Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Loader vervangen zelf doen mogelijk?


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Volgens mij is er eerder over geschreven, maar ik kan het niet terug vinden. Sorry!

 

Een kennis van mij heeft ook een Rebox 9000 HD PVR ontvanger, met een oudere loader,is deze zelf te vernieuwen naar nieuwe versie versie ?

 

Zie er niet op de Rebox site over staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rebox heeft een keer een firmware uitgebracht samen met de 1.23 loader erin. Om deze erin te zetten moet je Porter gebruiken met een seriele kabel. De firmware is momenteel verwijderd (maar sommige zullen deze nog wel hebben), maar de porter applicatie kan je nog wel downloaden op de Rebox site.

 

Je kan er ook voor kiezen om via een alternatieve firmware de Bootloader te vervangen. Dan kan je vervolgens een plugin installeren die vervolgens de bootloader vervangt, geen seriele kabel nodig hiervoor en werkt eenvoudig. Maar dit is geen standaard "Rebox" oplossing en dit kan gevolgen hebben voor je garantie.

 

Ook zou je er voor kunnen kiezen om nog even te wachten, met al de laatste generatie van de firmwares (die rebox nog niet heeft uitgebracht) dient de Bootloader 1.54 te worden, ik kan me voorstellen dat Rebox een nieuwe firmware gaat uitbrengen die je serieel moet patchen..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS

Wel even een vraag, die HDF flash plugin; werkt die ook voor de RE8000? Krijg een beetje de indruk dat deze alleen voor de RE9000 is?

 

 

Geen probleem allemaal. Eerst naar een plugin firmware versie migreren, als je dat nog niet hebt gedaan.

- Als er al plugins staan geïnstalleerd, deze stoppen, en verwijderen.

- HDF flasher plugin voor jouw ontvangerfamilie installeren.

- Fabrieksreset (je hebt lege ontvanger die helemaal niets te doen heeft met één plugin).

- HDF flasher starten in pluginmenu.

- PIN-code ingeven. Bij een foute code gebeurt er niets en verdwijnt het pluginvenstertje. De code van de huidige plugins is dacht ik 0815.

- Reseller kiezen. Even opletten: je huidige ontvanger MOET in het keuzelijstje staan, anders heb je de verkeerde plugin.

- Op OK drukken, nu wordt er een nieuwe loader geflasht, dat duurt wel twee seconden.

- Ontvanger start opnieuw met de nieuwe loader.

 

De loader zal iedere geldige Fortis firmware starten die nu in het flashgeheugen staat. Het is dus geen probleem om de reseller in de loader op Rebox RE-8000 te zetten terwijl er gepatchte Octagon firmware in zit. En doet hij dat niet: Channel up...

 

Downloadaanwijzing: achter de naam van de HDF-plugins staan twee getallen gescheiden door een streepje. Het eerste getal is de loaderversie zonder punt. Voor de RE-8000/RE-9000 is dat nu 154. Voor de RE-4000 254 en voor de RE-8500 504. Er is nog geen plugin voor de RE-4200 omdat daar nog maar één loader-versie voor is. Het getal na het streepje is de plugin-API-versie, en die hangt af van de firmware die nu in de ontvanger zit. Voor V1.08.83 en ouder moet je een -06 versie hebben, voor V1.08.94 en jonger een -07. Firmware ouder dan V1.08.65 eerst updaten naar een jongere met minimaal plugin-API -06.

Verder werkt dit alles ook om een MaxiUboot of HDF-E2 loader weer te vervangen door een Fortis loader.

 

Laatste opmerking: alles uitdrukkelijk voor eigen risico.

 

Groeten,

 

Audioniek.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Blijft natuurlijk de vraag waarom je de loader zou willen vervangen.

Gebruik je originele Rebox software zal dit niets toevoegen aan je ontvanger.

 

Gebruik je alternatieve software, dan is dit voor recente software versies noodzakelijk.

 

Meerdere gebruikers hebben aangegeven, dat sommige Rebox software problemen ook voorkomen in de alternatieve software versies.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
...

Meerdere gebruikers hebben aangegeven, dat sommige Rebox software problemen ook voorkomen in de alternatieve software versies.

Het klopt wat Ceesv schrijft. De Rebox firmware en de Octagon firmware zijn in basis precies hetzelfde. Je hebt dezelfde bugs. Het enige verschil is dat je plugin's kan gebruiken met de alternatieve firmwares.
Voor mij persoonlijk zat er nog een verschil in, de Softcam die Rebox gebruikt voor de aansturing van de Smartcards is niet gelijk aan de MCAS versie van de alternatieve versies. In mijn specifieke geval heeft MCAS problemen opgelost die ik met de Rebox firmware had. Dat was mijn persoonlijke reden om de alternatieve firmware te gebruiken.

@edwin40: Geen probleem, deze plugin werkt ook goed op de RE8000. Ik heb hem zonder problemen toegepast en mijn bootloader naar 1.54 gebracht.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...