RobbieT Geplaatst: 13 september 2011 Auteur Geplaatst: 13 september 2011 Ik zie het omdat de display op de kast de menu's van XBMC weergeeft. Je ziet dus dat je door die menu's heen stapt. Heb je overigens ook unclutter geïnstalleerd om de muiscursor te verbergen? CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
randkalf Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 De remote reageert bij mij enkel op de active window, zover ik kan zien. De muiscursor stond nog op m'n todo lijstje, bedankt voor de tip! Heb jij inmiddels alle knoppen werkend op je remote?
Lamko Geplaatst: 13 september 2011 Geplaatst: 13 september 2011 Maar dit kan dus alleen lokaal begrijp ik hier uit. Maar met vtuner zou je dit ook op andere clients kunnen gebruiken. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
RobbieT Geplaatst: 13 september 2011 Auteur Geplaatst: 13 september 2011 Ik heb nog niet alle knoppen werkend. Daarvoor moet ik keymap.xml nog aanpassen en dan Enigma2 opnieuw compileren. Vermoedelijk start jij eerst je window manager op en daarin XBMC. Terwijl ik nu nog XBMC opstart via xbmc-live en dan met de launcher pas fluxbox start en Enigma2. Ik denk dat ik xbmc-live kwijt moet en voortaan xbmc via fluxbox moet starten om het remote probleem te tackelen. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
randkalf Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Dat is idd de manier hoe ik de boel opstart. Wat de remote betreft: Ik heb heb 4 ontvangers geprobeerd nl; - een ontvanger op basis van een mm232r module, deze reageert enkel op mode2, lirc geeft geen sjoege. - de interne ontvanger van de tt S2-3600, wordt standaard herkent als hid device, lirc doet niets en met inputlirc maar enkele werkende knoppen. - een irfmedia ontvanger, standaard wordt deze als keyboard en muis herkent, de meeste knoppen doen het, enkel menu en volume niet. - een tsop op audio in, enkel mn speakers lijken te reageren Kortom drama, ik heb het raam al open gezet..
Beheerder Michel Geplaatst: 14 september 2011 Beheerder Geplaatst: 14 september 2011 Code: git clone git://projects.vdr-developer.org/xine-lib.gitcd xine-libgit checkout df-osd-handling+alter-vdpau-h264-decoder# apply 2 patches from 'patches' directorygit apply path_to_file/0001-Changes-for-enigma-branch-new_xine_plugin.patchgit apply path_to_file/0002-Patch-for-SD-HD-deinterlacing.patch./autogen.sh --disable-xinerama --disable-musepack --prefix=/usrmakemake install Met deze stap kom ik niet verder.Waar staan die patches en/of is er een betere uitleg?Dit soort zaken a.u.b. in Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Lamko Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Code: 6.) Build and install xine-lib:git clone git://projects.vdr-developer.org/xine-lib.gitcd xine-libgit checkout remotes/origin/df-osd-handling./autogen.sh --disable-xinerama --prefix=/usr# apply patch xine_enigma2.patch from patches/ directorymakemake install zie ik staan op de site met daar ook een patch map Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Beheerder Michel Geplaatst: 14 september 2011 Beheerder Geplaatst: 14 september 2011 Code: Build and install xine-lib:git clone git://projects.vdr-developer.org/xine-lib.gitcd xine-libgit checkout df-osd-handling+alter-vdpau-h264-decoder#Rollback to the older version xine-lib and patch:patch -p1 < xine-lib-changes-for-enigma-branch-new_xine_plugin.diff./autogen.sh --disable-xinerama --disable-musepack --prefix=/usrmakemake install Ik had zojuist dit gevonden en daarmee lukt het wel.Mvg,Michelxine-lib-changes-for-enigma-branch-new_xine_plugin.zip Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 14 september 2011 Beheerder Geplaatst: 14 september 2011 Wat een puinhoop die instructies zeg. Bij het bouwen van enigma echt talloze errors en warnings. Code: 9.) Build dvbsoftwareca kernel module:cd dvbsoftwarecamake # You must have installed dvb-core (for example from s2-liplianin).insmod dvbsoftwareca.ko # It will create ca0 and ca1 devices for adapter0 Wat moet ik daar van maken? Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Lamko Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Er zijn verschillende branches een met code voor de nieuwe xine-plugin. Zo te zien heb jij de branch gebruikt voor de oude xine maar wel de nieuwe xine gedownload. Daarna heb je de nieuwe xine terug gepatched naar de oude versie zodat het weer met je branch werkt Lekker verhaaltje hoop dat het nog duidelijk is Die dvb_core zit standaard bij je driver van je dvb kaart. Dus gewoon uitvoeren : make insmod dvbsoftwareca.ko Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Beheerder Michel Geplaatst: 14 september 2011 Beheerder Geplaatst: 14 september 2011 Geen wonder. Die had ik nog niet geïnstalleerd Ik erger me wel altijd groen en geel aan van die halve instructies. Ben je bijna op het eind, alles goed gegaan en loop je alsnog vast (xine-lib). Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
RobbieT Geplaatst: 14 september 2011 Auteur Geplaatst: 14 september 2011 Als je xine-lib eindelijk draaiend hebt dan ben je er bijna. Dat is inderdaad de lastigste. In de Enigma2PC map (met git binnengehaald), staat een map genaamd patches. Dat zijn de genoemde patches die je nodig hebt voor xine-lib. Overigens staat in de map Enigma2PC ook README met een iets betere omschrijving dan er online staat. Daar staat de stap om xine-lib te patchen al wel goed in. Maar je hebt gelijk dat dit project zich nog heel erg in een hobby stadium bevind. Desondanks vermaak ik me er wel mee. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Niels Wagenaar Geplaatst: 21 oktober 2011 Geplaatst: 21 oktober 2011 Ik vraag mij af, heeft iemand dit de laatste tijd nog getest en werkend gekregen? Ik zie dat de laatste commit van rond mei is. En nu wil ik wel wat dingen aanpassen om het werkend te krijgen, maar ik vraag mij af wat de stabiliteit is. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
RobbieT Geplaatst: 22 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2011 Ik ben gestopt met m'n HTPC project, maar mijn ervaring is dat je vrij veel werk moet verrichten om E2PC werkend te krijgen. Daarbij is het grootste bezwaar dat je een gepatchte Xine nodig hebt. Het werkt, maar is als project alles behalve af. XBMC is veel volwassener. De winst ten opzichte van VDR en TVheadend is de manier waarop je zenders kan inlezen en sorteren. Dat werkt allemaal een stuk prettiger. Er moet alleen nog een hoop werk gedaan worden voordat iedereen er wat mee kan. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
randkalf Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 Ik heb het inmiddels enkele weken draaien, en ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben het resultaat, enigma2pc draait stabiel, de standaard EPG werkt, m'n AB werkt, opnemen werkt, en ik wissel middels een python script tussen enigma2pc en XBMC. Wat me wel is opgevallen dat ondertitels voor Discovery HD Showcase en History HD enkel werken met de standaard skin.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen