Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Door de jaren heen heb ik dus een 60 cm op een usals, een 88 met twee twins en op antennerotor. De 80 op de hispasat en 1,80 mtr Jonsa afgevoerd van de sterkte.

Op een rotor heeft niks te maken met minder kunnen zappen. Is het binnen dezelfde sat is dat even snel.

Hier wil men dus Een en Canvas bekijken. Eurobird en Astra2 is dan de volgende logische. Is dan duoblock CD logisch of zo'n Technisat geval. Geen 1e keus. Dat draaien over die paar graden met zo'n rotor gaat vrij rap. Het is niet van hispasat naar turksat.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

@rudolfdebeer schrijft:

“Op een rotor heeft niks te maken met minder kunnen zappen. Is het binnen dezelfde sat is dat even snel.”

Dat klopt helemaal maar als je je zendervolgorde op een logische wijze hebt ingesteld, dan duurt het met een draaibare schotel zeker langer. Ik zal twee voorbeelden geven uitgaande van de ontvangst van de Hotbird, Astra 1, 2 en 3.

Ik heb de nieuwszenders allemaal bij elkaar staan. Die zitten op de Astra 1, 2 en Hotbird. Ga je langs de nieuwszenders, dan staat de schotel constant de draaien.

Ik heb de sportzenders allemaal bij elkaar staan. Die zitten op de Astra 1, 2, 3 en Hotbird. Ga je de sportzenders langs, dan staat je schotel nog meer te draaien.

Noem dat maar fijn. Het is niet voor niets dat veel mensen een schotel met multirail nemen. Een draaibare schotel is eigenlijk alleen maar fijn naast een vast opgestelde schotel.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Als je met favorietenlijstjes gaat werken i.p.v. per satelliet gaat dat niet goed.

Om rest van de ploeg het te vergemakkelen staat de 60 cm wok hier voor testbeeldjagen op de USALS en Astra/Hotbrid op een 88 Triax op een oude antennerotor

Die Altai rotor voor stormwindcorrectie zonder naar buiten te moeten 's-nachts.

Testbeeldjagen alleen nog maar op nieuwe FTA HD-zenders her en der.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen