Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Terugkeer naar AZ Firmware...???


paulvr

Aanbevolen berichten

Beste Perdi,

 

Je schrijft: "terwijl de sathobby niet jouw cup of tea is".

 

Sorry maar ik denk niet helemaal dat je weet waarover je spreekt. Ik zit in de satelliethobby sinds 1981, ik heb vier handboeken over satelliet tv geschreven (o.a. uitgegeven door Kluwer Technische Boeken), ik heb jarenlang artikelen geschreven in Veronica Satellite, RAM en nog veel meere bladen, ik schreef diverse Electuur Satelliet Specials (jaaruitgaven) en zelfs enkele jaren voor het Duitse Elektor Verlag.

 

Wel grappig dat je niet eens in de gaten blijkt te hebben dat ik het juist over de bijzondere ontvangsteigenschappen van de AZ Box Premium HD Plus heb. Weet je eigenlijk wel wat dingen als 4:2:2 feeds zijn, wat AAC audio decoding is en waarom het van belang is om een ontvanger te hebben die ook SR rates tot onder de 500 kan weergeven?

 

Want DAT is de satelliethobby. Het andere is meer computer gerelateerd. En inderdaad, daar weet ik veel minder van en dat boeit me ook veel minder. Het ontvangen van wat verschillende abonnee tv pakketjes is iets waar je als echte sat hobbyist al heel snel op bent uitgekeken.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi D_Liver,

 

Vanavond dan eindelijk de stoute schoenen aangetrokken, wilde met jouw instructies aan de gang gaan. Maar al direct liep het verkeerd, ik dacht eerst dat er iets aan mijn software mis was maar na diverse downloads en installeren op zowel een 64 bits als een 32 bits Windows 7 pc kom ik tot de conclusie dat er iets anders hapert. Als ik de nieuwere versie AZUp zoals deze bij RTi_Core_1.2 of RTi_Core_1.1 zit (bij het bestand staat geen versienaam van AZUp) krijg ik steeds de volgende foutmelding:

 

Component 'MSWINSCK.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid.

 

Ik heb nog geprobeerd onder eigenschappen van het bestand AZUp.exe de optie Run this program in compatibility mode for Windows XP (Service Pack 3) in te schakelen maar de foutmelding blijft.

 

Omdat het op meerdere pc's gebeurt en met diverse versies RTi_Core begin ik me af te vragen of dit programma alleen maar op pure XP computers loopt of dat ik iets anders over het hoofd gezien heb. Ik heb voorheen wel een oudere AZUp versie op deze PC gehad en die liep zonder problemen maar je spreekt van versie 2.13 en dat is wel heel erg hoog dus ik weet niet of ik zover mag teruggrijpen.

 

Ik heb trouwens de stick van azbox-0.9.5308 voorzien dus dat zit naar ik aanneem wel snor. Alleen de vraag hoe ok die verdraaide nieuwere AZUp aan het werken krijg is me nog even niet duidelijk. Kun je me hier een advies geven?

 

Heel hartelijk bedankt!

 

Paul.

 

PS: ik heb nog even gekeken: de versie AZUp 2.0.4 laat zich probleemloos installeren. Is die te oud voor de rest van de instructies of mag ik die gewoon gebruiken????

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ben maar zo roekeloos geweest om het maar met die versie 2.0.4 te proberen, alles liep feilloos totdat..... bleek dat de originele software azbox-0.9.5308-patch.bin heet[/

 

Ik weet niet of het daaraan ligt, of het een andere extensie dan bin moet hebben.

In elk geval herkent hij het bestand dat ik op die USB stick heb niet als een patch file....

 

Ik zocht nog naar een andere maar helaas vergeefs. Geen idee hoe verder.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat gehannes kwam ik uiteindelijk op de melding:

 

There is no valid partition in USB storage

Use USB storage with FAT32 filesystem

 

Iets wat ik niet kan plaatsen omdat de USB stick uitsluitend gebruikt is voor het inbrengen van patches. En voor dat doel heeft hij altijd uitstekend gewerkt.

 

Hij was FAT32 geformatteerd, ik heb het nog even gecontroleerd, is nog steeds zo. Uiteindelijk heb ik eerst snel formatteren met FAT32 geprobeerd en toen dat niets uithaalde ook nog een keer met gewoon FAT32 formatteren, duurt uiteraard iets langer. Maar wat ik ook doe, steeds deze melding.

 

Dan maar een spiksplinternieuwe 2 GB USB stick genomen en die FAT32 geformatteerd. patch erop, en weer de bovenstaande foutmelding.

 

Ik begin te denken dat het niet aan de sticks ligt maar aan de ontvanger. Tja, ik zal hem de hele nacht moeten laten draaien, snap ook wel dat vannacht niemand dit meer lezen zal. Vette pech, hopelijk heeft iemand een suggestie morgen?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Valkhyr, maar ik ben bang dat ik je niet begrijp. Volgens mij ben ik in het stadium van het moeten inlezen van de originele firmware patch en geeft niet AZUp maar de sat ontvanger een foutmelding. Of begrijp ik je verkeerd?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paulvr
Ja, ik ben maar zo roekeloos geweest om het maar met die versie 2.0.4 te proberen, alles liep feilloos totdat..... bleek dat de originele software azbox-0.9.5308-patch.bin heet[/

Ik weet niet of het daaraan ligt, of het een andere extensie dan bin moet hebben.
In elk geval herkent hij het bestand dat ik op die USB stick heb niet als een patch file....

Ik zocht nog naar een andere maar helaas vergeefs. Geen idee hoe verder.

Als je weer het orginele update scherm weer hebt, moet je het bestand azbox-0.9.5308-patch.bin hernoemen en op een usb stick zetten.
Kies dan usb update.

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je me zeggen in wat ik dat bestand moet benoemen? Wat wordt de nieuwe naam en de nieuwe extensie?

 

Die foutmelding lijkt erop te wijzen dat hij de FAT32 bestanden niet meer kan lezen, hoewel ik in het begin nog als foutmelding kreeg dat hij geen patch kon vinden dus het blijft verwarrend.

 

Ik zit trouwens nog steeds in USB Upgrade

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paulvr
Dank je Valkhyr, maar ik ben bang dat ik je niet begrijp. Volgens mij ben ik in het stadium van het moeten inlezen van de originele firmware patch en geeft niet AZUp maar de sat ontvanger een foutmelding. Of begrijp ik je verkeerd?


Je bent inderdaad al verder, probeer de usb stick eens in een andere usb port te steken.
Je hebt een usb poort aan de voorkant en de achterkant.
Probeer het bestand patch.bin te hernoemen naar alleen patch

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Achterop kreeg ik precies dezelfde reactie.

 

Daarna heb ik het bestand hernoemd naar gewoon patch zonder extensie en dan krijg ik toch weer dezelfde foutmelding....

 

Zou rebooten kunnen helpen denk je of maak ik het dan juist nog erger?

 

Ik vind het namelijk vreemd dat ik nu alleen nog maar die foutmelding krijg dat er geen geldige FAT32 partitie op de USB stick zou staan, beide sticks zijn nadrukkelijk FAT32 geformatteerd dus het moet haast wel aan de ontvanger zelf liggen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wazzum!!! Heel hartelijk bedankt, na het rebooten ziet hij de files ineens wel, hij is bezig om het zaakje te installeren :-)

 

Ik had trouwens voor alle zekerheid de patch nu tweemaal op de stick gezet, een keer zonder extensie en de andere met dus ik weet niet welke van de twee hij heeft gezien. Maakt niet uit want ze zijn natuurlijk hetzelfde en hij noemde de patch ook keurig bij zijn azbox upgrade naam dus dat lijkt wel snor te zitten.

 

Ik ben intussen al bij 26%.

 

HET IS GELUKT - nogmaals heel hartelijk bedankt. Ik kan tevreden onder de wol :-)

 

Welterusten!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, inderdaad Brombeer, ik had ook al die impressie omdat ik ineens een symbooltje bij die patch zag staan die er in eerste instantie niet stond. Maar verder niet bij nagedacht.

 

Overigens, ik heb in principe alles goed gekregen en draai nu op firmware 5308, de nieuwste dus. Maar een ding is NIET goedgekomen: ik kan met geen mogelijkheid de smalbandige radiozenders op 23,5 Oost (Antenne Bayern, Radio Ost Tirol etc) meer ontvangen die ik eind vorig jaar nog wel op de AZ Box kreeg. Signaalsterkte kan niet het probleem zijn (190 cm schotel) maar wat ik ook doe, de Box ziet ze niet meer.

Tja, dan blijven er drie mogelijke oorzaken:

 

1. Er is iets aan de uitzendwijze veranderd van die zenders (onwaarschijnlijk maar mogelijk)

2. De oude software (ik geloof dat het 5020 was) maakte het wel mogelijk en de nieuwere niet meer

3. E2 heeft onuitwisbare sporen in het apparaat achtergelaten waardoor het gewoon niet meer goed komt. Tig maal formatteren voor het opnieuw installeren van de firmware was in elk geval niet de oplossing, ik heb zelfs de gewone harde schijf met tv opnamen geformatteerd in geval daar op een of andere manier gebruik van werd gemaakt maar niets hielp.

 

Graag wil ik weten of iemand een oplossing hiervoor kent, of anders in elk geval wie er deze smalbandige radio's (waaronder ook 538 en BNR via 16 graden Oost) wel met een AZBox Premium HD+ ontvangt en dan met welke versie firmware?

 

Bij voorbaat hartelijk dank!!!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...