Gene 1225 Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Bericht in de krant "Het Belang van Limburg" : De Vlaming Steven Strijckers woont al tien jaar in Nederland en spreekt perfect Nederlands maar mag toch geen Nederlander worden. Eerst moet hij een naturalisatieproef succesvol afleggen. De autosloper reageert onthutst, zeker omdat zijn twee honden wel al een Nederlands 'paspoort' hebben. Conclusie : een hond ( die de taal niet spreekt ) wordt sneller Nederlander dan een Vlaming . Zegt dat nu iets over de Nederlanders of over de Vlamingen ??? Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Sjattuh Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Ik wil echt niet zeuren en mijn Nederlands is zo brak als maar zijn kan, maar het begint denk ik met: Staat er ik of staat er jij (je) zet er dan geen Ttje bij. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gene 1225 Geplaatst: 31 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2011 Point taken . Komt omdat ik vlaming ben : we gebruiken je en jij enkel in de schrijftaal , sprekend hebben wij het over ge en gij. Ik denk dus als vlaming , maar schrijf nederlands . En nu gij ( of jij? ) Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
vincent1971 Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Waarom zou hij Nederlander willen worden in de E.U. ? Zie er niet de voordelen van in. Je kan gewoon een ID kaart halen als je ingeschreven staat bij de gemeente. Oh en ge en gij gebruiken ze ook in Noord-Brabant en Limburg is mijn ervaring. Hier gebruiken ze voor die vorm 'ie' Ie kumt wa hier ( U komt wel hier ) ? Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 dat wordt je niet je wordt er enkel heen gevoerd of geboren > dan is er een verschil. heen gevoerd kun je het nooit worden er geboren ben je het zo simpel. Pabadam Yonderboi
SnijdeA Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 Om Nederlander te worden moet je toch een examen Nederlands doen ? Het is niet "Hoe wordt je Nederlander", maar "Hoe word je Nederlander". Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Oldereast Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 In Nederland kan je zo Nederlander worden als je van een andere planeet komt (verrijking van de cultuur) of met een prins/prinses trouwt Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
Con Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Hoe je Nederlander wordt? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
mapi Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 jeetje, als ik examen NL moet doen . gooien ze me het land uit... #limburger Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Mojo Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Origineel bericht van: mapi jeetje, als ik examen NL moet doen . gooien ze me het land uit... #limburger Als je in Limburg woont dan ben je toch al uit Nederland gegooid You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
chrisch Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Als je googled op "Proefexamen KNS" kan je het proefexamen "Kennis Nederlandse Samenleving" programma downloaden van de ib-groep Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
mapi Geplaatst: 3 september 2011 Geplaatst: 3 september 2011 dat klopt, we horen er al langer niet bij... bij weerberichten en file praat men over het zuiden over den Bosch...... Dat is voor ons het hoge noorden .... Wordt zelfs soms voor @#$%^Duitser uitgemaakt als ik dialect spreek in Holland... #fail Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
vladimirke Geplaatst: 3 september 2011 Geplaatst: 3 september 2011 Origineel bericht van: mapi .... Wordt zelfs soms voor @#$%^Duitser uitgemaakt als ik dialect spreek in Holland... #fail Dat hebben wij Belgisch Limburgers als we in Antwerpen of aan het riool (de kust) lopen ook.
fcr052 Geplaatst: 3 september 2011 Geplaatst: 3 september 2011 Ik laat me een half uur voor dat ik sterf tot Duitser nationaliseren. Mijn familie vindt het minder erg al er een Duitser sterft Oh ja en de groeten uit zuid-limbabwe ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E
Moderator Matchless Geplaatst: 3 september 2011 Moderator Geplaatst: 3 september 2011 Citaat: Ik laat me een half uur voor dat ik sterf tot Duitser nationaliseren. Mijn familie vindt het minder erg al er een Duitser sterft grappig maar niet echt.Volgend grapje gaat zeker over de oorlog Als je nederlander wilt worden moet je maar 1 zin kennen nl "watkosda?" Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen