Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb versie 2.1 op mijn vu+ gezet Als ik zenders wil gaan zoeken geeft hij aan dat er geen tuners geconfigureerd zijn. Hoe krijg ik mijn twee tuners geconfigureerd

mvg PW

Geplaatst:

Bedankt weer iets wijzer geworden Ik heb nog enkele vragen.

Als ik tuner a laat zoeken worden deze zenders dan automatisch door tuner b herkend

Bij zoeken op de astra 19 worden er zenders gevonden echter bij de astra 23 geen Moet ik soms ook iets nog iets meer in het lnb menu instellen. Ik heb een duo lnb.

Mijn kaart wordt niet herkend waardoor de nederlandse zenders op zwart gaan.

Met het oude open pli werkte alles prima Heb nu toch wel een beetje spijt van het installeren van 2.1.

m.v.g. PW

Geplaatst:

Om de CD kaart werkend te krijgen in je VU+ moet je Cccam installeren. Nou weet ik niet of dat nog steeds in de downloads zit, anders kun je oplossing hier wel ergens vinden.

Wat betreft de tuners instellen, heeft alles te maken met je opstelling. Gemakshalve ga ik er vanuit dat je je duo LNB met 2 coax-kabels aan de tuners van de VU verbonden hebt. Zorg dan dat je de instellingen voor Tuner A goed hebt staan, en stel Tuner B in op 'gelijk aan Tuner A'.

Je instellingen voor Diseq moeten waarschijnlijk zijn:

Configuratie modus eenvoudig

Modus DiseqC A/B

Poort A 19.2E Astra 1

Poort B 23,5E Astra 3

Gebruik Voltage en 22kHz Ja

Verstuur DiseqC enkel bij satteliet wijziging nee

Geplaatst:
Citaat:
Met het oude open pli werkte alles prima Heb nu toch wel een beetje spijt van het installeren van 2.1.

als je wat vaker flashed krijg je de kneepjes veel sneller onder de knie
met andere woorden het ligt meestal niet aan het flashen en een of ander image maar aan hoe je dat het snelst en het best doet

dus gewoon doorgaan
ook al lijkt het op 't moment allemaal chaos. wink
al doende leert men
je kunt overigens het best een zenderlijst erin zetten met dreamboxedit nadat je de netwerk functionaliteit hebt ingesteld
en een paswoord hebt ingesteld voor ftp/telnet

dan heb je meteen beeld na " 't reload command" bij dreamboxedit
satje07 en santanasat hebben mooie lijsten en mijn lijst mag ook.

nooit een default lijst laden tijdens setup na 't flashen
ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Bedankt Hulkman voor de juiste tip ik had hem op geavanceerd staan. Nu nog de juiste plugin voor mijn kaart, dan is mijn tv genot weer compleet. Tonskidutch ik doe mijn best en zal zeker nog vele vragen op dit forum stellen onder het mom van oefening baart kunst.

Vraag: ik wil uit de gevonden kanalen degene die ik wil hebben naar mijn favorieten brengen dit lukt mij niet (goede kanaal selecteren blauwe knop indrukken dan naar mijn favourites(tv) bevestigen) echter geen kanaal in deze lijst te zien. Wat doe ik niet goed.

m.v.g. PW

Geplaatst:

Ga in zenderlijst(pijltje omhoog/omlaag) staan, druk dan op 'menu-knop' selecteer verplaatsen naar.....jouw boeket.

Als je dan naar jouw boeket gaat, menu-knop en kies voor verpaatsen. en je kunt dan met pijltestoetsen verplaatsen.

Succes ermee.

Andre

DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli

WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)

Geplaatst:

Bedankt Anmax Dit was weer een goede tip Het werkt weer zoals ik het hoopte. Ik heb inmiddels ook mijn kaart aan het werken door de, via internet, benodigde plugin te installeren.

allen bedankt voor de hulp smirk

m.v.g. PW

Geplaatst:

Off Topic

Origineel bericht van: Pietwiet
B

Vraag: ik wil uit de gevonden kanalen degene die ik wil hebben naar mijn favorieten brengen dit lukt mij niet (goede kanaal selecteren blauwe knop indrukken dan naar mijn favourites(tv) bevestigen) echter geen kanaal in deze lijst te zien. Wat doe ik niet goed.

m.v.g. PW

ook dat is testen en daarmee weten

neem de dreambox edit versie voor enigma 2 receivers en laad eens een lijst van een ander...

bekijk die lijst van derden goed en zie (de oorspronkelijke favorieten TV) zijn wel gevuld met zenders, maar wellicht niet manueel via afstandbediening.

ofschoon dat ook kan (zie m'n bijlage BVN en NED1 HD) in Favorites (TV) (die staat echter altijd achteraan de lijst van je eigen bouqetten)

ik heb er een zelf aangemaakt die vooraan staat TV_Favorites

anders genaamd dus.

hoe je per afstandbediening heen en weer moet zappen tussen zenders en menu punten kiezen is niet moeilijk maar wel moeizaam > advies per PC je lijsten maken OF lijsten van derden nemen en naar je hand zetten.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen