten. Dan valt Astra 2 uit.

Mijn man zegt dat het komt omdat hij Astra 3 nog 1 tot 2 cm meer naar het midden zou moeten schuiven, maar de lnb is te groot dus dat gaat niet. Daarom besloten wij om Astra 3 maar te laten, zeker omdat we sowieso geen HD abonnement hebben.

Nadat we alles weer hadden aangesloten viel de zware ladder tegen de schotel en nu die is dus nu uit het loodje. Na meer dan een week knommelen moet ik zeggen dat ik het nu opgeef. Ik weet niet hoe ik de azimuth instel, als er 4 verschillende standen zijn voor 4 satellieten en hetzelfde geldt voor de rest van de data die je nodig hebt.

Een installateur bestellen kan ook niet. Hier in Groot Brittannie heeft bijna iedereen alleen maar Sky en daardoor zijn er maar weinig installateurs. De dichtsbijzijnde woont in Perth, dat is op z'n minst een half uur met de auto. Als je dan het uurloon berekent en alles wat het gewoon veel te duur.

Maar wij willen iedereen die zover geholpen heeft bedanken. Wij zijn net als het Schotse voetbalelftal, die winnen ook nooit.

Geplaatst:

Quote:Wij geven het op"...???

@Schotland: Dat is niet eerlijk...

Je doet jezelf tekort,en al de mensen,die je van advies hebben gediend,hebben dat voor niks gedaan...

Je geeft niet aan,in hoeverre je schotel beschadigd is.

Maar als ie alleen iets van zijn plaats is:Rustig weer een satelliet zoeken,(dat kan je nu onderhand wel..)en als je die hebt,de andere gewilde erbij zoeken.(Ook dat kun je nu vast en zeker wel..)

Ik zal je alleen nog wat advies geven:geef die Schot van je geen kopje whiskey,voor hij de ladder op gaat..

En wees vriendelijk tegen hem,als hij de ladder afkomt...dan gaat hij er niet mee smijten...

En:Tomorrow is another day...gr.George

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Niet opgeven, het gaat je heus lukken!

Geplaatst:

Beste @schotland

Hier loopt een heleboel mis.

Omdat jij in de buurt van Perth woont, heb je een skew-instelling nodig die ongeveer 3 graden meer is dan in Nederland. Dit is met individuele lnb’s en een duo-lnb nog wel in te stellen maar met een gewone Multifeed-rail echt niet meer.

In Nederland heb je al moeite om een multifeed-rail van een Triax in het westen van het land voldoende schuin te zetten. In Schotland waar de skew nog groter is, is dat helemaal niet meer te verwezenlijken.

Je zult dan ook een schotel moeten hebben waarvan de skew van de gehele schotel in te stellen is en niet die van de multifeed-rail. Hiervoor komt bijv. de MAXIMUM E-85 in aanmerking.

De E-85 kun je beschouwen als een 85cm-schotel. Omdat de ontvangsthoek tussen de verschillende satellieten in Perth nog 0,4 graad kleiner is dan in Nederland, heb je Alps-lnb’s nodig om ze dicht genoeg tegen elkaar te kunnen zetten.

Je zult dus echt aan een nieuwe schotel moeten om de satellieten goed te kunnen ontvangen die je graag wilt ontvangen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen