Gast Ibriboy Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 - De image/firmware De image is toch soort van een besturingssysteem voor de DreamBox? - DreamBox installeren vanaf dat je hem uitpakt en wilt installeren moet je dan deze handleiding volgen? Ik kan geen link plaatsen omdat er staat geen reclame :S. Maar kopieer dit en plak het op google en klik op de eerste link AUB. - Wat is een Ccam? - Wat is Engima 1/2 - Wat kan je met zenderlijsten? - Hoe krijg je een null-modemkabel? - Heb je een internet verbinding nodig?
Beheerder Michel Geplaatst: 31 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 31 augustus 2011 Je begint al helemaal fout. Als jij een link plaats en onze forum-software van die link ****geen-reclame**** maakt, moet je weten dat die link dus ongewenst is en je dus ook niet op andere wijze naar die link moet verwijzen! - cccam is een software pakketje dat het mogelijk maakt een smartcard in je dreambox te gebruiken. Zit al in de meeste images. - Enigma1/2 (tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar enigma2) is het grafisch interface van de dreambox ontvanger. Wat je ziet en bediend dus. - Tja, wat zou je nu met een zenderlijst kunnen doen? Spreekt dat niet voor zich. - Een nullmodem kabel koop je in de winkel en heb je eigenlijk niet meer nodig. Alles gaat via het netwerk. - Nee. Kan, hoeft niet. Je 2 links heb ik verwijderd. Ik heb twee nieuwe links voor je: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/forums/54/1/Dreambox_Database http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/search Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast Ibriboy Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Bedankt voor je reactie maar heb je op het forum een tutorial over hoe je een dreambox installeert vanaf het begin dat je hem hebt?
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 zoeken wij of zoek jij? 10 jaar dreambox even in een vraag beantwoorden pfffff. ofschoon alles in soortgelijke vragen staat beantwoord. en de dreambox database als sticky boven aan het plaatsen van een image staat zelfs bij d merkfabrikant op z'n website. dat moet dus geen probleem zijn. ciao Eleanor Blancmange
Gast Ibriboy Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Bedankt voor jullie reacties maar ik heb even snel een vragen over de sattelietschotel: Het klopt toch dat een LNB het signaal ontvangt en doorstuurt naar de dreambox? Maar heeft elke LNB een eigen satteliet? Dus bijvoorbeeld als ik 2 LNB's heb heeft de eerste Astra 1 en de andere Hotbird ofzo? Kan iemand me daar meer informatie over geven?
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 ja zo is het... LNB per satpositie maar daarvoor heb je ook weer daar alle info en kunt nalezen opdat het niet allemaal door elkaar heen loopt graag vragen per topic sorteren en in het juiste subforum plaatsen. ciao (niet kwaad bedoeld, enkel een beetje organiseren van vraag en antwoord). Eleanor Blancmange
Gast Ibriboy Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Bedankt voor je reactie, Ik weet dat je er hier niet over mag praten maar als ik me vraag hier niet stel kom ik er denk ik nooit achter wat het antwoord is. Als ik bijvoorbeeld een cardsharing abbonement heb en ik heb maar 1 LNB met Astra en sommige kanalen zijn Hotbird kan ik die kanalen dan bekijken? Of gaat het anders? Als ik bijvoorbeeld het abbo neem zijn alle kanalen Astra of naar keuze?
Beheerder Michel Geplaatst: 31 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 31 augustus 2011 Nu ben ik klaar met je. Opnieuw aanmelden en dit keer de regels wel lezen! Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten