Ga naar inhoud

lengte coaxkabel tussen lnb en multiswitch

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: vorm7
hoeveel meter coaxkabel kan er tussen de lnb en een multiswitch, of kunnen de bestaande coaxkabels verlengd worden(i.v.m. signaalverlies)

Met "fatsoenlijke kabel", bijvoorbeeld Belden H125 of Koka 799 (dus geen bouwmarkt kabel) is 100 meter geen probleem.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

100 mtr. afstand tussen een multiswitch en een lnb dat is wel een heel dikke investering maar onmogelijk is het niet.

Een multiswitch plaats je in principe zo dicht mogelijk bij de lnb c.q. schotel.

Geplaatst:

zit met bestaande situatie waarbij een coax kabel naar een db 800 hd anders verlengd moet worden, dan zou de multiswitch ong 15 m van de schotel kome

Geplaatst:

Verlengen zou ik persoonlijk liever niet, dan beter een nieuwe kabel leggen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Diseqc-schakelaars worden in principe in de buurt van de schotel geplaatst om geen onnodige coaxkabel te gebruiken maar bijvoorbeeld gecompliceerde diseqc-schakelaars met ingebouwde voeding worden bijna altijd binnen geplaatst. Hierbij is een afstand van 15 meter geen probleem. Stel dat je 4 lnb’s hebt, dan heb je al 60 meter coaxkabel nodig tot aan de diseqc-switch. Staat de diseqc-switch 1 meter van de schotel af, dan heb je maar 18 meter coax nodig. Dat scheelt je 42 meter coax.

Geplaatst:
Origineel bericht van: vGnp
Verlengen zou ik persoonlijk liever niet, dan beter een nieuwe kabel leggen.

vGnp

Ik heb meerdere kabels van de schotel naar de satellietontvanger een ervan heb ik verlengd met een goed verbindingsstuk. Ik zie totaal geen verschil op de ontvangstmeter. Ik zou zeggen gewoon verlengen.
Geplaatst:
zit met bestaande situatie waarbij een coax kabel naar een db 800 hd anders verlengd moet worden, dan zou de multiswitch ong 15 m van de schotel kome

Is het absoluut een multiswitch en geen diseqCswitch ? Hoeveel lnb's zijn er op aan gesloten ? Bij een multiswitch lopen er per lnb sowieso 4 coaxkabels naar de multiswitch.
Geplaatst:
De coax van de switch naar de db800hd verlengen is simpeler en minder omslachtig dan het andere wat je wilt.
Geplaatst:

de bedankt voor de reacties. Ben er wel uit de multiswitch op ong 1.80 m van de wavefrontier T55 en een nieuwe kabel naar de dreambox 800.

Zoek alleen nog een test of vergelijk van de schotel

Geplaatst:
de bedankt voor de reacties. Ben er wel uit de multiswitch op ong 1.80 m van de wavefrontier T55 en een nieuwe kabel naar de dreambox 800.
Zoek alleen nog een test of vergelijk van de schotel

Is inderdaad beter. Ik snap alleen niet waarom je gebruik wil maken van een multiswitch als er maar 1 ontvanger op aan gesloten word. Ik vraag dus nogmaals of je wel zeker weet of het een multiswitch betreft ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen