Wiend Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Ik moest groot onderhoud aan mijn schotel- en antennepark plegen en besloot onder andere de reeds bestaande Visiosatschotel te voorzien van zo'n quadro uitbreiding, om naast Astra 1, 2 en de Hotbird ook Astra 3 te kunnen ontvangen. Omdat de oude LNB's te groot waren en al jaren op het dak staan, heb ik e.e.a. vervangen door ALPS duo LNB's. Het eindresultaat valt me wat tegen. De signaalsterkte in de woonkamer, waar de satellietontvanger staat, lijkt op dit moment matig. Op een Lemon 070 ontvang ik alle vier de satellieten met een "quality" van rond de de 40 en een signaalsterkte tussen 20 en 40%. Dat was in de oude situatie een stuk beter. De schotel is goed uitgericht. Alle kabels zijn goed aangesloten, alle kabels die op het dak lagen zijn vervangen evenals alle connectoren en de twee diseq switches. Tussen het dak en de woonkamer zit uiteindelijk iets van 30 meter coax. Voor zover ik nu kan zien heb ik wel op alle satellieten en alle relevante transponders goed beeld. Maar het regent zowaar een keer niet, dus ik weet niet of ik nog een beetje regenreserve heb vanwege de lage waarde's. Zijn de waardes acceptabel, of kan het beter en zo ja, hoe? Zie ik iets over het hoofd. Want al met al valt het resultaat een beetje tegen, gezien de inspannningen en de kosten die ik gemaakt heb.
Ventura Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Kunt u misschien vertellen wat de oude situatie was? Ik vermoed toch dat de schotel opnieuw moet worden uitgericht. Vanwege het vervangen van de beugel naar een quadro uitbreiding.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Ik zou eerst even een flinke bui afwachten, alvorens je weer het dak opgaat. Het zal wel in de fine-tuning liggen.
PH2M Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Origineel bericht van: Wiend Ik moest groot onderhoud aan mijn schotel- en antennepark plegen en besloot onder andere de reeds bestaande Visiosatschotel te voorzien van zo'n quadro uitbreiding, om naast Astra 1, 2 en de Hotbird ook Astra 3 te kunnen ontvangen. Omdat de oude LNB's te groot waren en al jaren op het dak staan, heb ik e.e.a. vervangen door ALPS duo LNB's. Het eindresultaat valt me wat tegen. De signaalsterkte in de woonkamer, waar de satellietontvanger staat, lijkt op dit moment matig. Op een Lemon 070 ontvang ik alle vier de satellieten met een "quality" van rond de de 40 en een signaalsterkte tussen 20 en 40%. Dat was in de oude situatie een stuk beter. De schotel is goed uitgericht. Alle kabels zijn goed aangesloten, alle kabels die op het dak lagen zijn vervangen evenals alle connectoren en de twee diseq switches. Tussen het dak en de woonkamer zit uiteindelijk iets van 30 meter coax. Voor zover ik nu kan zien heb ik wel op alle satellieten en alle relevante transponders goed beeld. Maar het regent zowaar een keer niet, dus ik weet niet of ik nog een beetje regenreserve heb vanwege de lage waarde's. Zijn de waardes acceptabel, of kan het beter en zo ja, hoe? Zie ik iets over het hoofd. Want al met al valt het resultaat een beetje tegen, gezien de inspannningen en de kosten die ik gemaakt heb. Hallo Wiend, Ik heb zelf een Visiosat G3C (Astra 1, Astra 3 & Astra 2) met 3 stuks Quattro ALPS LNB's met daarachter een multiswitch, signaal sterkte na goed uitrichten: 93 - 98 %. Groeten, Frank Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES + Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1 Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331 Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1 Opentel ODS3000CI
Wiend Geplaatst: 31 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2011 @ Frank, Hoeveel meter coax zit er tussen de switch en je ontvanger?
PH2M Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Origineel bericht van: Wiend @ Frank, Hoeveel meter coax zit er tussen de switch en je ontvanger? Hallo Wiend, Naar mijn ET9000 +/- 8 meter (goede 8mm coax), naar mijn Dreambox 500s ook +/- 8 meter (goedkope witte RG59 = 6mm). Groeten, Frank Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES + Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1 Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331 Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1 Opentel ODS3000CI
pandit Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Ik overweg mijn bisat ook te voorzien van een quatro set om Astra3 te ontvangen. Als ik die set zo bekijk heb ik het vermoeden dat de hele schotel vanaf scratch afgesteld moet worden om het geheel optimaal te krijgen. Klopt dat? Pandit
pandit Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Als ik zo verder lees en denk moet er flink geïnvesteerd worden om die extra satelliet (Astra3) te pakken. correct me if I'm wrong. Mijn huidige (standaard) LNB's zijn waarschijnlijk te breed en moeten vervangen worden. Zijn die smalle Alps LNB's de enige die goed met de Visiosat Bisatellite G3D uitbreiding werken? deze zijn nogal prijzig. Momenteel gebruik ik een Spaun switch 4/1 en 4 lnb's (Astra1, Astra2, Hotbird & Nilesat, (De laatst uiteraard op een separate 120cm schotel)). Ik zal nu naar een 8/1 switch moeten. Iemand een suggestie voor een goede 8/1 switch? Ik kom op zo'n €150,- voor 1 satje extra :-( 1 extra schotel bijplaatsen lijkt goedkoper. Pandit
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen