Thundybirdy Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Ik plaats dit onderwerp maar onder Canal Digitaal. Heb er al veel over gelezen maar kom er niet uit wat het probleem is. Het probleem: Lipsync op vele HD kanalen van Canal Digitaal. Op Ned 1 t/m 3, RTL en meerdere kanalen loopt het geluid niet synchroon. Vorige week viel mij zelfs op dat tijden een niuewsuitzending op RTL4 het geluid syncroon liep bij de nieuwslezer maar tijdens een reportage de synchronisatie totaal niet klopte. Hierbij maak ik de aantekening dat ik op de VU Duo met PLi al 135 ms heb vertraagd. Aangezien dit probleem ook speelt bij de Openbox wil ik vragen of iemand weet hoe dit kan. Bij de Engelsen op de Astra 2 geen probleem, bij de Duitsers ook niet, het speelt enkel bij Canal Digitaal. Heel erg frusterend.
SnijdeA Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Dat zit deels ook in de (flatscreen) TV die meer tijd nodig heeft om e.e.a. te verwerken dan de stereo die het geluid weergeeft. Of heb jij je box op de TV aangesloten middels HDMI en geeft je TV ook het geluid weer ? Met mijn oude buis had ik dit nooit, maar sinds ik een flatscreen heb, is het op elke zender weer anders. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Mrbeam Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Origineel bericht van: Thundybirdy Vorige week viel mij zelfs op dat tijden een niuewsuitzending op RTL4 het geluid syncroon liep bij de nieuwslezer maar tijdens een reportage de synchronisatie totaal niet klopte. Vertel eens hoe Canaal Digitaal het voor elkaar moet krijgen dat de nieuwslezer wel lipsync is en de reportages niet Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Thundybirdy Geplaatst: 28 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2011 De VU zit rechtstreeks via HDMI op de plasma. De openbox via scart. Ten aanzien van de nieuwsuitzendingen mrBeam, ik stel een vraag en kan dus het antwoord niet geven. Het gebeurd nu zeer en zeer regelmatig. Nieuwslezer normaal, synchronisatieproblemen bij een reportage tijdens die nieuwsuitzending. Mijn vraag is waarom dit specifiek bij Canal Digitaal is en niet bij de buitenlanders. Ik ben overigens niet de enige met dit probleem alleen over het waarom kan ik geen antwoord vinden.
Mrbeam Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Probleem zit dus bij RTL nieuws. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen