Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe Mcas voor rebox met Octagon firmware


Gast catw

Aanbevolen berichten

Ik gebruik inderdaad nog steeds v1.09.94 en dat is pure luiheid.

Zo'n 1 of 2 keer per dag (om de ca. 4 uur ) loopt hij nog steeds vast.

Gelukkig is hij via de AB vanuit mijn luie stoel te resetten en dat doe ik dan ook.

Dat kost 2 seconden en een kleine minuut wachten, dan doet hij het weer 4 uur.

Ik heb ook wat slechte ervaringen met downgraden, dus ik ben wat voorzichtig.

De plugin zelf werkt prima, maar heeft geen invloed op de stabiliteit van de ontvanger.

 

-.-

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Toch vreemd dat de Rebox firmware weinig problemen geeft met de nieuwe V90 firmware. Zou de Plugin module dan toch hetgeen zijn wat het onstabiel maakt voor Octagon?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan uit het desbetreffende draadje nou niet bepaald halen, dat alles feilloos werkt.

Diverse problemen met flashen, één had vrijwel direkt problemen en één die meldt, dat het tot op heden goed werkt.

Te weinig gegevens om al een conclusie te trekken denk ik zo.

De tijd zal het leren

 

Wat betreft Mcas en dus plugins, ik kan geen enkele reden bedenken dat ze mijn ontvanger onstabiel zouden maken.

Om het uit te sluiten zou ik mijn CI module van CanalDigitaal weer eens kunnen gebruiken en alle plugins verwijderen.

Ik verwacht daar echter niet veel van, ik denk eerder dat er in de firmware ergens een buffer vol loopt.

 

-.-

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, maar de update problemen nog even daargelaten, want die heb ik ook gehad :)

Ik lees alleen nog weinig reacties dat de decoder volledig vastloopt en dat verbaast me wel. Als dit zou gebeuren onder de Rebox firmware gebruikers, dan neem ik aan dat dit wel gemeld zou worden :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geduld Cronos :)

 

Blijkbaar is de nieuwe mcas geënt op de nieuwe API (v 1.11); er zijn ook al enkele andere plugins beschikbaar op basis van deze API... De FW wordt alvast aangekondigd maar is nog niet beschikbaar.

 

Posted Today, 16:23

 

einige fehler behoben, einige wird mit kommender sw gefixed ...

 

some of bugs fixed ... more fixe with coming sw realese ...

 

 

Nieuwe MCAS heeft als belangrijkste fix (in mijn ogen dan toch) : memory leaks die zijn aangepakt.

 

Zouden er dan toch nog mirakels gebeuren in 2012?? :cool:

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat hem even lopen, hij lost de bestaande problemen niet op.

Laat ze eerst maar eens met nieuwe firmware komen.

Hij is al aangekondigd, dus wacht ik maar geduldig af.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg weer hoop... ;)

 

Zo'n positieve opmerking is voor mij voldoende om het toch maar weer te proberen.

Mijn Rebox 4000 draait nu een aantal uren met de nieuwe Mcas zonder problemen.

Hij blijft vannacht aanstaan, dus weet ik morgen wel meer.

 

-.-

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik hem er nog niet eens ingezet, de nieuwe mcas, zal ik morgen even doen.

 

Daarna zet ik hem weer weg (onder de kast), momenteel gebruik ik deze receiver dus niet meer om te kijken maar ik zet er wel altijd de nieuwe software in.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht nog even af, maar het klinkt wel positief... Als die nieuwe firmware uitkomt, dan ga ik hem updaten :)

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na ruim 12 uur aan te hebben gestaan, blijft firmware v.1.09.94 met de nieuwe Mcas 13-01-2012 stabiel :D

Het is misschien nog te vroeg om te juichen, maar ik heb alles geprobeert om hem vast te laten lopen en dat lukte niet.

Daarvoor gebeurde dat bij normaal gerbuik al na 4 uur.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na ruim 12 uur aan te hebben gestaan, blijft firmware v.1.09.94 met de nieuwe Mcas 13-01-2012 stabiel :D

Het is misschien nog te vroeg om te juichen, maar ik heb alles geprobeert om hem vast te laten lopen en dat lukte niet.

Daarvoor gebeurde dat bij normaal gerbuik al na 4 uur.

Toch te hopen, dan was de onstabiliteit toch een plugin probleem, verklaart het ook meteen waarom de Rebox gebruikers met de originele firmware deze problemen niet hadden :)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook niet gedacht, maar het was inderdaad de plugin die roet in het eten gooide.

Hij draait nog steeds feilloos en het verklaard zeker waarom Rebox firmware geen last had.

Je bent nooit te oud om te leren :D

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...