Ga naar inhoud


[Nokia mediamaster] Nokia Mediamaster 9500 en Monoblock LNB


willys

Aanbevolen berichten

Hallo beste sat-liefhebbers,

 

Hier heb ik nog een oude Nokia 9500 staan (met computersoftware geprogrammeerd) die ik zo af en toe gebruik op mijn installatie ( 80cm schotel voor Astra en Hotbird en twee twin-LNB's en disecq-switch). Nu wil ik deze ontvanger bij een kennis installeren die een Monoblock heeft aangeschaft , geschikt voor Astra en Hotbird .

Kan dat zonder problemen of moet er iets in het menu veranderd worden en wat dan wel precies ?

 

Alvast bedankt voor de antwoorden.

 

groeten,

willys

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het ligt eraan of er een zenderlijst in zit waarin voor die beide posities de juiste diseqc instellingen staan .

Ook van belang of dat monoblock astra op diseqc 1 of op 2 door geeft .

Voor een juist advies is het handig te weten welke software er in de ontvanger zit en welke AB je gebruikt .

Heeft deze een rode knop (i) groene (exit) gele (menu)en blauw (guide )

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Trust,

 

Vanmorgen heb ik even gekeken hier bij mij thuis op de slaapkamer naar de software en de AB.

Als ik het apparaat aanzet komt er rechts boven in te staan "DVB2000" gevolgd door een blauwe doodskop met daaronder twee gekruiste zwaarden , ook in blauw.

De AB is niet origineel van Nokia maar i= rood, exit/opt=groen, menu/mark = geel en guide/menu=blauw.

Op mijn installatie , twee twin lnb's en disecq-switch doet de Nokia het zonder problemen .

 

Graag hoor ik nog iets van jou.

 

vriendelijke groeten,

 

willys

 

P.S.

In mijn vorige mail verkeerde naam gebruikt, zie ik nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je achtereenvolgens op menu-6 drukt zie je het tuner menu .

Onderaan dat lijstje staat : diseqc 1 (waarschijnlijk )

Verander je dat in 2 , kiest de nokia de andere lnb .

Dit moet je helaas voor elke zender apart doen , en daarna ook saven .

Als je een nulmodem kabel hebt (en een pc met serieele poort) kun je gebruik maken van het programma DVBedit (google) hiermee kun je de kanalenlijst uit de nokia kopieren , bewerken , en weer terug erin zetten .

Ik zit qua internet even wat moeilijk hier op Kreta , maar maandagavond ben ik weer thuis .

Succes !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Trust,

 

Bedankt voor jouw antwoord en ik hoop dat je een mooie vakantie hebt op Kreta. Zelf was ik er een aantal jaren geleden vlakbij Ghania ; vorige week stond er toevallig in de krant dat Ghania de mooiste plaats van Kreta zou zijn ; in ieder geval vond ik het bij de haven ook wel heel erg mooi.

Voordat ik eraan begin wat je gemaild hebt wacht ik wel even de situatie ter plaatse af, want het kan zo maar zijn dat alles goed functioneert, net zoals hier bij mij thuis nu.

 

Mocht je nog iets te melden hebben dan hoor ik het nog van je ; ik laat in ieder geval even weten wat ik tegen kom .

 

vr. groeten,

willys

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...