Ga naar inhoud

[ET9000] Gevonden kanalen niet in de zenderlijst

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb vandaag Xtrend et9000 ingesteld en afgestemd op mijn schotel. Na de automatische zoekfunctie kon ik al mijn gewenste zenders terugvinden op 7 stuks na. Dit zijn Stream-0 t/m Stream-6 op de Astra2b, 12441V 27500 2/3.

Daarna nog eens handmatig gezocht. Het apparaat vindt ze wel, meldt keurig dat hij 7 zenders gevonden heeft. Maar bij het opvragen van de zenderlijst staan ze er niet in.

Mijn helaas kapotte Sab Ultimate vond deze kanalen wel zonder problemen.

De Stream kanalen staan o.a. bij KingOfSat vermeld onder BBCi 1 t/m 7.

Het rare is dat BBCi 8 en 9 wel worden gevonden en vermeld in de zenderlijst. Ik gebruik nog de standaard software.

Geplaatst:

Ik zou maar eens beginnen met OpenPLi erop te zetten. Hier vind je wat meer info daarover.

Je kan ook kant en klare zenderlijsten gebruiken en daar kan je hier iets meer over vinden.

Maar de BBCi 1 t/m 9 zenders moeten het gewoon doen, heb ze hier ook gewoon in mijn lijst staan namelijk wink.

Geplaatst:

Had de receiver al geladen met de OpenPli, maar ook dat had geen effect.

Met je tip van zenderlijsten ben ik verder gegaan en heb dreamset 234 gedownload. Met dit programma kon ik wel mijn lijst opvragen, maar heb nog geen lijst kunnen veranderen/schrijven naar de ET9000. Ook met de zenderlijsten van jouw link gaf het programma foutmeldingen. Ken jij een beter programma?

Wat ik wel nu heb kunnen zien, is dat de BBCi kanalen bij de rubriek "data" zijn ingedeeld. De rubrieken radio en data kan ik in het menu (op tv) niet terugvinden. Indien ik die instellingen kan veranderen, hoop ik dat ik wel bij die kanalen kan.

Geplaatst:

Ik heb nu nog te weinig verstand van alle mogelijkheden van de et9000, maar dat komt nog wel. M.b.v. de tips en Google heb ik uiteindelijk DreamboxEdit geinstalleerd en laten communiseren met de et9000.

M.b.v. DreamboxEdit heb ik "data" kunnen veranderen in "tv". De wijzingen heb geupload naar de box. Na de automatische reset waren de BBCi kanalen wel zichtbaar.

Probleem opgelost.

bedankt Sosa en worteliica

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen