noopie Geplaatst: 2 november 2012 Geplaatst: 2 november 2012 Ik moet zeggen, ik maak nu enkele dagen gebruik van openpliPC op mijn mediacenter en het draait behoorlijk stabiel. Zowel FTA als crypted kanalen openen nu eindelijk zonder problemen. Er schijnt ook een nieuwe branche te zijn waar iemand anders op ontwikkeld en deze heeft een aantal leuke patches (zoals ondersteuning voor de MCE Remote via LIRC) en verbeteringen. Wellicht dat ik mijn Wiki binnenkort voorzie van instructies Interessant interessant! Hoewel ik alles aan de praat heb gekregen incl. crypted kanalen en halfbakken remote control support, de het beeld staat spontaan vast (en geen reactie op remote control input) na ca. een uur. Dat kan niet de bedoeling zijn. @Niels: hoe stabiel draait het geheel bij jou? Aan je positieve reply te zien goed... Als ik iets kan doen om je Wiki te bevorderen dan hoor ik dat graag Dennis
Layzzzz Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Zelf heb ik ook alles aan de praat gekregen op ab support na. Daar moet ik nog even kijken. Ik denk dat ik in het weekend een tutorial/stappenplan schrijf. Ik hoop deze met jullie samen op uit te breiden. Gr, Layzzzz
Melchiorskystar Geplaatst: 24 februari 2013 Geplaatst: 24 februari 2013 Zo'n stappenplan zou mooi zijn. Is het mogelijk om ook aan te geven welke videokaarten geschikt zijn? En andere systeemvereisten? Is het mogelijk om een stream te optimaliseren voor bijvoorbeeld Android?
Layzzzz Geplaatst: 24 februari 2013 Geplaatst: 24 februari 2013 Zo'n stappenplan zou mooi zijn. Is het mogelijk om ook aan te geven welke videokaarten geschikt zijn? En andere systeemvereisten? Is het mogelijk om een stream te optimaliseren voor bijvoorbeeld Android? Welke videokaarten er geschikt zijn is wel te vinden op het internet. Bij de eerste versie moest je sowieso een Nvidia-kaart hebben, volgens mij is het nu met een ATI kaart wel mgoelijk. Openplipc draait op mijn 30euro kostende Geforce 210, mijn tutorial wordt dus ook gebaseerd op nvidia met linux, ik denk dat iemand met een beetje linux verstand de correcte drivers voor zijn ati kaart kan instaleren. De systeemvereisten voor Openplipc heb ik niet, wel draaitie bij mij met een - Athlon 64 singlecore (1.8ghz) - 1GB DDR1 intern geheugen, - FireDTV-tvkaart (elk ander linuxtvkaart is geschikt) - Geforce 210 Volgens mij kan enigma2 niet transcoderen dus een stream naar android wordt lastig. Met tvheadend was dit al rommelen.
Melchiorskystar Geplaatst: 24 februari 2013 Geplaatst: 24 februari 2013 Ik heb zelf een systeem met een 780g chipset, dus met Ati Radeon HD3200 onboard. Ik dacht ook dat ik per se een Nvidia kaart moest hebben, maar als het met mn onboard graka zou kunnen, dan zou dat wel zo prettig zijn. Een dvb-s2 kaart heb ik nog niet.
dolphs Geplaatst: 2 maart 2013 Geplaatst: 2 maart 2013 Hmm toch wel leuk dit, ook omdat ik eigenlijk meteen afknapte op xbmc12 icm VU+ Enigma2 plugin - al was het maar omdat ie na 3x zappen al vastloopt... Is het idd zo, zoals Layzzz in dit topic al aangaf dat je een DVB tuner moet hebben in je htpc? Dus dat je zonder niets kunt uitvoeren, of zou je stiekum toch gewoon remotestream of parnerbox plugin kunnen gebruiken? Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
balans Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 probeer eens dit projekt https://code.google.com/p/vtuner/downloads/list zo kan je een dvb tuner remote maken en gebruiken in een htpc zonder dvb kaart Mvg Barry
dolphs Geplaatst: 12 maart 2013 Geplaatst: 12 maart 2013 @balans - dank ga ik mee aan de slag. Er ligt ook nog een Raspberry Pi naar me te loeren, kortom te weinig tijd om al het leuks uit te proberen... kom er ( ooit ) op terug Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Layzzzz Geplaatst: 14 maart 2013 Geplaatst: 14 maart 2013 Volgens mij gebruikt Openplipc / enigma2pc ook VTuner... Live TV op de Pi is nog brak. Zelfs met een tvheadend server (x86) kan je geen streams in HD ontvangen op de Pi.
Hemant Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Hi Gents, Kunnen we niet een stappenplan maken voor elke distri? Op dit moment zijn de versies heel specifiek voor een bepaalde versie. Zelf zou ik dit willen draaien op een VMware bak die eigenlijk als streaming server ala TVheadend kan dienen. maar ik krijg die zooi niet aan de praat met Ubuntu 13.10 Als iemand dat wel lukt dan ben ik wel benieuwd. Hemant ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
wapper Geplaatst: 9 november 2013 Geplaatst: 9 november 2013 (aangepast) Volgens mij gebruikt Openplipc / enigma2pc ook VTuner... Live TV op de Pi is nog brak. Zelfs met een tvheadend server (x86) kan je geen streams in HD ontvangen op de Pi. Hd streams werken hier ook gewoon(openplipc), is alleen klote dat je nvidia kaart nodig hebt wil je juiste kleur krijgen, nu met ati kaart krijg is soort van reverse kleure beeld, maar wel vloeiend en in HD, dit met tt 1600 dvb-s2 kaart, dvb-c krijg ik niet aan de gang maar dit kan door cablestar2 kaart komen. 9 november 2013 aangepast door wapper
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen