Gast Geplaatst: 27 augustus 2002 Geplaatst: 27 augustus 2002 Wie heeft ervaringen tav ontvangst Vivid pakket (Suid Afrikaans, Nagravision) mbv PanAmSat? Is 120cm schotel afdoende? Niet alleen tav FTA kanalen maar ook hoe ontvangst gecodeerde kanalen (SABC, etc). Hoe / waar abonnement te verkrijgen...? Of andere manieren? Via Sentech vindt ik niks. Eventuele andere tips / links etc. zijn welkom. Alvast bedankt + groeten, Joskie
Bart Geplaatst: 28 augustus 2002 Geplaatst: 28 augustus 2002 waar vandaan wil je die zenders ontvangen? Wanneer je in Nederland woont heb je sowieso een grotere schotel nodig wanneer het al mogelijk zou zijn een Zuid-Afrikaanse zender te ontvangen. Op panamsat zitten een c-band beam die Afrika en Europa omvat. Indien de door jouw genoemde zenders toevallig vi deze c-band uitzenden heb je in Europa een vergelijkbare schotel nodig aan die in Zuid-Afrika. Weet je een frequentie of zo waarop jouw zenders uitzenden? Wanneer ze bijvoorbeeld in de Ku-band gericht op Zuid-Afrika uitzenden kun je wel vergeten hiervan iets in Europa te ontvangen terwijl je in dat geval in Zuid Afrika misschien met een 60 cm schotel kunt volstaan. Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
Gast Geplaatst: 29 augustus 2002 Geplaatst: 29 augustus 2002 De ontvangst is inderdaad in Europe: pakket is op KU band 12.722 via PanAmSat op 68,5 Oost met beam specifiek voor Europe. Onder meer Hopper Guide en Satellite geven deze info + opmerking 120cm schotel. Omdat ik deze schotel extra zal moeten aanschaffen / installeren, hoor ik graag de praktijkervaringen van anderen in NL tav benodigde schotel zonder dadelijk spijt te hebben van een "trial en error" methodiek...... Dus is 120cm werkelijk afdoende om "fatsoenlijk" beeld te hebben. Maar zeker nog meer belangrijk: hoe verkrijg ik dan de gecodeerde zenders....? Het gaat mij om ontvangst SABC. Dit pakket is, zover mij bekend, gericht op de Engelse markt. Via Suid-Afrikaanse sites vindt ik niets tav abonnementen voor dit specifiek "Europees" pakket in Nagravision gecodeerd. In RSA vindt ik alleen info tav hun DSTV Irdeto-2 pakket (ook via de Vivid / Sentech groep). Of zijn er nog andere mogelijkheden om toch SABC te zien....?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen