Ga naar inhoud

Razendsnel knippen / plakken en omzetten van TS naar PS

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds het meerendeel van de (NL) zenders naar HD zijn gegaan (nieuwe encodering), was het erg lastig om de met een Dreambox opgenomen files te bewerken (zoals knippen, plakken, omzetten van transport naar program stream, etc).

Heb zojuist een testversie van Womble gekregen en de met een (HD) Dreambox opgenomen files zijn weer razendsnel op frame niveau te bewerken en daarna op te slaan (bijvoorbeeld reclame eruit knippen).

Het omzetten van transport stream naar program stream (nodig voor het maken van bijvoorbeeld een DVD) gaat weer extreem snel, zonder enig kwaliteitsverlies (is eigenlijk alleen een verandering van de header).

De release waar ik het over heb is dvd5-1-103, ga ervan uit dat deze binnen een week publiek wordt....

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:

Zijn eerdere versies van Womble eveneens zo goed? Of moet je dan echt deze laatste release hebben? Kan hierover verder nergens iet vinden.

thanks,

King Otto

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Geplaatst:

Womble is tijden lang de enige software geweest, waarmee op frame niveau mpg files bewerkt konden worden.

Voor niet HD opnamen (dus geen H.264) werken de oudere versies van de software uitstekend. De laatste versies werkten wel met sommige H264 files, echter met de opnamen van een Dreambox gaf het problemen (alleen geluid werd herkend).

De software werkt in vergelijking met oudere versies precies hetzelfde, ziet er ook nog eens hetzelfde uit. De grote verandering ligt onder de motorkap en betreft een aanzienlijk betere support van H264 files.

De nieuwe versie werkt dus nu ook voor opnamen van een dreambox perfect !

Geplaatst:

en hij is vrijgegeven!

thnx nlrela! ik heb me recent kleurendoof gezocht naar een dergelijk pakket dat de dreambox HD TS-en 'pakte'

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Klinkt razend interessant. Waar kan ik deze trial vinden? Mag uiteraard met een PM als dat evt. de rules in de weg staat...

Thanks,

King Otto

DM8000 WIFI,Moteck SG 2100A, 1 LNB Inverto 0,3 dB, 1,00m schotel

Geplaatst:

Tiens, ik heb anders geen problemen met H264TS_Cutter, en dat is gratis (wel ietwat traag).

Ook Videoredo doet het, maar die kan wel maar één type geluidsspoor tegelijk verwerken, dus opnames met AC3 en MPEG2 geluid, daar kun je maar één spoor van overhouden.

TS Doctor doet het bij mij ook goed.

Geplaatst:

Alle drie zijn wel heel erg primitief en spartaans en geen bewerking of frame niveau,

als je de werking met Womble vergelijkt (heb ze allemaal meermaals uitgeprobeerd).

Maar iedereen natuurlijk zijn eigen vrije keus en voorkeur smile

Geplaatst:

Videoredo knipt wel op frameniveau.

Hij hercomprimeert ook niet.

Ik vind het bewerken ook heel makkelijk.

Enige reden waarom ik soms naar H264_TSCutter overschakel is als ik een file heb met tegelijk AC3 en MPEG2 geluid, en beide geluidssporen wil behouden.

Op het einde heb ik dan echter altijd een paar frames teveel.

H264_TSCutter is ook wel een pak trager dan Videoredo.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen