Gast Jpjedi Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Ik heb dus nu een tweede Xtrend ET9000 aangezien ik goede ervaringen had met deze receiver. Nu dus eentje voor boven erbij en zou het dus piece of cake moeten zijn. Ik ken mijn weg een beetje in Enigma2 en kreeg het apparaat ook snel aan de gang. De receiver kwam met 1TB WD caviar 64mb cache ingebouwd en timeshift werkte dus geen problemen zover. Nu vermoed ik dat timeshift op het interne flashgeheugen heeft gewerkt want als ik wil opnemen of via bijvoorbeeld wil backuppen dan krijg ik een groen error scherm waarna hij soms gaat rebooten. Wat ik uit de melding kan opmaken is dat er geen schrijfgeheugen is. De schijf wordt overigens wel gewoon herkend. Ik heb de schijf opnieuw geïnitialiseerd zonder succes. (overigens de enige HD instelling waarbij ik geen foutmelding krijg). Daarna heb ik de schijf eruit genomen en via de PC in NTFS opnieuw geformatteerd. De schijf werkt gewoon en toont in windows geen errors. Ik zou verder nog een chkdsk willen doen maar dat heb ik nu nog niet gedaan. De hdd komt wel in de compatibiliteit lijst voor en er zijn geen known issues. Iemand een tip waar ik verder kan zoeken? Ik kan openpli er natuurlijk opnieuw opzetten maar ik vermoed dat dat me niet gaat helpen.
Tonskidutch Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Citaat: Daarna heb ik de schijf eruit genomen en via de PC in NTFS opnieuw geformatteerd jammer van het werk want enigma2 lust liever ext3 linux formaat. doe het maar overnieuw met de device manager in de box zelf. ciao Coles Corner Richard Hawley
Obi Wan Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 heb je de nieuwste openpli 2.1 erop gezet met nieuwste bootloader? ik heb er ook een 2.5" harddisk ingestopt maar deze werkt probleemloos. Als je nog een oude versie hebt, graag even updaten en kjiken of dat gaat helpen. Zet daarna gelijk je harde schijf op ext4 voor performance verbetering. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Tonskidutch Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Obi wan, ext4 kan de receiver dat ? dat is nieuw voor mij (maar nieuws is wel interessant) ciao Coles Corner Richard Hawley
Cobus R Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Ja tonski dat kan hij aan ivm met Linux kernel 2.6.31 als ik mij niet vergis. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Tonskidutch Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 maar in het image is Kernelversion 2.6.18 toch? Coles Corner Richard Hawley
Cobus R Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Nee de et niet meer die heeft dus nu 2.6.31 De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Tonskidutch Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 zo... niet verkeerd dan zijn ze ook met drivers etc al een stuk verder ciao Coles Corner Richard Hawley
Cobus R Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Inderdaad ze ondersteunen dus ook de UBIFS ipv JFFS2 De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast Jpjedi Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Heb de nieuwste Openpli erop staan en heb geprobeerd van EXT3 naar EXT 4 te gaan via het menu maar zoals gezegd, alle apps crashen als ik iets wil doen vanaf de box. Ik ga hem eruit halen en opnieuw formateren. Dank!
Obi Wan Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 heb je ook met de interne 'initialize' optie geprobeerd de hdd te formatteren? ik lees net een stuk over UBIFS en het is inderdaad een stuk beter dan JFFS2. Ik ben daarom wel blij dat de ontwikkelingen met de box zo snel gaan Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Gast Jpjedi Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Dat is nu net het probleem, initialiseren werkt niet.
mobieltje Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Zet er de originele image eens op en probeer het dan nog eens te formatteren. Grts.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen