Rogersittard Geplaatst: 28 augustus 2011 Geplaatst: 28 augustus 2011 Hallo, Ik heb een Tektronix Scoop,type 7623A. Met de modules 7A18/7A18A (Totaal 4 kanaals dus) En de tijdbasis 7B53A. Verder ook nog een differentiaal Amplifier,7A22. Voor de kenners dit is een 100 Mhz Geheugenscoop,uiteraard een ouder scoopje maar een schitterend apparaat. De scoop werkt helaas niet meer 100%,Mijn idee dat iets met de tijdbasis niet klopt,bij het instellen van de tijdbasis komt een fel groen scherm,waar op de achtergrond de signalen zichtbaar zijn. Als je de scoop op "x10 Mag" zet zie je iets van signalen,maar heel onduidelijk. Verder beschik ik niet over de nodige kennis om deze scoop te kunnen repareren helaas. Wie zou mij kunnen helpen om deze mooie scoop te repareren?? Ik heb alle (originele) dokumentatie erbij!!! Of misschien een tijdbasis module (7B53A) zodat ik kan testen of deze defect is? Alvast bedankt voor uw reacties!! Dreambox 8000 HD PVR / Dreambox 7025 / Humax IRCI-5400 Z
Jan Ambers Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Het beste is eens alle voedingsspanningen meten en vooral de 150V In je manual staat dit uitgelegd hoe tewerk gaan.
Rogersittard Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2011 Hallo, Bedankt voor uw reactie. Heb de scoop weer eens aangezet vanmorgen,en nu heeft hij ongeveer 1 minuut gewoon de normale lijnen,en dan trekt het beeld langzaam groen weg(fel groen),waarna de kanalen op de achtergrond wel nog slecht zichtbaar zijn,maar niet meer mee te werken is ! Zet je de scoop weer even uit,en dan weer aan,weer het zelfde ,even de normale lijn,dan weer groen! Heb helaas,zoals ik zei,heb ik niet de kennis om iets aan dit geavanceerde apparaat te doen. Lijkt op misschien ergens slechte elko's of zoiets? Dreambox 8000 HD PVR / Dreambox 7025 / Humax IRCI-5400 Z
Jan Ambers Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Je hebt de manual van het mainframe, daarin staat ook de afregelprocedure, begin die eens door te nemen, en vooral de spanningsmetingen! Ik vermoed dat een uitgeputte elko bij het aanzetten lager is in waarde en na een tijdje stijgt in capawaarde Regelmatig moeten van die alu elco's vervangen worden, ook heb ik er al doorgebrande tantalelco's uitgehaald, maar dan is meestal de serieweerstand opgesmeuld, en het verspreidt een stank die dagenlang in je labo hangt... Die tantals zitten meestal in de plugins... Never thrust a tantal!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen