Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe Mcas voor rebox met Octagon firmware


Gast catw

Aanbevolen berichten

Het is niet de eerste keer, dat er bij een nieuwe release van MCas een minimale configuratie wordt vereist.

Er is niets mis met v1.09.35 en ik denk dat er nu weer goede combinatie is gevormd.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Audioniek
Goed nieuws: er is gemeld dat het 'eerste zender'-probleem is opgelost.

Groeten,

Audioniek.

Ik zie dit eerlijk gezegd nergens staan in de releasenotes? Of ik kijk er overheen? De 29 augustus versie heeft bij mij 1 keer een gecodeerde zender opgeleverd op de MCAS Client (dus niet op de server).. maar ik denk dat de box een keertje gereboot moest worden? Dus is het nu expliciet echt opgelost of was dit in de versie van eind augustus ook al het geval?

Verder heb ik hem er nog niet opgezet, maar ik zou blij zijn als het nu "formeel" allemaal goed werkt wink De MCAS van 29 augustus werkt voor mij persoonlijk goed, zappen ging een stuk sneller dan met eerdere releases. Ik ga deze versie een dezer dagen er nog wel even opzetten smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Ik zie dit eerlijk gezegd nergens staan in de releasenotes? Of ik kijk er overheen?

Het staat inderdaad niet in de release notes, maar het is wel op een ander forum spontaan gemeld als opgelost door een ORF-kijker.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek

Het staat inderdaad niet in de release notes, maar het is wel op een ander forum spontaan gemeld als opgelost door een ORF-kijker.

Groeten,

Audioniek.

Tsja, het is jammer dat ze in de releasenotes de "Minor bug fixes" niet nader beschrijven smile Je weet zo nog niet wat ze gefixt zouden hebben smile
Persoonlijk denk ik dat het al opgelost was in de eind augustus versie, met eerdere versies had ik er vaker last van.... maar misschien werkt het nu nog iets beter smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
In de eind augustus versie was het probleem naar eigen ervaring nog niet opgelost.
Ik wacht nu met het installeren van deze laatste versie totdat hier iemand bevestigd dat het 1e zender probleem nu achterwegen blijft.

Tsja, bij mij is het eigenlijk niet meer gebeurt. Om precies te zijn is het een keer gebeurt bij mijn MCAS Client. Maargoed, toen had ik de MCAS server nog niet voorzien van de laatste MCAS versie, dus ik denk dat het hier aan lag.
Ik zie dat jij nog de V20 firmware draait, kan het helpen als je deze upgrade naar de V35, misschien dat het dan beter draait? Zorg er dan ook voor dat je ook echt alle plugin's eerst verwijderd via de Del_var firmware, want volgens mijn gevoel blijft er anders rommel achter in die folder wat denk ik ook zo nu en dan onstabiliteit opleverd.
Als in elk geval het probleem nog een keer optreed, dan meld ik dit meteen.. want ook ik vond dit een frustrerend probleem.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: Jürgen
Ik gebruik al geruime tijd de V35 op zowel de RE-8000 als 9000 maar kon mijn handtekening nog niet aanpassen.
Volgens Michel ligt dit aan een bug in de software welke binnenkort wordt aangepast.

Vandaag toch nog een keer een gecodeerde zender melding gehad op de eerste zender, maar dit was met de MCAS versie van eind augustus samen met de V1.09.35 firmware.
Ik moet er wel bij zeggen dat deze decoder ingesteld staat als MCas Client. De eerste keer dat het weer gebeurde in een maand, decoder herstart en het werkte weer, maar toch maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook deze decoder naar V1.09.49 te brengen samen met de MCAS van 9 september. Als het weer gebeurt dan zal ik het melden. Op mijn andere decoder de melding nog niet gehad, maargoed..die draait ook nog geen week...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatst uitgebrachte MCAS van 9 september heeft i.c.m. zowel v35 als v49 op mijn RE-8000 nog geen problemen m.b.t. de 1e zender opgeleverd.

Dit nu over circa 3 weken bekeken te hebben lijkt het mij dat het probleem verholpen is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Na de gehele overstap naar deze firmware/software van Octagon,

inclusief de nieuwste cam software

ben ik de afgelopen 3 dagen nog geen problemen tegen gekomen.

 

Een aanrader deze toe te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri, 3 dagen?

Deze mcas is gisteren/vannacht online gezet dus loop je weer 2 dagen achter maar al alles goed werkt zou het kunnen dat je met deze mcas nog meer tevreden zal zijn.

 

octaCAM__MCAS_EMU_MCLIENT__07102011 - SF1008, SF1008SE, SF1008SE+, SF1018, SF1028P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...